Spaniels alltså! Helt underbar och så roligt med en liver roan!Jag älskar ju porträttfunktionen i iphone men det är en 12 så den är lite kräsen med motiv, avstånd och ljus. De nyare är bättre har jag sett
Visa bifogad fil 104592
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spaniels alltså! Helt underbar och så roligt med en liver roan!Jag älskar ju porträttfunktionen i iphone men det är en 12 så den är lite kräsen med motiv, avstånd och ljus. De nyare är bättre har jag sett
Visa bifogad fil 104592
Underbar min!!Jag älskar ju porträttfunktionen i iphone men det är en 12 så den är lite kräsen med motiv, avstånd och ljus. De nyare är bättre har jag sett
Visa bifogad fil 104592
På klippraser så rakas morrhåren också, det går inte att sortera, men de växer i snabbare takt än övrig päls som tur är.Man rakar morrhåren när man trimmar spaniel. När de växer ut ser det ut sådär.
Kan väl ändå förstå att morrhår ryker på en klippras men varför klippa dem på en ras utan päls i ansiktet?På klippraser så rakas morrhåren också, det går inte att sortera, men de växer i snabbare takt än övrig päls som tur är.
Jag citerade fel, var menat till @Nepenthe
Jaha men börjar pälsen växa så tidigt att de redan som valpar trimmas?Man rakar morrhåren när man trimmar spaniel. När de växer ut ser det ut sådär.
Man rakar spaniels också i ansiktet. De kan ha ganska mycket hår i ansiktet om man inte rakar, se nedan bild som jag beskurit grovt för att så mycket som möjligt kunna göra den anonym.Kan väl ändå förstå att morrhår ryker på en klippras men varför klippa dem på en ras utan päls i ansiktet?
Man börjar trimma spaniel vid ca 6 veckor. Främst för att de ska vänja sig vid det redan som unga och därför bli lättare att hantera som äldre.Jaha men börjar pälsen växa så tidigt att de redan som valpar trimmas?
Man börjar trimma spaniel vid ca 6 veckor. Främst för att de ska vänja sig vid det redan som unga och därför bli lättare att hantera som äldre.
Ja och ja. Eller, jag är inte insatt i ”trimraser” men ”klippraser”, tex pudel, klipper man redan som valpar.Utställningsspaniels pratar ni om va?
Känns förövrigt helt absurt och trimma en valp? Gör man de med andra trimraser också?
Det är väl inte absurt? De behöver vänjas och pälsen växer i en helt annan fart än de som inte har päls som kommer behövas klippas (av förklariga skäl).Utställningsspaniels pratar ni om va?
Känns förövrigt helt absurt och trimma en valp? Gör man de med andra trimraser också?
Jag vet inte hur det ser ut för andra raser, men storpudel börjar man klippa i ansiktet som valp. De har ju inte så naturligt kort hår i ansiktet som de flesta pudlar man ser normalt sett harUtställningsspaniels pratar ni om va?
Ja dvärgschnauzer trimmas också innan leverans. Men man gör inte lika mycket som en äldre valp/hund. Handlar om att vänja dom vid klippmaskin, pälsvård, stå på bord, bli badade och fönade, ullkammade osv. Enklare för valpen att vänja sig gradvis redan hos uppfödaren som liten.Utställningsspaniels pratar ni om va?
Alla pudelvarianter trimmas också på tassar och ansikte som valpar.Utställningsspaniels pratar ni om va?
Utställningsspaniels pratar ni om va?
Vad är absurt med pälsvård? Eller tänker du att det är bra för valparna att gå med död eller lättovad päls -beroende på om det är klipp/trimras-?Känns förövrigt helt absurt och trimma en valp? Gör man de med andra trimraser också?
Trimraser, typ strävhår, misstänker jag att de inte har någon mogen päls när de är så unga, men jag vet inte.