Status
Stängd för vidare inlägg.
Harry var så duktig imorse 🌟
Jag gick in och sa hejdå till sambon, Harry hoppade upp hos honom i sängen och stannade kvar där när jag gick.
Det låter kanske inte så imponerande för den med självständiga hundar men för en plåsterhund är det väldigt bra 😁

Knut sover inte hela nätterna igen. Vet inte varför men varit uppe inatt och igår. Sen igen tidigt på morgonen vid 06 och ssen sov han bara en timma till.

Lite svårt att sova kvar i bädden med så så fort någon reser sig o går till dörren eller köket går han upp 😅

Jag skulle nog behöva ett dygn utan valp.

Lova är inne i en väldigt skällig period. Allt som rör sig utanför fönstret måste skällas ut och ibland måste hon tala om att det INTE är något ute. :grin:
Men jag har insett att hon älskar min vetekudde, så nu när hon var odräglig, värmde jag vetekudden och hon sprang direkt och la sig på den och somnade. :D
IMG_20221031_135947012.webp

Gick till terrängbanan idag igen 😁
Harry älskar det! Springa som en dåre i full fart och hoppa/klättra över hinder. Han siktar självmant in sig på stockar, lådor och palisader. Energin tar verkligen aldrig slut, guld att han kan springa lös så mycket.
Han är en väldigt sportig modell med långa ben och lätt kropp, som gjord för att springa. Är väldigt fin i kroppen, slank med mycket muskler 🌟

När Wallan flyttade in var gamlingen inte alls imponerad. Han tyckte att hon kunde åka tillbaka därifrån hon kom och att det bara rymdes en Dvärgschnauzerpersonlighet i huset.
Nu har även han smält för hennes charm och de har riktigt kul ihop och de myser tillsammans :heart
7FD1D2AA-5592-4E87-B0DF-546C4A038498.webp

@Bison Vi gillar också fälttävlanshinder, det finns nog inget hon inte lyckats kravla sig upp på. Är jag inte snabb nog så kastar hon sig gärna ner därifrån. 🙈🙈🙈

Om du inte redan gör det så kan jag rekommendera dig att sprida ut en handfull torrfoder på, under och runt om ett hinder. Väldigt bra kropps- och tanketräning för en valp.

@Bison Vi gillar också fälttävlanshinder, det finns nog inget hon inte lyckats kravla sig upp på. Är jag inte snabb nog så kastar hon sig gärna ner därifrån. 🙈🙈🙈

Om du inte redan gör det så kan jag rekommendera dig att sprida ut en handfull torrfoder på, under och runt om ett hinder. Väldigt bra kropps- och tanketräning för en valp.

Harry är än så länge för feg för de stora hindren, fast jag kan få hjärtat i halsgropen när han rusar mot dem i full fart 😅
Ni springer han rakt in i det och bryter nacken 😬
Han verkar dock ha mer koll än jag tror, häromdagen krockade han dock med rutschkanan på innergården, dock i låg hastighet 😅

Vilken bra idé, ska testa med katternas torrfoder, det är mycket godare än hans eget 😁
Tack för tipset ❤️

Idag får jag hämta min valp 🥺 inget är klart förens vi sitter i bilen meeeen❤️🥰
Bästa tipsen för lååång resa med 11v valp? 😂

Visa bifogad fil 104326

Gillar att ha en sån mindre mjuk bur du kan ha öppet tak på. Kan du varva med att ha valpen där eller i knät. Ta med nått tugg om ni inte får av uppfödaren.
Papper om olycka händer o sen nån sele/koppel så ni kan stanna nån gång o rasta ♥️
Sen brukar man få filt av uppfödaren som ni kan ha i buren med syskonen o mammans lukt

Idag får jag hämta min valp 🥺 inget är klart förens vi sitter i bilen meeeen❤️🥰
Bästa tipsen för lååång resa med 11v valp? 😂

Visa bifogad fil 104326
Vi körde 130 mil men han var bara 8 veckor så din kanske hunnit bli lite livligare. Hade en canvasbur och eftersom vi var två turades vi om att sitta i baksätet bredvid buren. Ärligt talat sov han mest så vi kunde sträckköra 4-5 timmar i stöten, sen behövde både han och vi röra på benen lite. Stannade på rastplatser så han fick lite gräs under tassarna. Övernattade på en camping på vägen hem men första dagen så var vi på resande fot i ungefär 12 timmar, hade vi enbart utgått från hans behov hade vi kunnat fortsätta köra.
Se till att ha med papper, vattenskål osv, men det är ju självklarheter 😊 Mat och halsband/koppel fick vi med från uppfödaren.

Långbeningen som sov hela natten då jag tog till mig ett tips från en användare till en annan här om att inte bara rasta på kvällen utan gå en liten sväng 🙂
Kan kalla in han nästan närsom och har kopplad när vi går förbi för stora frestelser (äpplen)
Så allt som var ”fel” är jag som inte tänker. Valpen är värd 1miljon idag 🥰
4553EF5C-ADC5-4D1D-A16E-ECBA26D3E360.webp

Är det någon som vill ha en puss? :D

IMG_20221101_154621812.webp

Kränkt snuzze fick hoppa in i duschen när vi kom hem. Sen blev hon knäpp och for runt som ett skållat troll i hela huset, rullade runt i sängen och skällde ut sin egen spegelbild. Sen tog bensinen slut och hon slocknade i soffan. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 529
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 009
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 531
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar