Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men tänk att jag har det namnet uppskrivet som möjligt nästa valpnamn. Det passar så bra på en skäggig tjej Blev så glad när jag såg att det blev tillräckligt med tikar för er ocksåNu är vår valp född!!
Det blev en stor kull. Duktiga lilla mammatik
Och fördelningen mellan könen blev så vår önskan om tik besannades. Lilla Wally
Det är min mormors namnMen tänk att jag har det namnet uppskrivet som möjligt nästa valpnamn. Det passar så bra på en skäggig tjej Blev så glad när jag såg att det blev tillräckligt med tikar för er också
Åh så roligt. Vilken kennel blev det?Nu är vår valp född!!
Det är från samma som @Malibu_Stacy s hundar kommer ifrånÅh så roligt. Vilken kennel blev det?
Jättefint är det! Jag har fått det från min barndomskompis farmor, som bodde bredvid oss när vi var små och som jag har mycket härliga minnen med.Det är min mormors namn
Sambon var inne på Kerstin först, och jag på Britta. Men svärmor vägrade passa en hund som hette Kerstin. ”Alla jag möt som heter Kerstin har varit tråkiga kärringar” så Wally it isJättefint är det! Jag har fått det från min barndomskompis farmor, som bodde bredvid oss när vi var små och som jag har mycket härliga minnen med.
Jätteroligt Och fint namnNu är vår valp född!!
Jag har tänkt såhär.Har nu flera gånger lämnat hundarna ensamma ca 1 timme och 15 minuter, ibland liiite längre utan några som helst konstigheter. Idag rastade jag dem, tog in dem i sovrummet, Lily la sig och jag sa åt Ebrah att lägga sig, sedan gick jag. De hade bäddat om i hundbädden men annars verkade allt orört och de hälsade mycket lugnt när jag kom.
Tänker att jag åtminstone i helgen ska försöka lämna dem lite längre tid genom att ge mig ut och köpa lite prylar som behövs. Frågan är bara hur länge jag vågar lämna dem? Lily brukar utan problem klara sig 2-3 timmar mellan rastningarna och sover ju hela nätterna när så är, så det borde jag inte behöva ta allt för mycket hänsyn till iaf. Vad skulle ni testa med?
Du tänker smartare än vad jag gör tror jag Ska testa att lämna henne närmare 2 timmar ikväll. Då är hon inställd på att sova och har hunnit bli ordentligt rastad efter middagsmat osv. Hos uppfödaren var hon ju van vid att sova hela nätterna i hundrum med mor + den bror som stannade längre, och de var nog där en hel del utan människor även dagtid. Hon är också såpass trygg i sig själv att hon ibland på kvällarna går och lägger sig ensam i sängen när jag och Ebrah sitter i soffan, för då tycker hon att det är dags att sova och vad vi gör är mindre intressantJag har tänkt såhär.
Om du vet att rastning inte behövs under den tiden, är den delen klar.
Beträffande oro, vad skulle få henne att vara lugn i över en timme och sedan bli orolig? Trots lugnt sällskap? Hon är ju inte ensam?
Låter som en helt underbar individ!Nu på förmiddagen har vi varit i rastgård och gått en lite ny väg hem. Lily har fått titta på flera stora hundar, en collie och två flattar (vid olika tillfällen). Collien sa hon ett "voff!" till, men den var en sån där bra hund som fullständigt sket i hennes existens, så hon fick stå där och titta en stund tills hon tyckte att vi kunde gå vidare. Första flatten tittade hon nyfiket på, den andra ville hon springa efter och leka med (hon var dock i koppel).
Hon har också tittat på flera människor och på ett barn i barnvagn. Det var jättespännande, framförallt eftersom människorna sa hej till henne och ville prata lite. Hon gick fram, nosade, funderade på vad de var för typer och började sedan rota runt i en snödriva istället. Det där med främmande människor är inte så jättespännande, men hon verkar helt trygg med alla nya hon möter, oavsett ålder, utseende, hundvana osv.
Hon har även sett barn som åker pulka (jättekul!), traktorer som plogar snö, skramlande kundvagnar och alla möjliga olika saker som kan finnas i stadsmiljö. Precis som jag hoppats på så är hon inte rädd för något, utan blir bara fundersam och nyfiken när något "konstigt" dyker upp.
Det är hon Uppfödaren frågade mig häromdagen om hon var som jag väntat mig och om jag var nöjd. Mitt spontana svar blev ungefär "Nej, hon är tusen gånger mer fantastisk". Det är svårt för mig att öht föreställa mig en bättre liten salukivalp, fast jag gissar att ägarna till syskonen tänker likadant för syskonen verkar vara väldigt lika LilyLåter som en helt underbar individ!