Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då var det dags Ras?Råkade visst boka en valp idag Första valpen på typ 20 år
Storpudel. Helt ny ras för mig! Ska bli så kul med hund igen efter 10 år utan.Då var det dags Ras?
Drygt 12v, 7,4kg och fortfarande otroligt lättsam i vardagen men med en hel del spunk. Är lite nervös i nya situationer (blivit lite dåligt med miljöträning då vi haft corona i 2v) men avreagerar fint Intresserad av fåren är hon också även om fårpellets just nu är det bästa som finns Är så himla nöjd med denna valp, känns som världens lyckokast
Dock tror varenda kotte att hon är en Aussie
Visa bifogad fil 86675
Och jag ser nu att jag skrev att jag stängde in dem i vardagsrummet... Sovrummet skulle det vara, jag har inte en så stor säng i ett vardagsrumIdag klagade Lily som sagt var bara i 5 minuter på att ena morgonrastningen inte blev en långpromenad, men, sedan var hon faktiskt lugn fram tills vi skulle gå ut några timmar senare. Hon sov i soffan, tuggade lite på ett ben, tittade ut genom fönstret ibland... Inga konstigheter. Känns väldigt bra
Nu ikväll så har jag åter igen lämnat hundarna i ungefär en timme. Det blev lite oroligt någon minut innan jag kom när jag var borta lite längre förut och senaste dagarna har de knappt varit ensamma öht, så det kändes bra att stänga in dem i vardagsrummet för att sedan gå till tvättstugan, affären och lite annat.
När jag kom tillbaka såg det ut såhär (nej, de lyfte inte ens på huvudena )
Här är det fortsatt stendött. Jag håller ögonen på en uppfödare som kanske kommer ha en lovande kull senare i år. Först såg det ut som vår, nu vår/sommar, vi får se vad det blir i slutändan när tiken behagar löpa. Om det blir något alls. Jag har inte några direkta alternativ, och därför vill jag inte hoppas för mycket. Det såg vi ju hur det gick senast jag kom så långt som till att prata med en uppfödare...
Det dök upp en valpannons som jag inte kan låta bli att vara sugen på, fast rasen bör vara Totalt Fel både enligt mina krav och enligt Bukerådet... Men jag har haft ett gott öga till den sedan jag var liten, och jag är så trött på stressen kring att det ska vara perfekt att jag börjar undra om det inte är läge att hoppa skaklarna helt. Desperat dumhet, helt enkelt.
Asch, tillbaka till doldheten med mig och mina ledsna knäppa tankar.
Blir nyfiken på ras, men antar att det var medvetet du inte skrev det?
Hoppas det ordnar sig för dig på allra bästa sätt med vovve till slut. Jag är i ngt slags limbo själv och väntar på dagen jag kan skaffa valp igen men måste flytta först, och letar hus vilket dragit ut på tiden ngt fruktansvärt under pandemin och allt. Tack och lov blir det ingen trendras så det ska nog inte vara omöjligt att få tag i valp relativt snabbt när jag väl har datum att utgå ifrån och är det inga linjer jag vill ha ur så kanske det får bli import som sista utväg.
Uppfödaren jag håller halvkoll på har whippet. Jag kan fortfarande inte släppa tanken på att det säkert är skitdumt att skaffa vinthund när jag har katt osv, men ska jag hålla mig till hundar med goda chanser att matcha kravlistan och samtidigt välja något som inte känns totalt "nej tack" så...
Den andra rasen är rätt ovanlig så ja, jag vill helst inte skriva ut här vilken det är. Både av anonymitetsskäl och för att jag har en dålig känsla av att det skulle komma väldigt mycket åsikter om att jag ens tänker tanken på en sån. Jag orkar bara inte ta den diskussionen.
Tack för pepp. Det känns väldigt hopplöst just nu, och extra frustrerande för att det mesta redan är förspänt. Jag har hus komplett med stor tomt, jag har ett stort hundintresse, och jag har all ledig tid i världen. Och likt förbannat så går det inte vägen.