Status
Stängd för vidare inlägg.
Avslutade dagen med att ta en löprunda med valpen. Tänkte springa ca 4 km men det blev 6 km eftersom vi stötte på en älg (!!!) i skogen. Valpen tittade in i skogen och jag kikade efter vad hon såg, trodde först det var en rotvälta men sen fick jag syn på hornen 😂 Vände snabbt och sprang åt andra hållet och man ser tydligt på Runkeeper var vi stötte på älgen, haha! Förstår såklart att älgen var mer rädd för mig än jag för den men jag har ändå sjuk respekt för dem.

Det gör de flesta vid sömnbrist.
Jag tror många tycker det är skitjobbigt med valp.
Min var ju pyrajadeluxe och det gick knappt att klappa henne eller ha henne i knät.
Det var mer min förmåga på att ha bc jag tvivla på.

Ja här har vi också en näbbgädda men han lyssnar faktiskt när man säger aj och så avleder vi såklart.
Men när han ligger bakom och tuggar på ett ben o sen helt plötsligt, full kraft biter i mitt sidfläsk är jag inte glad 😂

Första natten jag sovit hela natten o det behövdes efter 11 nätter där jag vaknat flera gånger (varit ute 1-2 gånger)

Känner mig lite halvsliten 😅 även om han är helt perfekt och JÄTTEduktig har jag haft lite kriser. Det ska liksom vara så härligt o rosaskimmrande(?) men det är en ganska krävande o stor omställning med valp.
Känns pinsamt att klaga men vissa nätter har jag undrat om de var rätt val.

Så många gånger jag har funderat på vad fasen jag har gett mig in på! Nu är hon sju månader och det är enorm skillnad mot den där första tiden. Har dock förstått att unghundar kan vara riktigt överjävliga också men just nu njuter jag (läs: nästan alltid) av hunden.

Så många gånger jag har funderat på vad fasen jag har gett mig in på! Nu är hon sju månader och det är enorm skillnad mot den där första tiden. Har dock förstått att unghundar kan vara riktigt överjävliga också men just nu njuter jag (läs: nästan alltid) av hunden.

Tar gärna en intensiv unghund för jag vill träna och jag märker redan nu hur lättlärd han är!
Men bitandet och rumsrenheten är 🤪
Ja skenar upp o ner för trappan här hela tiden känns de som

Första natten jag sovit hela natten o det behövdes efter 11 nätter där jag vaknat flera gånger (varit ute 1-2 gånger)

Känner mig lite halvsliten 😅 även om han är helt perfekt och JÄTTEduktig har jag haft lite kriser. Det ska liksom vara så härligt o rosaskimmrande(?) men det är en ganska krävande o stor omställning med valp.
Känns pinsamt att klaga men vissa nätter har jag undrat om de var rätt val.

Harry är min första valp och det är jobbigt.
Tror ändå han är okomplicerad men bitandet, passandet och nu börjar han bli könsmogen med hormoner som tydligt snurrar till det i skallen på honom 😅
Sen är han supermysig och jätterolig också såklart ❤️

Natt 2 gick också bra. Var sur en stund då hon lämnades för att sova med de andra hundarna men efter tio minuter var hon tyst och har varit tyst hela natten. Hade kissat en gång på tidning. Så himla skönt. Hoppas det håller i sig. Just nu är hon terrorist korsad med termit, så inte så kul kanske.

Tar gärna en intensiv unghund för jag vill träna och jag märker redan nu hur lättlärd han är!
Men bitandet och rumsrenheten är 🤪
Ja skenar upp o ner för trappan här hela tiden känns de som

Tänk bara på att ta det lugnt - labbarna är otroligt lättlärda och det är lätt att ”skena på” med dem, vilket ofta biter en där bak sedan :)
Grunder, grunder, grunder!
Han ser jättefin ut 😍

Återbesök med Kantarell idag.
När veterinären kom in i rummet och fick syn på Harry utbrast han.
Dig kommer jag ihåg, du är så dejlig lille skäggetrollet! Han är dansk 😁

Harry blev lika glad han. När veterinären gick för att hämta en grej lekte djurvårdaren med Harry. Så tacksam att de gör sånt, speciellt med Harry som är försiktig och reserverad.
Han har fått väldigt bra erfarenheter veterinärer och det tror jag vi har igen i framtiden. Han ska kastreras (krav för dagis) patella-undersökas osv.

Screenshot_20221024-145033_Gallery.webp

30 sekunder innan hon ska in i bilen bestämmer hon sig för att kana igenom en pöl. 🤦‍♀️

Jag köpte en stickad tröja till Harry av en dam som stickar egna.
Superfin, mjuk och ribbad fram så den passar Harrys modell.
Han blev inte glad alls 😂
Först frös han och kunde inte röra sig, tvångströja 🙀
Sen fick han spelet och försökte bita i den, dö tröjjävel, dö!
Tur han inte är så frusen av sig 😆

Jag har länge funderat fram och tillbaka om jag ska ha en hund till eller inte. Helt plötsligt dök det upp en spännande möjlighet så idag hämtade jag hem en lite phalenetik på 3,5 månad :heart

Bifogade filer

• IMG_20221022_130727.webp
    IMG_20221022_130727.webp
    136,5 KB · Visningar: 65
Nästa vecka får jag hem min valp❤️❤️
Idag hade jag för första gången på länge min systers hund sovandes hemma och nu är heeela sängen full i sand och grus. Jag har haft det så i 10 år men nu känner jag bara näääääe…
Jag överväger starkt att inte låta valpen sova i sängen av den anledningen 😳 det spelar ingen roll om jag duschar och torkar, det blir sand i sängen.
Känner mig som världens elakaste men en bädd i sovrummet och tillåtelse att vara i soffan, kan man bli förlåten? 😩🥺

Nästa vecka får jag hem min valp❤️❤️
Idag hade jag för första gången på länge min systers hund sovandes hemma och nu är heeela sängen full i sand och grus. Jag har haft det så i 10 år men nu känner jag bara näääääe…
Jag överväger starkt att inte låta valpen sova i sängen av den anledningen 😳 det spelar ingen roll om jag duschar och torkar, det blir sand i sängen.
Känner mig som världens elakaste men en bädd i sovrummet och tillåtelse att vara i soffan, kan man bli förlåten? 😩🥺

Nu vet jag inte hur stor säng du har eller om du delar den med någon men jag har gjort så att hunden får ligga på ena halvan av dubbelsängen och där lägger jag en filt på överkastet. Det blir aldrig grusigt och skitigt på min plats och om filten blir smutsig är det enkelt att skaka av den eller tvätta den 🙂

Det enda svåra är att komma ihåg att bädda på förmiddagen för annars finns det en risk att hon lägger sig på min plats efter morgonpromenaden.

Nu vet jag inte hur stor säng du har eller om du delar den med någon men jag har gjort så att hunden får ligga på ena halvan av dubbelsängen och där lägger jag en filt på överkastet. Det blir aldrig grusigt och skitigt på min plats och om filten blir smutsig är det enkelt att skaka av den eller tvätta den 🙂

Det enda svåra är att komma ihåg att bädda på förmiddagen för annars finns det en risk att hon lägger sig på min plats efter morgonpromenaden.
Det är ingen dum idé. Det kan vara så att den jag har nu är lite väl bortskämd och vill helst ligga på mitt täcke mot mina ben eller precis brevid mig. Jag har gett henne ett eget täcke men det funkar inte.

Ska tänka ett varv till. Egen plats i sängen samt overall kanske är lösningen 🤓

Det är ingen dum idé. Det kan vara så att den jag har nu är lite väl bortskämd och vill helst ligga på mitt täcke mot mina ben eller precis brevid mig. Jag har gett henne ett eget täcke men det funkar inte.

Ska tänka ett varv till. Egen plats i sängen samt overall kanske är lösningen 🤓

Doris vill gärna ligga nära mig också (och jag henne 😁 ) men det räcker att jag har min arm runt henne och skedar genom täcket och överkastet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 923
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 013
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 539
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar