Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt sov jag tusen gånger bättre. Igår var det någon oro i magen som störde mig.
Men inatt sov jag jättebra 🙂
Var uppe 02 med honom och sen går min pojkvänn upp 05 och rastar honom då också.

Nu ska försöka få in lite rutiner och förhoppningsvis sover hn lite längre perioder på dagarna. Igår va de ca 15 min o då gick vi ju ut MÅNGA gånger med för att förhindra olycka inne.

Men han var så snäll igår när vi var tvungna att åka en sväng i bilen. Sov hela tiden♥️

Märker så tydligt att när han gnäller i hagen när han ska sova går de väldigt fort bara jag sitter där en stund o klappar honom så somnar han 🥰
Skönt att man släppt det där uråldriga sättet att de ”vinner” eller gnäller mer om man kommer till dem när de gnyr och istället ger dem trygghet genom att vara där för dem.

Men att han käkar allt han hittar 😅 så fort vi är ute

Gått promenad lös i skogen, varit och hälsat på vänner, gått ytterligare två promenader, hon har gnagt ben och fått maten i toarullar (i sitt rum ska tilläggas). Som bäddat för att testa på att vara i sitt rum - tyckte jag. Det tyckte inte valpen som står och gnäller och trycker på kompostgallret för att sedan HOPPA över 😫 Jag tog tillbaka henne och nu har hon äntligen lagt sig. Herregud vad sällskapssjuk hon är. Hon har ju inga problem att vara själv i ett par-tre timmar men att vara i ett eget rum med full insyn till oss, det går tydligen inte 🙈 Nu la hon sig i fåtöljen i alla fall och tittar längtande på mig…

Gått promenad lös i skogen, varit och hälsat på vänner, gått ytterligare två promenader, hon har gnagt ben och fått maten i toarullar (i sitt rum ska tilläggas). Som bäddat för att testa på att vara i sitt rum - tyckte jag. Det tyckte inte valpen som står och gnäller och trycker på kompostgallret för att sedan HOPPA över 😫 Jag tog tillbaka henne och nu har hon äntligen lagt sig. Herregud vad sällskapssjuk hon är. Hon har ju inga problem att vara själv i ett par-tre timmar men att vara i ett eget rum med full insyn till oss, det går tydligen inte 🙈 Nu la hon sig i fåtöljen i alla fall och tittar längtande på mig…
Vi hade samma "problem" vi har hos veterinären med den vuxna och den lilla får såklart följa med. Till skogen och gå en runda lös med lite trix.
Hemma 3h senare och hon brukar få hänga i mitt sovrum så att hon tar det lugnt en stund och oj vad jobbigt det var. 🤪
När hon väl somna sov hon gott.

Hon tuggade av datorsladden igår så har laddat upp med ett gäng nya tugg i olika smaker. Hon och den andra hunden fick varsin orbiloclampa och reflexväst nu när det börjar bli mörkare.

20221014_150431.jpg

Vi hade samma "problem" vi har hos veterinären med den vuxna och den lilla får såklart följa med. Till skogen och gå en runda lös med lite trix.
Hemma 3h senare och hon brukar få hänga i mitt sovrum så att hon tar det lugnt en stund och oj vad jobbigt det var. 🤪
När hon väl somna sov hon gott.

Hon tuggade av datorsladden igår så har laddat upp med ett gäng nya tugg i olika smaker. Hon och den andra hunden fick varsin orbiloclampa och reflexväst nu när det börjar bli mörkare.

Visa bifogad fil 102983

”Skönt” att det inte bara är vår valp som håller på 😂 Hon la sig på golvet sen och sov och efter en liten stund fick hon komma in till oss och däckade då i soffan.

Idag har jag och Harry varit på Toyota och provkört bil.
Han uppförde sig exemplariskt, skällde bara lite på ett barn när vi skulle gå, kan inte klandra honom, opålitliga typer 🙄
Han gillade bilen, jag gillade bilen 😁
Låg och sov i mitt knä inne på kontoret när vi gick igenom avtal och skrev papper. Världsvan liten hund, så enkel att ha med sig ❤️

Bara en gång kvar på valpkursen och jag känner mig bara förvirrad :confused:. Det var typ 20-25 år sen jag gick valpkurs sist, så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Näst sista gången tyckte jag att vi fick jobba på saker jag trodde man gjorde på valpkurs. Instruktören verkade då tro att vi gått igenom saker som hen inte alls tagit upp innan.

Bara en gång kvar på valpkursen och jag känner mig bara förvirrad :confused:. Det var typ 20-25 år sen jag gick valpkurs sist, så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Näst sista gången tyckte jag att vi fick jobba på saker jag trodde man gjorde på valpkurs. Instruktören verkade då tro att vi gått igenom saker som hen inte alls tagit upp innan.

Just därför så har jag inte varit så sugen på att gå valpkurs. Sällan någon varit nöjd 😅
Umgås med andra hundar gör vi redan ändå.
Satsar på nybörjarkurser i agility och rallylydnad till våren istället. Kanske någon grundlydnad och spår/sök beroende på vad som finns tillgängligt 😊

Just därför så har jag inte varit så sugen på att gå valpkurs. Sällan någon varit nöjd 😅
Umgås med andra hundar gör vi redan ändå.
Satsar på nybörjarkurser i agility och rallylydnad till våren istället. Kanske någon grundlydnad och spår/sök beroende på vad som finns tillgängligt 😊
Att kunna fungera med andra hundar och människor i närheten var nog egentligen mitt största motiv för att gå valpkurs, och delvis kan man väl säga att det uppfylldes, inte att valpis fungerade, mer att jag insåg vad vi behövde jobba på :p.
Vi ska gå rallylydnad i december, privat, hoppas mer på det ;)

Var på Sharpman igår igen. Galet mycket folk och hundar så det blev ordentligt miljöträning 😁
Sist köpte vi bla ett tugg av älg från Finland, det var väldigt uppskattat så köpte två till och ett lite större av Ren. Trevligt när man hittar bra tugg som inte kommer från långtbortistan.
IMG_20221016_160154.webp

Eftersom det rök en sladd häromdagen så har jag laddat upp med nya tugg.
Ger valpen ett tugg på divanen och 5 minuter senare ligger hon över mig i soffan medan jag håller det i handen och har ingen aning om hur vi kom dit.

Funderar på att lägga en order på tassafritt, någon som här som har handlat där?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 022
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V