Status
Stängd för vidare inlägg.
Harry är inte kräkts mer 🙏
Fick två små portioner igår och en liten till frukost. Dricker bra, kissar och skiter som han ska.
Nu går han fri tillgång igen, han gillar att ta en tugga i farten så det passar honom bäst 😊

Har tappat nästan alla valptänder nu, gör inte alls lika ont längre när han bits 😁

Var iväg en sväng med bilen förut. Det blev lite gråt när Harry insåg att jag satt fram och han bak 🙀
Men det gick över och jag kunde både stanna för att tanka och stanna för att köpa snacks utan skrik och panik.
Han har åkt i bilkorg fram innan och första gången vara det skrik och panik när han satt fast och imte kunde krypa över till mig. Sen vande han sig och tyckte korgen var himla soft 😁

Han gillar rutiner och samma sak. Igår när jag åkte till jobbet på eftermiddagen låg han kvar i köket och följde inte ens med till dörren. Arbetskläder = matte åker utan Harry.

Sen är han astöntig om sambon ska gå ut med honom på morgonen och jag ligger kvar i sängen. Försöker gömma sig och vill absolut inte följa med. När de kommit ut genom dörren har han glömt mig och är jätteglad 😆

Har övat lite med tröjan, notera den galna blicken.
Måste bita sönder den!
IMG_20221028_180350.webp

Tyvärr verkar det som om hundar uppfattar ljuden från inspelade respektive riktiga fyrverkerier väldigt olika. Det finns skotträdda hundar som inte alls reagerar på inspelat ljud men är väldigt rädda för riktiga fyrverkerier. Men skadar gör det ju säkert inte.
Såklart, det tycker jag man hör också, men jag tycker det kan vara bra att börja försiktigt och öka, så får man ett hum om de är ljudkänsliga.
Även om det inte ger ett helt autentiskt ljud så vill jag förberedda så gott det går.
Jag tycker framförallt att raketer som låter som en missil innan de smäller, har ett ljud som djur kan reagera på.

Tyvärr verkar det som om hundar uppfattar ljuden från inspelade respektive riktiga fyrverkerier väldigt olika. Det finns skotträdda hundar som inte alls reagerar på inspelat ljud men är väldigt rädda för riktiga fyrverkerier. Men skadar gör det ju säkert inte.
Absolut är det så. Jag har haft hundar som helt ignorerar inspelade ljud men som reagerat på riktiga ljud. Båda hundarna jag har nu lyssnar på inspelade ljud, exempelvis hundskall från tv:n osv så jag tänker att inspelade fyrverkeriljud kanske kan hjälpa liiiite.

Jag är faktiskt imponerad över hur duktig Harry är när vi är iväg.
Var i lokala ridsportsbutiken förut, pratade med en kompis i kassan i kanske en kvart, Harry satt bredvid mig på golvet helt tyst och lugn. Tittade på folk när de kom och gick, trygg och avslappnad.
Sen hade jag ett par här som köpte min transport. Harry hälsade fint och var lugn och enkel ute när de tittade, pratade, gjorde ägarbyte osv.
Så himla okomplicerad på så många vis 😍

Frågar man sambon är han skitjobbig 🙄
Skäller mycket när de är ute osv. Sambon är bara van vid Ruben som inte sa ett ljud och Harry tycker väl inte sambon har någon koll så han får styra upp och skrämma bort alla 😂

E5683C76-7AFA-446D-B590-C89F6D9D29B1.webp

Alltså den här valpen ❤️ Drygt 10 månader, och visst borde hon snart börja göra nåt vettigt, men hon är så skön 😍 Bara hänger med, gosig, lugn och en riktigt gosig nallebjörn 🤩 Men i helgen ska hon klippas, då blir hon nog lite vuxnare 😜

Gick upp till terrängbanan idag. Harry älskar att springa i skogen och hoppa upp på saker, perfekt med en terrängbana runt hörnet 😁
Blev en lite märklig promenad dit, har regnat ganska mycket senaste veckan och det låg ett gäng döda maskar längs vägen. Harry ville rulla sig i varje mask, undra vad bilisterna som såg honom tänkte när han plötsligt kastade sig ner på vägen 😂

Blåste ordentligt i skägget 😁
IMG_20221029_114945.webp

Fullt upp för Harry idag 😁
Har varit iväg och träffat vänner och deras två hundar, väldigt mycket spring och bus. Var inne och fikade efteråt och han låg lugnt i mitt knä hela tiden ❤️
Åkte bil in till stan och väntade i bilen när vi hämtade en möbel på Ikeas lager, så duktig med buren nu.
Hjälpte även till att bygga ihop möbeln, var ivägen nästan lika mycket som katterna 😅

Köpt en fönsterbräda för katt, en favorit hos både Harry och Kantarell 🧡
IMG_20221030_160120.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 918
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 009
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 538
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gravid som "äldre"