Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, jag försökte med vår kull, men det var som att samla poppande popcorn på samma ställe
Klart hon ska vara med här. Det är ju i år hon är valpVisa bifogad fil 87748
Vet inte riktigt om jag ska vara med på valp 2021 eller 2022 Heli är född 20 dec 2021, och hade det inte varit vår egen kull hade jag ju hämtat henne i februari Så jag tycker det känns bäst här tre månader nu.
Så ljuvligt söt valpVisa bifogad fil 87748
Vet inte riktigt om jag ska vara med på valp 2021 eller 2022 Heli är född 20 dec 2021, och hade det inte varit vår egen kull hade jag ju hämtat henne i februari Så jag tycker det känns bäst här tre månader nu.
Ja, det stämmer bra med pumiSå ljuvligt söt valp
Jag tycker du och din valp passar in här min är född i 22 nov -2021 och vi hämtade honom i januari -2022.
Få se om jag minns rätt men visst är din en pumi?
Tiken jag kärat ner mig i gick tyvärr tom. Men jag hittade en annan lovande kull, den föddes på min födelsedag förra helgen och jag skrev direkt och grattade (hade presenterat mig innan) och frågade om man får köa. Svaret blev att det fanns i dagsläget möjlighet, men jag skulle ringa henne om en vecka. Det kanske är vanligt att inte vilja lova bort så unga valpar? Tycker det är svårt att veta när i tiden det passar sig att fråga om sånt, vad har ni för erfarenheter?
När fick ni besked om ni fick tinga era små?
Inte tinga en specifik valp, utan få bekräftat att man får en ur kullen i fråga. WCCDu menar tinga enskild valp? Det är ju väldigt tidigt för det om de bara är en vecka gamla, jag vet ingen uppfödare som lovat bort valpar vid så ung ålder om det inte är någon de känner eller som stått på kö länge och det kanske bara blev en tik osv. Framför allt vill ju uppfödarna först förvissa sig om att valparna överlever den första tiden. Vanligt är ju också att man blir tilldelad valp när de är några veckor gamla och uppfödaren "känner" valparna. Vad är det för ras?
Det brukar bli klart väldigt tidigt inom min ras, åtminstone från de uppfödare som jag köpt från. MEN, det kan ju vara så att uppfödaren du hört av dig till har lite beslutsångest ang prioriteringsordning på de olika hemmen, eller så kan det vara så att hen bara vill vara säker på att alla valpar överlever innan de lovas bort. En av mina uppfödarbekantingar råkade ut för att ha meddelat direkt vid födsel vilka som skulle få köpa valp eller inte, sedan var det en valp som visade sig må dåligt och behövde avlivas innan den var en vecka gammal. Det hade nog varit lättare för uppfödaren att då säga "Jag bestämmer mig senare - sorry, det blev ingen" än att säga "Ja, du får valp! Eh, nej, din valp dog.".Inte tinga en specifik valp, utan få bekräftat att man får en ur kullen i fråga. WCC
Inte tinga en specifik valp, utan få bekräftat att man får en ur kullen i fråga. WCC
Jag skulle inte våga lova bort valpar som bara var en vecka. Fortfarande mycket som kan hända.Tiken jag kärat ner mig i gick tyvärr tom. Men jag hittade en annan lovande kull, den föddes på min födelsedag förra helgen och jag skrev direkt och grattade (hade presenterat mig innan) och frågade om man får köa. Svaret blev att det fanns i dagsläget möjlighet, men jag skulle ringa henne om en vecka. Det kanske är vanligt att inte vilja lova bort så unga valpar? Tycker det är svårt att veta när i tiden det passar sig att fråga om sånt, vad har ni för erfarenheter?
Vi hade kontakt med uppfödaren ganska långt innan. Redan när kullen bara var i planeringsfas. Träffade uppfödare och tik, haft kontakt under tiden och fick om man kan kalla det godkänt som valpköpare. Att vi blev med valp viste vi inte förens kullen var född. Vilken valp det blir vet vi inte förens sista veckan.Tiken jag kärat ner mig i gick tyvärr tom. Men jag hittade en annan lovande kull, den föddes på min födelsedag förra helgen och jag skrev direkt och grattade (hade presenterat mig innan) och frågade om man får köa. Svaret blev att det fanns i dagsläget möjlighet, men jag skulle ringa henne om en vecka. Det kanske är vanligt att inte vilja lova bort så unga valpar? Tycker det är svårt att veta när i tiden det passar sig att fråga om sånt, vad har ni för erfarenheter?