Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Är som sagt inte helt säker på att vi 100% ska ha valp nu, min sambo bara "Om du vill ha en hund, så är det klart att vi skaffar en till hund" och jag pluggar nu osv så det skulle fungera tänker jag mig. Men en valp är ju en valp.

Sen får vi såklart se om uppfödaren tycker någon av valparna ur kombinationerna den har nu ens skulle passa och om det ens finns tillräckligt med valpar för att jag ska få någon. :)
Jag tänkte ju att killen jag träffar skulle vara skeptisk till valp. Han tyckte snarare det var dumt om jag inte tog valp :rofl: Sedan hade jag ju tur att få en otroligt enkel valp, men ja, jag ångrar mig inte en millisekund.

När valpen går bättre i koppel än de två vuxna hundarna ihop! 🤩 Ibland iaf.. 🤷🏻‍♀️😂

q5tteyd.jpg

Nu är vi på väg hem med vår nya familjemedlem. Första gången som hon åker bil och hon har inte sagt ett knyst på de fyra timmar som vi åkt. Hon har sovit så gott så de gånger vi stannat och öppnat buren:)

6C4D310E-4115-4C5F-A4A6-2DFB3A415CE2.webp

Nu är vi på väg hem med vår nya familjemedlem. Första gången som hon åker bil och hon har inte sagt ett knyst på de fyra timmar som vi åkt. Hon har sovit så gott så de gånger vi stannat och öppnat buren:)

Visa bifogad fil 89341
Så jäkla göllig! 🥰
Hur har de första dagarna varit?

Wincent är en supercool och trygg kille som tar allt med ro. Vi har jobbat hela påskhelgen och han har varit med på jobbet. Inga problem att byta miljö och hänga med okända människor hela dagarna. Lekt och busat med en annan personalvalp och sovit däremellan. Gått bra att lämna ensam med de stora hundarna också.
En fena på att gå i koppel och hänga med på promenader. Tar gärna ögonkontakt och uppskattar lek- och socialbelöning väldigt mycket. Han kommer nog bli en toppenhund och en enkel valp för hans nya familj att få hem!

Så jäkla göllig! 🥰
Hur har de första dagarna varit?

Wincent är en supercool och trygg kille som tar allt med ro. Vi har jobbat hela påskhelgen och han har varit med på jobbet. Inga problem att byta miljö och hänga med okända människor hela dagarna. Lekt och busat med en annan personalvalp och sovit däremellan. Gått bra att lämna ensam med de stora hundarna också.
En fena på att gå i koppel och hänga med på promenader. Tar gärna ögonkontakt och uppskattar lek- och socialbelöning väldigt mycket. Han kommer nog bli en toppenhund och en enkel valp för hans nya familj att få hem!
Det har varit oförskämt enkelt😳
Hela resan hem gick utan ett pip. Hon bara sov. Väl hemma dundrade hon runt både inne och ute. Testade alla surgubbens leksaker, liggplatser och undersökte allt med mod och nyfikenhet. Visar tydligt när hon vill ut och har gjort ifrån ute med undantag för en liten kissolycka. Äter gluppskt. Hon läser bra av gamlingen som säger ifrån då och då men det går över förväntan med honom. Hon sov från 22:30 till halv tolv i natt. Då pep hon lite så jag tog ut henne. Hon kissade direkt och somnade om när vi kom in. Sen sov hon till halv sex i morse då hon ville ut igen. Så inget gnäll alls på natten.
Hon är trygg , kaxig, nyfiken, superglad och väldigt kontaktsökande och gosig. Hittar snabbt passivitet när inget händer och annars är det full rulle med att hänga på överallt och upptäcka världen.

Vi kunde inte vara nöjdare😍

Även natt 2 gick som en dans utan ett knyst. Och i dag fick jag sova längre. Gick morgonrundan med gammelhunden uppe i skogen och då fick hon skutta med lös. Inga problem där inte. Sen har det varit kloklippning för båda och även det var inga konstigheter med. Går ifrån henne korta stunder när vi går in och ut ur huset och grejar och hon verkar tycka det är ok ändå.
Vi har nu även anmält oss till ringträningskurs i sommar.

D2B33BCA-8A7A-4DEE-9BCB-A8FF16E7040E.webp

Även natt 2 gick som en dans utan ett knyst. Och i dag fick jag sova längre. Gick morgonrundan med gammelhunden uppe i skogen och då fick hon skutta med lös. Inga problem där inte. Sen har det varit kloklippning för båda och även det var inga konstigheter med. Går ifrån henne korta stunder när vi går in och ut ur huset och grejar och hon verkar tycka det är ok ändå.
Vi har nu även anmält oss till ringträningskurs i sommar.

Visa bifogad fil 89432
Alltså, SÅ SÖT!!! :love: :love:

Alltså hej! Nu har jag bokat tik som ska hämtas nån vecka in i maj. 😍
Sitter och spånar på ett namn som ska börja på K, så har ni något bra namn i bakfickan får ni gärna dela med er!

Mer info kommer när valp är hämtad och jag räknar med att jag kommer börja hänga här en del då. 😁

Är det en brun mht namnförslagen?

Kummin om ni ska fortsätta på kryddtemat i förslagen 😅

(Blir inte Kakao lite jobbigt att ropa? /kanske uttalar det konstigt 🙃)

Åh vad bra! Var inne på Kuta ett kort tag.

Just nu står det mellan Kaffe och Kakao.

Min syster röstar på Kakao och graden av hur mycket hon vill det så blir det så..

Men eftersom andra hunden heter Java, så tycker jag både Kaffe och Kakao matchar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits