Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah! En cremefärgad, luddig hane?@Red_Chili vad roligt, grattis till fin kritik! Då lär det ha varit min väns valp som var den andra i babyklass.
Yes!Ah! En cremefärgad, luddig hane?
Världen är så himla liten...! Den ena hanen har hamnat hos en av mina elever och hennes familjHon är hemma! Fullt ös medvetslös, men tillslut slocknade hon! Uppfödaren kom hit och lämnade valp och mammahund när jag slutat jobba. Inte alla som får hemleverans av valp!
Sista gruppbilden innan alla flyttade hemifrån!
Men så kul! Då får du hålla ett öga på honom åt mig!Världen är så himla liten...! Den ena hanen har hamnat hos en av mina elever och hennes familj
Grattis! Kul!Min valp är åter igen något bakhög
Det är dock inget konstigt eller felaktigt att salukis är bakhöga. Hellre det än att höftknölarna är lägre än manken.
Idag har vi dessutom varit på utställning. När vi först kom dit så var Lily lite skeptisk. Många hundar och allmänt stort och mycket. Men så fick hon syn på sin kompis och då var det som att hon tänkte: "Kompis! Är alla här kompisar? Kanske! TJOHOO!" och sedan var hon hur glad som helst och försökte leka med alla som råkade komma inom synhåll
Meen såklart så sätter folk sina burar preciiiiis vid kanten på ringen och så tätt att det blir i princip omöjligt att komma fram till ringen. En valp var innan oss, så det gällde att hålla sig beredd från start. Och så preciiis när det var dags för oss att gå in så var det en hund i bur som tyckte att vi kom för nära och skällde argt på Lily, som absolut inte blev pepp på att gå in i någon ring och tyckte att det hela var lite obehagligt, framförallt eftersom hon aldrig riktigt såg hunden.
Inte heller fanns det tid att stå och fundera på situationen eller leta upp någon annan lucka för att kunna kila sig in i ringen utan jag fick istället bära in henne. Väl i ringen så uppförde hon sig exemplariskt, och hon var helt lugn vid domaren och så, men hade ingen större lust att springa förbi raderna med burar som var precis vid kanten på ringen.
Jag gjorde det bästa av situationen ändå och domaren var (förvånansvärt nog!) väldigt förtjust i henne. Hon fick HP och blev sedan BIM-valp med jättefin kritik. Hon tyckte också att det var kul när den andra valpen kom in i ringen så att hon fick lite sällskap där och väl utanför ringen så mötte hon sin kompis igen, kunde busa lite och verkade åter igen gilla allt med utställning. Och justja, domaren var mycket, mycket trevlig mot både mig och Lily, hanterade henne hur fint som helst och pratade uppmuntrande med både henne och mig. Det gillas!
Vi åkte hem snabbt och har sedan varit på en liten promenad, lekt i rastgård och haft det bra. En lagom avancerad dag, och jag tror att den här utställningen ändå var en nyttig erfarenhet för Lily. Jag ska helt klart försöka ta mig till fler platser där det är mycket hundar. Kanske bara gå förbi någon öppen träning på brukshundklubben eller så.
Fina rosetter fick hon också!
Nu vid drygt 4 månader har hon börjat bli lite jobbig, valpskrället är rejält skällig. Hon skäller när hon blir uppjagad, när hon blir frustrerad och när hon tycker något är läskigt samt på katterna. Hon har inget skönt skall och är väl ihärdig Funkar inte att ignorera
Annars är hon fortfarande en liten ängel
Vi har börjat valpkurs också i veckan och hon var väldigt duktig när hon vant sig lite med miljön
Och öronen står åt alla håll, hon är ju inte vackrast här i världen
Visa bifogad fil 88648
Vad ska ni ha för ras?Vi hade kontakt med uppfödaren ganska långt innan. Redan när kullen bara var i planeringsfas. Träffade uppfödare och tik, haft kontakt under tiden och fick om man kan kalla det godkänt som valpköpare. Att vi blev med valp viste vi inte förens kullen var född. Vilken valp det blir vet vi inte förens sista veckan.
Nu vid drygt 4 månader har hon börjat bli lite jobbig, valpskrället är rejält skällig. Hon skäller när hon blir uppjagad, när hon blir frustrerad och när hon tycker något är läskigt samt på katterna. Hon har inget skönt skall och är väl ihärdig Funkar inte att ignorera
Annars är hon fortfarande en liten ängel
Vi har börjat valpkurs också i veckan och hon var väldigt duktig när hon vant sig lite med miljön
Och öronen står åt alla håll, hon är ju inte vackrast här i världen
Visa bifogad fil 88648
Hon är urgullig!
DvärgschnauzerVad ska ni ha för ras?
GrattisMin blivande valp är född! känner mig som ett barn på julafton!!!
Ras?Min blivande valp är född! känner mig som ett barn på julafton!!!