Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste eventuellt sätta den här tråden på ignore i några veckor/månader tills den där underbart fantastiskt bedårande plutten har vuxit till sig lite, för annars finns risken att jag genomför ett extremt spontant och ogenomtänkt hundköp :nailbiting:
A7264A8A-BA7D-461D-84F4-DEB2F5C7B6D5.webp

Ja det är endel terror 😂 Min andra hund vill flytta och jag vill gå till jobbet 😅
Visst är din andra hund en dansk-svensk? En av mina grannar hade en sån och den började kämpa emot när den insåg att promenaden skulle gå förbi mitt hus. Den tyckte visserligen inte om några andra hundar men min var värst.

LOL, jag som precis genomgått en valpperiod med Labbe vet att det gulliga skenet kan bedra :D
Haha ja alltså jag var hundvakt åt en äldre version i en vecka för ett tag sedan, och även som 2-åring var det rätt mycket hund att hantera måste jag säga. Får trösta mig med det! Fortfarande väääldigt söta dock, och den där underbara blicken verkar inte försvinna med åldern...

20220810_093157.jpeg

Haha ja alltså jag var hundvakt åt en äldre version i en vecka för ett tag sedan, och även som 2-åringar var de rätt mycket att hantera måste jag säga. Får trösta mig med det! Fortfarande väääldigt söta dock, och den där underbara blicken verkar inte försvinna med åldern...

Visa bifogad fil 103366
Min är lite över två år nu och hon är ju som en dröm jämfört med hur hon var innan. Men jämfört med andra hundar kanske det blir en annan sak :D

Min är lite över två år nu och hon är ju som en dröm jämfört med hur hon var innan. Men jämfört med andra hundar kanske det blir en annan sak :D

Detta är min första labbe men haft jaktsettrar innan så ja ser framemot när han blir äldre 😁

Just ut o kissa varje timma och bitandet vill jag slippa 😅

Visst är din andra hund en dansk-svensk? En av mina grannar hade en sån och den började kämpa emot när den insåg att promenaden skulle gå förbi mitt hus. Den tyckte visserligen inte om några andra hundar men min var värst.

Men gud 😂 ja de är hon.
Hoppas de inte blir så illa o de främst är hans vassa tänder

Det finns hopp om livet. Häromdagen var jag på BK och tränade ett lydnadspass för ovanlighetens skull, alla hundarna fick vara med och träna i olika omfattnning. Spock låg ändå hyfsat snällt och tyst o väntade på sin tur och jag var så nöjd, men när vi återkom efter lite träning på apportering m dirigerin (m leksak) så upptäckte han att det var en hund på agilityplanen och tränade och det var väldigt upprörande enligt Spock :p. Aja, till plussidan hör att han inte alls märkt av det när han tränade för att han har så bra fokus på oss.
Igår tränade jag lite fort på agilityplanen med alla hundarna och visst var det lite missnöjt gny och smågläfs ibland när jag körde de andra men det är iallafall en bra bit ifrån hans illvrål där man skulle kunna tro att nån håller på att dräpa valpen :o.

Det känns som om det går åt rätt håll även om det är en lång process då han är sju månader nu och illvrålandet är nåt han haft från det vi hämtade hem honom som valp (dock bara när nån annan hund verkar få göra nåt roligt). Han ljudar en hel del när han går upp i förväntan men i jobb så är han tyst och fokuserad och det är jag glad för.

Första dagen Knut är hos min mamma (hon har hundarna när jag jobbar på kontoret)
Åkte dit igår eftermiddag så jag var där med honom först och inte åkte direkt till jobbet. Han tyckte allt var jättekul och hade svårt att varva ner till slut :D men sov jätteduktigt i sin bädd inatt ♥️

Idag har de varit ute på promenad och sen vilat, då gick Knut och hämtade mina mjukbyxor och la sig med 🥰 hur gulligt är inte de?

I helgen vilar min äldre hund upp sig hos min syster så kommer ha helgen med bara Knut 🙂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 013
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 540
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar