Status
Stängd för vidare inlägg.
807F4B73-B3E1-482B-929E-48A76252A1DF.webp

Välkommen, Leija! ❤️❤️❤️

det är ok med uppdateringsspam här precis som i föltråden va? 😂☺️🙈

Stella verkar finna sig bra. Nästan 60 mil i bilen gick bra🙏🏻 Hon sov största delen. Hon har sovit i egen bädd inatt och jag kände mig som världens skurk när hon ville upp på min luftmadrass på golvet, men la en hand i bädden och det verkade räcka. Inga tårar eller gnäll, mer snäääälllaaaa….? Min corgi tycker hon verkar sund så de går bra ihop 😍 hon kommer när jag lockar och följer efter både lös och i koppel.
Hon är så fin❤️

53BA5A79-FD48-4ADF-A728-99453E6FA799.webp

det är ok med uppdateringsspam här precis som i föltråden va? 😂☺️🙈

Stella verkar finna sig bra. Nästan 60 mil i bilen gick bra🙏🏻 Hon sov största delen. Hon har sovit i egen bädd inatt och jag kände mig som världens skurk när hon ville upp på min luftmadrass på golvet, men la en hand i bädden och det verkade räcka. Inga tårar eller gnäll, mer snäääälllaaaa….? Min corgi tycker hon verkar sund så de går bra ihop 😍 hon kommer när jag lockar och följer efter både lös och i koppel.
Hon är så fin❤️

Visa bifogad fil 104423

Jag vill haaaaa 😍😍

På tal om hull generellt. Tycker det är ganska enkelt att bedöma de vuxna hundarna men valpen är svår.
Ger ni så mycket mat som är rekommenderat på fodersäcken? Det är alltid för mycket för mina vuxna.

Hellre lite tunn än en tjockis. Hur smal är smal?

Min höll sig slank under hela uppväxten, men hon åt så mycket hon orkade.
Hans revben syns i vissa vinklar. Senaste bilden här på han visar hur han ser ut 🙂

Han är alltid hungrig 🙃 får 4,5 dl ekanuba puppy large breed

Hans revben syns i vissa vinklar. Senaste bilden här på han visar hur han ser ut 🙂

Ja jag tror du har andra förutsättningar. :D
Då hade jag skitit i kommentaren, har man slanka djur i rätt hull så tycker jag det är vanligt att det är någon som inte håller med.
Ain't my problem. 🤷🏼‍♀️🙂
Jag brukar säga att jag frågar veterinären när jag är där om vad de tycker och är de nöjda så är jag nöjd.

Det gör man på Harry också, han är tunn men som nämnt ovan så vill jag hellre ha honom åt det tunnare hållet än det tjocka 😊

Det finns så himla många tjocka hundar, speciellt labbar så många tror att det är så de ska se ut 😅

Harry har en grej när han är hemma med sambon, att skita på mattan en gång 😂
Före och efter går jättebra att skita ute men en gång ska det ske på mattan 💩
Han är så sjukt envis, de kan vara ute, Harry gör inget och efter fem minuter lurkar han iväg mot mattan. Sambon håller koll på honom och hugger honom direkt och går ut igen, sen börjar kampen om vem som är mest envis 😂
I tisdags lyckades Harry lura sambon, men igår förlorade han kampen om mattan 😁
Han kan skita överallt ute nu så det är inga bekymmer att han är ofukuserad eller orolig, han är bara envis 😅

Ja jag tror du har andra förutsättningar. :D
Då hade jag skitit i kommentaren, har man slanka djur i rätt hull så tycker jag det är vanligt att det är någon som inte håller med.
Ain't my problem. 🤷🏼‍♀️🙂
Jag brukar säga att jag frågar veterinären när jag är där om vad de tycker och är de nöjda så är jag nöjd.

Han är jättefin i hullet, inga problem alls :)

Det gör man på Harry också, han är tunn men som nämnt ovan så vill jag hellre ha honom åt det tunnare hållet än det tjocka 😊

Det finns så himla många tjocka hundar, speciellt labbar så många tror att det är så de ska se ut 😅

Tack! Jag har också hellre hundar åt de tunnare hållet men iom att han är valp och växer blir jag orolig 🙈 så hans tillväxt inte hämmas. Men bra! Då gör jag rätt ändå 🙂
Nästa vecka är ju 12 veckors vaccination så då kan jag fråga veterinären med.
F7111599-114A-435F-BE9A-F730CD06B824.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 529
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 009
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 531
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar