Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Är fortsatt sĂ„ otroligt nöjd med Lily :heart: Inget Ă€r jobbigt med henne och hon Ă€r bara glad mest hela tiden :D MisstĂ€nker att mĂ„nga andra skulle kunna se henne som jobbig dock, men det Ă€r för mig bara salukitypiska egenskaper som jag av förklarliga skĂ€l Ă€r helt beredd pĂ„ samt en del knĂ€ppa pĂ„hitt som bara blir en del av hennes personlighet och som absolut gĂ„r att hantera.

Nu har vi Àven börjat leka riktigt rejÀlt utan leksaker, och jag har stundtals helt randiga armar efter att hon "bitit" mig :rofl: Vi kan ha vÀrldens brottningsmatcher och hon Àr bara sÄ vansinnigt rolig. Och trots att vi kastar oss runt och hon "biter" i mina armar samtidigt som jag puttar och brottas med henne sÄ Àr det lÀtt att nÀr som helst pausa, och nÀr som helst fortsÀtta leken.

C9C02CAC-7BF4-4990-8F75-AE30C56FCE82.webp

Tog en lite mer ”snyggbild” idag pĂ„ valpen đŸ„° Snart fyra mĂ„nader, och vĂ€ldigt enkel att hantera. Lite valpbus, hon bĂ€r gĂ€rna omkring pĂ„ skor t ex men har hittills inte bitit i dem 👞 đŸ„ż 👟 Och sĂ„ Ă€lskar hon att leka med skramliga plĂ„tskĂ„lar đŸ™‰đŸ€Ł

Jag har haft lite kontakt med en uppfödare och nu Ă€r valparna 3 veckor och vi ska höras lite över telefon i veckan :) Jag blev Ă€ven inbjuden till den kullens privata grupp pĂ„ fb sĂ„ det kĂ€nns ju vĂ€ldigt lovande att vi fĂ„r en valp dĂ€rifrĂ„n. VĂ„gar knappt hoppas, vi fĂ„r se
 :)

Har anmĂ€lt lite intresse pĂ„ valp idag! Är inte helt 100 Ă€n pĂ„ om vi ska ha valp nu osv men har varit sugen ett tag och nu finns det ev valpar hos en uppfödare jag tycker om sĂ„ har hört av mig i alla fall. :)

Lilla valpen har sovit borta sin första natt sĂ„ jag var matförgiftad och sĂ€ngliggande dĂ€r ett dygn (đŸ€ą). Hade skött sig prima Ă€ven om hon tyckte det var lite underligt att bo i stan. Är fasiken lika jobbigt som att lĂ€mna ifrĂ„n sig sin mĂ€nskliga bebis 😅

Nu hemma igen đŸ„°
BABC8F31-95AF-4EFC-825F-3E18D4E38663.webp

Lilla valpen har sovit borta sin första natt sĂ„ jag var matförgiftad och sĂ€ngliggande dĂ€r ett dygn (đŸ€ą). Hade skött sig prima Ă€ven om hon tyckte det var lite underligt att bo i stan. Är fasiken lika jobbigt som att lĂ€mna ifrĂ„n sig sin mĂ€nskliga bebis 😅

Nu hemma igen đŸ„°
Visa bifogad fil 89044
Hon ser liksom lite less ut pĂ„ ögonen, som att det Ă€r nĂ„gon som drar henne i svansen och hon redan bett dem sluta 100 gĂ„nger 😁

Ja! Är som sagt inte helt sĂ€ker pĂ„ att vi 100% ska ha valp nu, min sambo bara "Om du vill ha en hund, sĂ„ Ă€r det klart att vi skaffar en till hund" och jag pluggar nu osv sĂ„ det skulle fungera tĂ€nker jag mig. Men en valp Ă€r ju en valp.

Sen fÄr vi sÄklart se om uppfödaren tycker nÄgon av valparna ur kombinationerna den har nu ens skulle passa och om det ens finns tillrÀckligt med valpar för att jag ska fÄ nÄgon. :)

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursĂ€kt för en lĂ„Ă„ng text. Jag Ă€r förtvivlad över situationen med min 7 mĂ„nader gamla valp, jag kĂ€nner mig sĂ„ jĂ€vla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig
 Jag tog emot en omplacerings hund i april först pĂ„ prov i tvĂ„ veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestĂ€mt oss för att utöka familjen med en hund. NĂ€sta Ă„r kommer jag pĂ„börja en utbildning pĂ„ distans och kommer dĂ„ vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svÄrt det ska vara att vara vuxen. Blir det nÄgonsin "smooth sailing"? Jag blir sÄ himla less. IgÄr gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar