Status
Stängd för vidare inlägg.
Hallåååååå?!

Vill se valpbilder!

Idag har jag gjort hundgodis av lammfärs, jag kavlade det tunt mellan två bakplåtspapper och så har det varit på låg värme i timmar.
Imorgon blir det godis på kycklinghjärta, men det ska kokas lite snabbt först, och så har jag fått tag på svensk skinka på extra pris.

Eftersom min nuvarande hund med största sannolikhet inte kommer uppskatta en valp så har jag köpt en del kompostgaller för att skärma av.
Satt upp det idag så att inte allt händer samtidigt efter helgen.

Jag har köpt valpmat (mush puppy) och ett 5 meters koppel. Jag tycker inte om att ha kort koppel till valp för det är som gjort för att det ska dras och jag går inte direkt längs några vägar här.

received_1146281082833153.webp

Troligen min nästa lillskrutt, än så länge namnlös. Ytterligare en trefärgad, långhårig BC så klart, leveransklar om typ 5 veckor!

BF67A391-4E76-4B89-AF78-49E533DB55F2.webp

Låg och sov på de uppvärmda stenarna när jag störde med kameran.

5 månader igår. Ofta känns hon så vuxen 😲 10,6kg vägde hon in på iaf igår så blir väll medelstor ungefär.

Vi ska iväg på vallkurs till helgen, får se hur det går då jag inte tycker hon tänder än men vi får väll titta och lära annars bara. Hon är ju så ung även om man inte tänker på det till vardags 🤷‍♀️

Hallåååååå?!

Vill se valpbilder!

Idag har jag gjort hundgodis av lammfärs, jag kavlade det tunt mellan två bakplåtspapper och så har det varit på låg värme i timmar.
Imorgon blir det godis på kycklinghjärta, men det ska kokas lite snabbt först, och så har jag fått tag på svensk skinka på extra pris.

Eftersom min nuvarande hund med största sannolikhet inte kommer uppskatta en valp så har jag köpt en del kompostgaller för att skärma av.
Satt upp det idag så att inte allt händer samtidigt efter helgen.

Jag har köpt valpmat (mush puppy) och ett 5 meters koppel. Jag tycker inte om att ha kort koppel till valp för det är som gjort för att det ska dras och jag går inte direkt längs några vägar här.
Okej, bara för din skull då ;)

DBC7A18E-6F64-4E1F-A30D-4FDB64327BE1.webp

Wallan är 11 v idag och väger nu 2,9 kg, så det är några kilo kvar till stor vovva.
Hon är sjövild!!! Inte alls så gosig som hon ser ut :cautious:
Hon har attityd och självförtroende nog för att utmana en björn. Klappa på henne får man göra när hon sover :D
Hon är lättlärd och orädd, har stort föremålsintresse, motor och är lättbelönad (i nuläget iaf :p ) så det kommer nog bli en jättekul vovva av henne när hon blir stor. Vi är så nöjda så med vårt lilla monster :heart

Okej, bara för din skull då ;)

Visa bifogad fil 90346

Wallan är 11 v idag och väger nu 2,9 kg, så det är några kilo kvar till stor vovva.
Hon är sjövild!!! Inte alls så gosig som hon ser ut :cautious:
Hon har attityd och självförtroende nog för att utmana en björn. Klappa på henne får man göra när hon sover :D
Hon är lättlärd och orädd, har stort föremålsintresse, motor och är lättbelönad (i nuläget iaf :p ) så det kommer nog bli en jättekul vovva av henne när hon blir stor. Vi är så nöjda så med vårt lilla monster :heart
Kusin Lola var precis likadan. Jag kunde aldrig typ sitta och mysa med henne i knäet i soffan eller så för hon bara bet och bet 😄🙈 De låter väldigt lika! Kul att ni är så nöjda 🥰

Idag fick vi hem lite grejer vi beställt. Tänkte att det inte blir så mycket saker eftersom att vi ju redan har en hund och därför har mycket av det essentiella. MEN…. Massa ben, träningsgodis, nya leksaker, linor, ställbara halsband osv. Det är ju kul med en anledning att få shoppa lite :grin: Likt förbannat glömde jag matskålar så det får bli en till liten vända haha. 9 dagar kvar!

😂 ge mig hopp och tala om hur fantastisk Lola är nu! 🙏

Hur mår hon föresten?:heart
Nu är hon mysälskaren nummer 1! 🥰 Älskar att ligga i famnen och blir helt slapp, och gillar att pussas. Det vi jobbar mest på är att inte ljuda när hon ser andra hundar. Hon vill leka med allt och alla, men skvallerträningen ger effekt 😊 Hon har också en stark förmåga att bygga minnesbilder. Om det hänt något kul någonstans så minns hon det flera månader senare. En gång gick vi förbi en villa här i området där det låg en Golden Retriever på trappen som hon hälsade på genom staketet. Det har hon inte glömt så varje gång vi passerar i närheten av huset börjar hon dra och pipa lätt för att få komma dit, och så blir hon lika besviken varje gång den inte är där. Samma om vi passerar rastgårdar eller ytor där hon fått springa lös en gång 🙈

Hon vet inte om att hon är sjuk, är precis som vilken annan 1-åring som helst, full med energi! Men hon dricker något mer än de andra och kissar utspätt. Värdena håller sig stabila just nu på medicin och njurfoder så vi får se hur länge njurarna håller, jag ser inget fel i att låta henne få leva när hon är som vilken annan hund som helst men har ju i bakhuvudet hela tiden att det kommer en dag då det inte går längre och att hon då kommer få somna in direkt. Jag kommer inte dra ut på det, det kommer vara svintufft för hon har verkligen nästlat sig in i både mitt och min sambos hjärta ❤️
Jag har också kommit över sorgen att vi aldrig kommer att få tävla eller medverka i prov, även om jag gärna hade velat gå ett MH med henne för avelsarbetets skull.

Nu är hon mysälskaren nummer 1! 🥰 Älskar att ligga i famnen och blir helt slapp, och gillar att pussas. Det vi jobbar mest på är att inte ljuda när hon ser andra hundar. Hon vill leka med allt och alla, men skvallerträningen ger effekt 😊 Hon har också en stark förmåga att bygga minnesbilder. Om det hänt något kul någonstans så minns hon det flera månader senare. En gång gick vi förbi en villa här i området där det låg en Golden Retriever på trappen som hon hälsade på genom staketet. Det har hon inte glömt så varje gång vi passerar i närheten av huset börjar hon dra och pipa lätt för att få komma dit, och så blir hon lika besviken varje gång den inte är där. Samma om vi passerar rastgårdar eller ytor där hon fått springa lös en gång 🙈

Hon vet inte om att hon är sjuk, är precis som vilken annan 1-åring som helst, full med energi! Men hon dricker något mer än de andra och kissar utspätt. Värdena håller sig stabila just nu på medicin och njurfoder så vi får se hur länge njurarna håller, jag ser inget fel i att låta henne få leva när hon är som vilken annan hund som helst men har ju i bakhuvudet hela tiden att det kommer en dag då det inte går längre och att hon då kommer få somna in direkt. Jag kommer inte dra ut på det, det kommer vara svintufft för hon har verkligen nästlat sig in i både mitt och min sambos hjärta ❤️
Jag har också kommit över sorgen att vi aldrig kommer att få tävla eller medverka i prov, även om jag gärna hade velat gå ett MH med henne för avelsarbetets skull.

Det känns ju hoppfyllt att man kanske kan gosa med Wallan i framtiden 😂
Minnesbilder har vi inte märkt av något extra ännu. Hon släpper snabbt obehag och nyfiken tar över och det som är kul är kul för stunden. Men så är hon ju också väldigt ung. Hon har skällt lite på folk och är väldigt intresserad av både folk och hundar. Bla en joggare och några som gått förbi nera på gatan när hon varit ute på tomten. Skälla är inte ok så där har vi fått gå in och säga till. I övrigt är hon än så länge en tyst valp.

Det är verkligen så gräsligt sorgligt med Lolas tillstånd. Skönt att hon i nuläget mår bra. Jag hoppas innerligt att det håller i sig länge, länge:heart

MH med Wallan och hennes syskon ser jag verkligen fram emot.:)

Min valp var som förbytt när vi kom in till fåren, okontaktbar med endast ett fokus ➡️ 🐑
Kan lugnt säga att hon tänt till 110% 🤣

Men tror vi får avvakta träning och låta henne mogna lite så att hon är mottaglig för att jag existerar 🙄

Reder jag inte ut det senare så får jag väll skicka henne till något proffs på träning helt enkelt 🤷‍♀️ Vet ju själv att jag inte är någon fena på hundträning 🙈

Lilla Wallan asså....vilken liten fräsig pärla hon är :love:
Visst, hon biter som f*n. Hårt och fast så både vi och kläder går sönder. Men utöver det är hon fantastisk. Sitt, ligg, inkallning, krypa och följsamhet sitter rätt bra nu. Hon är väldigt kvicktänkt.
I går var vi i Göteborg och gjorde ärenden. Hon fick haka på. Hon är så himla kavat. Och i förrgår var vi och fikade hos en vän och hennes Schäfer. Wallan tyckte den var lite väl stor och onödig men hon lekte gärna med Schäferns alla leksaker och sov i mattens knä.
Ute ska det bäras pinnar heeeela tiden. Och finns inte nån pinne så tar hon sitt eller gamelhundens koppel.
Hon har också kommit på hur man bjuder upp oss till lek med att hämta saker och ge oss.
Det ska bli så himla kul att göra MH med henne sen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 755
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar