Status
Stängd för vidare inlägg.
När kan man räkna med att köpa vuxenhalsband?
Valleydogs har så snygga halsband och har redan kollat ut perfekta färgkombon, givetvis med matchande koppel.
Hon är 7 månader nu så kommer ju såklart bredda sig.

När kan man räkna med att köpa vuxenhalsband?
Valleydogs har så snygga halsband och har redan kollat ut perfekta färgkombon, givetvis med matchande koppel.
Hon är 7 månader nu så kommer ju såklart bredda sig.
Funderar också på det fast för sele - när är de tillräckligt vuxna i kroppen att man kan köpa en sele som fungerar även som vuxen? (med lite utspänning eventuellt, men ändå att den funkar och passar)

Funderar också på det fast för sele - när är de tillräckligt vuxna i kroppen att man kan köpa en sele som fungerar även som vuxen? (med lite utspänning eventuellt, men ändå att den funkar och passar)
Jag köpte ny sele vid 4,5 månad och den tror jag faktiskt att kommer passa henne som vuxen. Då väl inspänd och något lång, men hon var ju som en korv med korgi ben, så det är mest det sistnämnda som växt. :p
Jag var tvungen att köpa ny när spännet gick i sönder på dåvarande.

Jag vill ha ett halvstryp och det är inte ställbart på samma sätt.

Jag köpte ny sele vid 4,5 månad och den tror jag faktiskt att kommer passa henne som vuxen. Då väl inspänd och något lång, men hon var ju som en korv med korgi ben, så det är mest det sistnämnda som växt. :p
Jag var tvungen att köpa ny när spännet gick i sönder på dåvarande.

Jag vill ha ett halvstryp och det är inte ställbart på samma sätt.
Min var tvärtom i den åldern - lååånga ben men inte mycket mer ;) Nu har dock resten kommit ikapp, och det ser ut att landa i att hon blir lite längre än hon blir hög.
Men det låter ju ändå som jag kan börja leta efter något passande då till min 6-månaders :)

Vågar knappt säga det högt eller skriva ut de men Knut har aldrig bajsat inne och totalt kissat ca 6 gånger. Senast var i tisdags 🙂
Han går till dörren men sen är jag även VÄLDIGT snabb ut med honom efter mat, lek, sömn.
Kanske är en Labbe-grej, min lärde sig också väldigt snabbt. Tionde dagen var sista gången någon "olycka" hände.

Har beställt egen sele till Harry.
Valde en tre ponti igen, de sitter bra på honom och är så himla lätt och smidig. En storlek större än Paisleys och camo-färgad, sambon fick välja 😁

Har varit så duktig och gått till sambon varje morgon denna vecka när jag ska till jobbet.
Kan nog räkna honom som rumsren nu, gör inget inne och är tydlig när han ska ut.
Igår gick vi och la oss vid 22,30 och fick ut 09 imorse, inga problem alls. Så skönt med en hund som gillar att sova på morgonen och inte måste ut i ottan.
När jag jobbar dag går jag upp 05,20, då följer han med upp men lägger sig och sover på badrumsmattan under tiden jag gör mig iordning. Sen går vi ut och så fort jag åkt vill han sova ett par timmar till med husse ❤️

På måndag ska Kantarell på återbesök på djursjukhuset, då får Harry följa med och träffa sin skäggiga favoritveterinär 😁

20221022_131648.webp
Saga är hemma! Ena wh tiken tror att valpen är hennes och håller ögat på henne varje sekund.

Herregud så enkel valp (än så länge, jag kanske får äta upp mina ord i nåt skede). Nu är hon ju förstås nio veckor, så lite större, plus att mamman dog för ett par veckor sedan så hon är redan van med att vara kring andra vuxna hundar.

Hon har kissat ute och inne och nu gick vi ut till vår utebastu och bastade där en god stund och under tiden var hon med flocken i hundarnas rum. Vi lämnade henne med yngsta tiken som verkar ha moderskänslor för henne. Då vi kom tillbaka låg de och sov. valpen sov direkt på golvet, hon tycker det blir ursvettigt Annars.

Inget gnäll. Helt lugn och avslappnad. Det är en stor fördel att ha en bra flock redan sen tidigare, samt förstås bra utrymmen och möjligheter att dela av.

Långpromenad i ruggigt höstväder, men så mysigt ändå! Hon kunde springa lös en del av turen, framförallt när vi gick vid ett stort fält där hon fick dra några repor. Härliga hund! Nu är vi på besök hos promenadkompisarna och hon ligger på en matta och hoppas att det ska trilla ner lite mat när vi lagar 😄

Hade ju såna bryderier att hon inte kunde slappna av så bra hos folk tidigare, nu verkar det inte vara några problem och det är så skönt! Nu är vi visserligen hos folk vi är hos ofta så det bidrar säkert men väldigt skönt att hon (och jag 😂) kan slappna av.

Har köpt högre grind till köket, Rubens låga lärde han sig hoppa över rätt snabbt 😅
Lämnade honom ensam med en Kong när jag gick till tvättstugan och det var inga problem.

Varit ute och gått spåret, finns hur mycket energi som helst i den där lilla hunden 🍁
Han älskar verkligen att vara ute och gå och det gör jag med 😁

IMG_20221023_123505.webp

Första natten jag sovit hela natten o det behövdes efter 11 nätter där jag vaknat flera gånger (varit ute 1-2 gånger)

Känner mig lite halvsliten 😅 även om han är helt perfekt och JÄTTEduktig har jag haft lite kriser. Det ska liksom vara så härligt o rosaskimmrande(?) men det är en ganska krävande o stor omställning med valp.
Känns pinsamt att klaga men vissa nätter har jag undrat om de var rätt val.

Första natten jag sovit hela natten o det behövdes efter 11 nätter där jag vaknat flera gånger (varit ute 1-2 gånger)

Känner mig lite halvsliten 😅 även om han är helt perfekt och JÄTTEduktig har jag haft lite kriser. Det ska liksom vara så härligt o rosaskimmrande(?) men det är en ganska krävande o stor omställning med valp.
Det gör de flesta vid sömnbrist.
Jag tror många tycker det är skitjobbigt med valp.
Min var ju pyrajadeluxe och det gick knappt att klappa henne eller ha henne i knät.
Det var mer min förmåga på att ha bc jag tvivla på.

Det bästa med valptiden är att den tar slut 😂 Visst är det mysigt med valp men valptiden är nått man tar sig igenom för att få en vuxen hund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 013
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 540
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar