Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag insåg inte hur liten spanieln var, utan hann tänka ”GUD vilken stor corgi!”😳😅
Haha ja hon växte väldigt nu 😂😍

80776C7B-6BD8-42F9-991D-B5094B20FE43.webp

Beställde Jeppegrindar igår till min Volvo v40💰 har alltid haft ordentliga kombibilar förut och kunnat köpa bra burar begagnade men nu var det helt kört. Typ den enda bur som passar är nog Artfex S men jag tror den är på gränsen till för liten för en Cocker, hade velat ha M men den får inte plats 🤪

Harry är verkligen rutinernas hund.
Jag tar på mig jobbkläder och åker, inga problem, lugn och nöjd hemma med husse.
Jag har vanliga kläder och åker, gnöl, yl och väldigt ledsen Harry hemma med husse 💔
Var bort en timme, sen hemma en timme innan jag åkte till jobbet, då var det inga problem alls.
Harry gillar inte när man rubbar hans cirklar och gör oväntade saker 😑

Tror minsann det har börjat ramla tänder ur Jackies mun. Tycker nog allt att det ser ut som 1-2 framtänder i underkäken försvunnit. Hon har så jäkla små tänder så inte helt lätt att kolla när hon är pigg och vaken 😂 Ska kolla mer ordentligt när hon är trött och vilar. Just nu tuggar hon på ett tuggben så kanske fler tänder trillar ut :D

Tror minsann det har börjat ramla tänder ur Jackies mun. Tycker nog allt att det ser ut som 1-2 framtänder i underkäken försvunnit. Hon har så jäkla små tänder så inte helt lätt att kolla när hon är pigg och vaken 😂 Ska kolla mer ordentligt när hon är trött och vilar. Just nu tuggar hon på ett tuggben så kanske fler tänder trillar ut :D
Vill se fler bilder 🥰

Har hittat nyckeln till Harrys hjärta när det kommer till främlingar 😁
Ute och hos andra är han väldigt bra med människor. Hemma skäller han hysteriskt på folk som kommer, följer efter dem och skäller. Han har fått vara i ett annat rum med en av oss när vi haft hantverkare här eller suttit i mitt knä vid besök. Folk han träffat flera gånger går bättre, de har fått ge godis.

Förut kom en snickare, Harry tokskällde men gubben satte sig på golvet, skrattade och gjorde lekinviter mot Harry som vände direkt från skällande till lekande, sen var de bästa vänner och Harry blev lite ledsen när han gick. Hans favoritveterinär gjorde likadant när han träffade Harry första gången.
Det är väl inte folk första tanke kanske när de träffar ett skällande litet monster men uppenbarligen fungerar det väldigt bra för att avdramatisera och bli en rolig person för honom 😁

Imorse kräktes fröken valp, hoppas det bara är något hon ätit ute men tänkte be sambon åka förbi smådjurskliniken och köpa probiotika. Hon är lite segare än vanligt, har lite torra slemhinnor i munnen och ingen vidare matlust…

Har hittat nyckeln till Harrys hjärta när det kommer till främlingar 😁
Ute och hos andra är han väldigt bra med människor. Hemma skäller han hysteriskt på folk som kommer, följer efter dem och skäller. Han har fått vara i ett annat rum med en av oss när vi haft hantverkare här eller suttit i mitt knä vid besök. Folk han träffat flera gånger går bättre, de har fått ge godis.

Förut kom en snickare, Harry tokskällde men gubben satte sig på golvet, skrattade och gjorde lekinviter mot Harry som vände direkt från skällande till lekande, sen var de bästa vänner och Harry blev lite ledsen när han gick. Hans favoritveterinär gjorde likadant när han träffade Harry första gången.
Det är väl inte folk första tanke kanske när de träffar ett skällande litet monster men uppenbarligen fungerar det väldigt bra för att avdramatisera och bli en rolig person för honom 😁

Endel är bättre på att hälsa på hundar som är lite osäkra än andra. Det är som de som böjjer sig ÖVER Gry t.ex o stirrar på henne då springer hon bakåt (gärna kommer en hand uppifrån o ska klappa med) Men hukar man sig ner o inte tittar direkt på henne kommer hon fram o nosar på en utsträckt hand.

Endel är bättre på att hälsa på hundar som är lite osäkra än andra. Det är som de som böjjer sig ÖVER Gry t.ex o stirrar på henne då springer hon bakåt (gärna kommer en hand uppifrån o ska klappa med) Men hukar man sig ner o inte tittar direkt på henne kommer hon fram o nosar på en utsträckt hand.

Så är det absolut.
De som satt sig på huk och sträckt fram en hand har han bara fortsatt att skälla på, eventuellt luktat lite snabbt och sen fortsatt helt hysteriskt så fort de rest sig upp 😅
Sätter man sig på huk och festlig däremot, då går det bra, leklusten är betydligt högre än rädslan 😁
Sen är män alltid bättre än kvinnor, kvinnofolk kan man inte lita på.
Kommer vi hem till någon hälsar han glatt och obekymrat på alla.

Så är det absolut.
De som satt sig på huk och sträckt fram en hand har han bara fortsatt att skälla på, eventuellt luktat lite snabbt och sen fortsatt helt hysteriskt så fort de rest sig upp 😅
Sätter man sig på huk och festlig däremot, då går det bra, leklusten är betydligt högre än rädslan 😁
Sen är män alltid bättre än kvinnor, kvinnofolk kan man inte lita på.
Kommer vi hem till någon hälsar han glatt och obekymrat på alla.

Jaha intressant 😁
På de mentalprov jag varit på närmar sig spöken hunden på olika sätt (utklädda människor) o ett sätt är att gå sicksack o hoppa lite, springa bakåt som en lekinvit och då skällde färre av hundarna 🙂

Jaha intressant 😁
På de mentalprov jag varit på närmar sig spöken hunden på olika sätt (utklädda människor) o ett sätt är att gå sicksack o hoppa lite, springa bakåt som en lekinvit och då skällde färre av hundarna 🙂

Ett sånt spöke hade han antagligen tyckt varit rolig, de andra tror jag han blivit rädd för 😅

Gick promenad till terrängbanan med en Harry som uppförde sig exemplariskt 💫
När vi går i samhället får han springa lite som han vill och det har han såklart även försökt göra på stora vägen, mitt fel som är lite slapp med det hemma. Nu har han lärt sig skillnaden och sprang fint i kanten hela vägen.
Kutat som en galning där uppe, han älskar verkligen terrängbanan 😍
Han har varit väldigt lydig och kommit varje gång vi ropat, så himla duktig.
Konditionen är det inga fel på och absolut inte på andningen, helt oberörd och andas lugnt med stängd mun även efter de mest intensiva rundorna.

Lycklig liten jycke ❤️
IMG_20221112_112045.webp

IMG_20221112_100414491.webp

Vi har chillat på hundutställning idag, men utan att delta. Jag gillar hennes stil. :love: Min snälla vän (som vi var där för att titta på), lekte utställning med oss när hon var klar med att springa i ringen med sina hundar. Det var liiiite läskigt att stå på ett främmande bord och hanteras av främlingar, så snuzzen blev lite skakis. Hemma går det bra att stå på bord och pilla överallt på henne, men nu vet vi att vi behöver träna på att andra än husse och matte gör det. Annars brukar hon inte vara så blyg, men det blev nog lite mycket att ta in allt. Jag är nöjd med att hon kunde slappna av på sin filt iaf, trots ljudnivån och att det passerade hundar och människor förbi henne hela tiden.

Någon som har tips på relativt tunna handskar som går att skölja av?
Gärna att åtminstone fingrarna är vattentäta.
Vill ha dem vid träning och använder kladdigt och godis som luktar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 833
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 511
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 916
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 486
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar