Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken sele har ni valt att ha som första sele?
Denna har jag: https://www.arkenzoo.se/rukka-form-neon-sele-rosa?40874
Väldigt ställbar vilket är bra när man får förstora den varannan dag ungefär. 😅

m4dSpIe.jpg

Jag räknar på att ha en normalt formad valp - denna gången. 😁
Eftersom jag kommer köra med långlina som nödstopp så är sele ett måste.
Ja, jag hade Lily mest i läderkoppel i början, förutom när hon var lös då. Senare när hon började få koppelvett så började jag ha henne i flexi och nu har hon faktiskt lärt sig att inte(!) springa i koppel, så jag vågar ha flexi även om hon halsband, iaf på korta rastningsrundor. Rekommenderar det dock inte :angel:

Vi har blivit med valp :love:
Hon är hittills helt fantastisk. Väldigt följsam och förarintresserad (för rasen), har stort föremålsintresse och är glupsk, kavat och envis, väldigt intresserad av att använda sin nos. Hon säger till när hon vill gå ut så hon är så gott som rumsren. Hon ser väldigt lovande ut och är av i Sverige unika linjer. Hon lär sig snabbt och härmar stortjejerna. Det ska bli spännande att se hur hon utvecklas.
Sååå fin! Så vacker ras som jag är imponerad av :heart

Ja, jag hade Lily mest i läderkoppel i början, förutom när hon var lös då. Senare när hon började få koppelvett så började jag ha henne i flexi och nu har hon faktiskt lärt sig att inte(!) springa i koppel, så jag vågar ha flexi även om hon halsband, iaf på korta rastningsrundor. Rekommenderar det dock inte :angel:
Jag kan ju ha med halsband när jag hämtar, eller allt jag har som är "över".
Den inte fullt så normalt formade hunden har ett gäng selar som lovar "perfekt" passform 🙄
Hennes första sele var för katter, så hon var en riktigt liten räcka. :love:

Var på en djuraffär som hade halva priset på en del selar, fick hjälp att hitta en som kan passa. Skitful.
När jag kom hem insåg jag att granngården har både snyggare och billigare selar. :banghead:
Aja, det är ju ändå bättre att handla av lokala butiker.

Väntan är olidlig!

Jag kom även på att när förra hunden var valp så hade jag en snäll bana med olika underlag, så nu har jag varit och hämtat mindre stockar. Jag tänkte bygga upp en balansbana med större stenar, stockar skrovet på en skottkärra (?) osv att kunna köra födosök på.

Jag behöver också köpa ett gäng kompostgaller då jag insåg att de jag har är 15 år + och har börjat rosta så pass i skarvarna att jag inte vill råka spetsa valpen.

Har också anmält mig till valpkurs i sommar!

13 dagar kvar...

Var på en djuraffär som hade halva priset på en del selar, fick hjälp att hitta en som kan passa. Skitful.
När jag kom hem insåg jag att granngården har både snyggare och billigare selar. :banghead:
Aja, det är ju ändå bättre att handla av lokala butiker.

Väntan är olidlig!

Jag kom även på att när förra hunden var valp så hade jag en snäll bana med olika underlag, så nu har jag varit och hämtat mindre stockar. Jag tänkte bygga upp en balansbana med större stenar, stockar skrovet på en skottkärra (?) osv att kunna köra födosök på.

Jag behöver också köpa ett gäng kompostgaller då jag insåg att de jag har är 15 år + och har börjat rosta så pass i skarvarna att jag inte vill råka spetsa valpen.

Har också anmält mig till valpkurs i sommar!

13 dagar kvar...
Ser fram emot att följa när du fått hem vovve! Du verkar redo att ha hämtat valp för minst två veckor sen. :rofl:

Idag fick lilla odjuret testa på att vara helt ensam hemma för första gången och det gick hur bra som helst! 😍 Först gick vi till hägnet och busade lite och sen lämnade jag henne hemma och gick ut och satte mig på torget med dom stora för lite passivitetsträning (två flugor i en smäll! ✌🏻😂)

Jag kollade på henne i kameran hela tiden och hon började med att äta ur sin kong och tugga lite ben innan hon kollade upp och insåg att hon var helt själv. Då gick hon och la sig och somnade! 🥹❤️

WAS4tbi.jpg

F9dHwky.jpg

Vi blir med valp till slut :D Vi har träffat den ljuvliga kullen, charmiga tiken och den trevliga uppfödaren. Handpenningen är swishad och vi har därmed tingat en helt underbar liten WCC-tjej :love: Nu får 12 dagar gärna gå fort.

Bifogade filer

• 308CCB5A-6697-4545-ADD6-B85A99C2441E.webp
    308CCB5A-6697-4545-ADD6-B85A99C2441E.webp
    57,4 KB · Visningar: 84
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 755
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar