Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt en nyckelring som påminner om en viss liten hund 😁
IMG_20221108_132112.webp

Vi skulle ha varit på fritt följ-kurs idag men den blev inställd. Har anmält till nästa och hoppas att den blir av.
Det blev två timmar i fårhagen istället och Spock fick gå två kortare vändor i lina och däremellan träna passivitet när jag tränade med Tay och fixade med vatten.

Tror han var rätt nöjd, han låg och åt middag idag 😂:

20221108_172829.webp

Trolla är väldigt duktig på att både sova under dagen och att lägga sig ner så fort vi stannar utomhus eller så. Verkar ha en väldigt bra fungerande avknapp :). Önskade bara hon kunde sovit lika bra under natten som hon gör på dagen.
Hon har börjat förstå man ska kissa/bajsa utomhus men klarar så klart inte av att hålla sig nån längre tid eftersom hon är 3 månader. Men riktigt kul att se att hon springer till dörren.
Ska gå valpkurs i januari :). Där jag vill gå vart det fullt i den som precis börjat, så valde att vänta tills dem drar igäng nästa.

Men måste bara säga att gud va folk vill klappa Trolla jämfört med när Hexa var valp :laugh:. Måste ha med hennes färg och ögon att göra. Får säga "Nej tack" flera gånger om dagen när främmande vill klappa henne när vi är ute.

Hon är väldigt trevlig mot katterna och Hexa har till största del accepterat henne väldigt bra. Dem leker, sover och äter tillsammans.

Bifogade filer

• 314923347_913597112939789_3708574919580998270_n.webp
    314923347_913597112939789_3708574919580998270_n.webp
    5,2 KB · Visningar: 73
I hallen i den gemensamma trappuppgången ligger en samling saker, en sten, en grankotte, några gruskorn, en hög med jord och flera pinnar 😂
Får städa efter labradoren varje dag. Han tar gärna med nått in varje promenad/kisspaus
Min är tvärtom, hon tar med sig något ut varje gång istället, oftast skor eftersom de står bra vid dörren. Jag saknar fortfarande en foppatoffel och en stekspade som jag verkligen inte kan hitta :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 875
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 517
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 981
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 500
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • När små barn är sjuka...
  • Tips på Fiskmiddagar