Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa vecka får jag hem min valp❤️❤️
Idag hade jag för första gången på länge min systers hund sovandes hemma och nu är heeela sängen full i sand och grus. Jag har haft det så i 10 år men nu känner jag bara näääääe…
Jag överväger starkt att inte låta valpen sova i sängen av den anledningen 😳 det spelar ingen roll om jag duschar och torkar, det blir sand i sängen.
Känner mig som världens elakaste men en bädd i sovrummet och tillåtelse att vara i soffan, kan man bli förlåten? 😩🥺

Klart du blir förlåten 😊
De flesta hundar överlever och mår bra trots att de inte får sova i sängen.

Harry sover på min kudde eller min axel 😍
Men han liten och gjord av teflon så inget grus och sand i sängen.

Idag hade jag för första gången på länge min systers hund sovandes hemma och nu är heeela sängen full i sand och grus. Jag har haft det så i 10 år men nu känner jag bara näääääe…
Jag överväger starkt att inte låta valpen sova i sängen av den anledningen 😳 det spelar ingen roll om jag duschar och torkar, det blir sand i sängen.
Känner mig som världens elakaste men en bädd i sovrummet och tillåtelse att vara i soffan, kan man bli förlåten? 😩🥺

Klart man blir förlåten. :) Man måste absolut inte ha sina hundar i sängen. Här har vi kompromissat - inga hundar medan vi sover, men en mysstund i sängen när klockan ringer på morgonen (då har sanden hunnit falla av).

(Senaste ungtiken kör sin egen kompromiss, och smyger upp i sängen under natten :cautious::D)

Jag upplever att mycket(!) blir bättre av att man bäddar sängen och inte låter hundarna hoppa upp förrän de torkat. Jag kan inte sova utan mina hundar i sängen så jag har dock vant mig vid lite sand :angel: Har systerns hund och din blivande hund samma pälstyp?

Mina hundar sover i sängen, men det är alltid bäddat och jag har alltid ett stort överkast som de ligger på för att minimera hur mycket smuts/grus/hår som kommer "i" själva sängen.

Knut sover inte i sängen och kommer aldrig få. Han sover bredvid min säng o jag kan ha armen ner till honom ♥️
Han får en massa närhet ändå men vill inte heller ha grus/hår i hela sängen.
Gry kommer upp i sängen på morgonen en stund men hon är mycket mindre som vuxen o o drar inte in lika mycket smuts så det kommer hon få fortsätta stt göra.

Efter promenad och sen bus på tomten är det skönt att mysa lite i soffan.
IMG_20221025_102541.webp

Blev en fråga om avmaskning i gruppen för "vår" valpkull. Hur många tabletter o så valpen skulle ha.
Jag påpekade att det ska väl veterinären varit tydlig med?
Men då kan man visst köpa avmaskning utan recept.. jaja
Ibland känner jag mig så jobbig i den där gruppen :D

Men känns som en konstig fråga för köper man receptfritt står de väl på lådan?
Jag ringde iaf min veterinär.

Jag upplever att mycket(!) blir bättre av att man bäddar sängen och inte låter hundarna hoppa upp förrän de torkat. Jag kan inte sova utan mina hundar i sängen så jag har dock vant mig vid lite sand :angel: Har systerns hund och din blivande hund samma pälstyp?
Jag har haft en långhårig welsh corgi cardigan och den vi har kvar är en normalpälsad corgi. Nästa är en Cocker spaniel 😂😂 så räknar med hela skogen i sängen.
Jag jobbar natt och sover de mest underliga tider så jag har ingen ork att tex föna hunden på morgonen innan jag lägger mig (om hunden ska sova hemma med mig) lika när jag sover på em så kan det vara ”bråttom” att lägga sig 🤔

Det skulle kunna fungera att hunden får sin egna plats i sängen, men är rädd ifall jag får sandpanik och sen svårt att få henne att inte sova i sängen. Känns nästan mer taskigt än att hon inte vet att man kan få sova där🙈

Jag har haft en långhårig welsh corgi cardigan och den vi har kvar är en normalpälsad corgi. Nästa är en Cocker spaniel 😂😂 så räknar med hela skogen i sängen.
Jag jobbar natt och sover de mest underliga tider så jag har ingen ork att tex föna hunden på morgonen innan jag lägger mig (om hunden ska sova hemma med mig) lika när jag sover på em så kan det vara ”bråttom” att lägga sig 🤔

Det skulle kunna fungera att hunden får sin egna plats i sängen, men är rädd ifall jag får sandpanik och sen svårt att få henne att inte sova i sängen. Känns nästan mer taskigt än att hon inte vet att man kan få sova där🙈

Vår valp får inte sova i sängen, hon verkar inte lida av det. När vi går och lägger oss på kvällen sover hon i soffan och när vi vaknar på morgonen ligger hon i sin bädd. Både soffan och bädden är i vardagsrummet.

Det är ju absolut inte alla hundar som sover i sina människors sängar, så bara ni har en riktigt bekväm och bra hundbädd (gärna riktigt nära sängen) så lär det inte vara några problem :) Det är inte heller alla hundar som VILL sova i sängen. En vän till mig har en sådan skum hund. Han lägger sig på golvet trots att han har hundbäddar och får vara i soffa.

Klart man blir förlåten. :) Man måste absolut inte ha sina hundar i sängen. Här har vi kompromissat - inga hundar medan vi sover, men en mysstund i sängen när klockan ringer på morgonen (då har sanden hunnit falla av).

(Senaste ungtiken kör sin egen kompromiss, och smyger upp i sängen under natten :cautious::D)
Vi kör samma, och har också en ungtik som allt för ofta ska smyga upp 😅

Det är verkligen mycket som händer hos unga hunden nu.
Dofter är såååå intressant och jag är inte nummer 1 på samma sätt längre.
Jag tummar inte på vissa regler men vill samtidigt inte bråka i onödan.
Tycker även vi är i en svacka i träningen, jag märker att hon har svårt att hålla samma fokus som tidigare.

Hon har även vaktat! Känns lite som en milstolpe.
Innan har hon hängt på när den andra säger till, men igår var hon i hallen där hon har bra uppsikt. En kille körde in bakom stallet för att hämta sin maskin och hon blygsamt testade att moffa. (Jag var inne.)

Nu sover han hela nätterna 🥰
Det gör allt lättare för mig. Är en ängel i bilen (sover) lätt att gå med på promenad och sticker in huvudet i halsbandet. Kommer när jag ropar o de får godis varannan/var tredje gång de kommer så han är motiverad♥️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 923
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 013
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 539
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar