Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När Ebrah var 8-9 veckor så var det ungefär (utöver att gå ut sjuttioelva gånger om dagen):Vi fick hem vår valp på 8 veckor i söndags. Är såklart helt överlycklig Detta är vår första valp så allt är väldigt nytt och jag försöker läsa på och ta till mig all information som finns, har också en jättebra uppfödare att fråga.
Hur ser en typiskt valpdag ut för era valpar i ungefär samma ålder som vår?
Jag passade nyligen en 8 veckors valp i två veckor. Ingen dag var den andra lik, då han helt enkelt fick hänga på livet direkt. Jag gör alltså inga större anpassningar egentligen.Vi fick hem vår valp på 8 veckor i söndags. Är såklart helt överlycklig Detta är vår första valp så allt är väldigt nytt och jag försöker läsa på och ta till mig all information som finns, har också en jättebra uppfödare att fråga.
Hur ser en typiskt valpdag ut för era valpar i ungefär samma ålder som vår?
Det kommer gå lättare med ullkamningen när trimningen är gjord och pälsen kortare. Kämpa på!I dag blir Wally 12 v
Helt galet vad tiden går fort
I dag har jag försökt mig på att lägga lite extra krut på pälsvård. Hon är inte direkt samarbetsvillig. Men om några veckor ska hon till trimmaren och då behöver hon kunna stå någorlunda på ett bord. Själva trimmandet accepterar hon rätt okej men ullskrapningen..
Hon har mycket valppäls kvar och är fortfarande väldigt mörk. Under kommer mer ljus stäv päls nu.
Kloklippning är också varierad. Fram går…okej. Medans bak är jättesvårt. Jag brukar passa på när hon har däckat av trötthet. Gammelgubben var också en riktig krångelpelle förr men nu bryr han sig inte alls.
Jag ville ju ha en hund som var livligare och mer go i än gammelgubben och det fick jag, med besked
Visa bifogad fil 90736
Tack för att du ger mig hopp.Det kommer gå lättare med ullkamningen när trimningen är gjord och pälsen kortare. Kämpa på!
De flesta trimmare är vana vid dvärgschnauzervalpar. En del valpar blir helt ställda när de kommer till en ny person, och andra är rabiata och vilda, men det brukar gå bra ändå om man tar det lite lugnt. Det gick faktiskt betydligt bättre att trimma Lola än ullkamma och borsta med kardan när hon var liten. Så det kommer att gå bra!Tack för att du ger mig hopp.
Jag skäms redan nu för vad den stackars trimmaren ska utsättas för
Jag har småtrimmat lite och hon är helt klart lättare där. Tack och lov. Kardan vill hon döda. Ullskrapningen går jättebra på ryggen och nacken, sen börjar hon krångla. Men det har iaf blivit bättre. MyrstegDe flesta trimmare är vana vid dvärgschnauzervalpar. En del valpar blir helt ställda när de kommer till en ny person, och andra är rabiata och vilda, men det brukar gå bra ändå om man tar det lite lugnt. Det gick faktiskt betydligt bättre att trimma Lola än ullkamma och borsta med kardan när hon var liten. Så det kommer att gå bra!
Man ska vara försiktig med sina önskningarI dag blir Wally 12 v
Helt galet vad tiden går fort
I dag har jag försökt mig på att lägga lite extra krut på pälsvård. Hon är inte direkt samarbetsvillig. Men om några veckor ska hon till trimmaren och då behöver hon kunna stå någorlunda på ett bord. Själva trimmandet accepterar hon rätt okej men ullskrapningen..
Hon har mycket valppäls kvar och är fortfarande väldigt mörk. Under kommer mer ljus stäv päls nu.
Kloklippning är också varierad. Fram går…okej. Medans bak är jättesvårt. Jag brukar passa på när hon har däckat av trötthet. Gammelgubben var också en riktig krångelpelle förr men nu bryr han sig inte alls.
Jag ville ju ha en hund som var livligare och mer go i än gammelgubben och det fick jag, med besked
Visa bifogad fil 90736
Man ska vara försiktig med sina önskningar
Igår gick lilltjejen igenom besiktningen och på lördag morgon åker vi och hämtar henne och hennes numera tokiga öron
Visa bifogad fil 90774