Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är hemma! 🥳 Fullt ös medvetslös, men tillslut slocknade hon! 😂 Uppfödaren kom hit och lämnade valp och mammahund när jag slutat jobba. Inte alla som får hemleverans av valp! 👌🏻😂

PyxQ9y2.jpg

Sista gruppbilden innan alla flyttade hemifrån! ❤️

8hYqSCn.jpg

Min valp är åter igen något bakhög :D
276264992_2234072210074480_4263048643052524468_n.jpg

Det är dock inget konstigt eller felaktigt att salukis är bakhöga. Hellre det än att höftknölarna är lägre än manken.

Idag har vi dessutom varit på utställning. När vi först kom dit så var Lily lite skeptisk. Många hundar och allmänt stort och mycket. Men så fick hon syn på sin kompis och då var det som att hon tänkte: "Kompis! Är alla här kompisar? Kanske! TJOHOO!" och sedan var hon hur glad som helst och försökte leka med alla som råkade komma inom synhåll :rofl:

Meen såklart så sätter folk sina burar preciiiiis vid kanten på ringen och så tätt att det blir i princip omöjligt att komma fram till ringen. En valp var innan oss, så det gällde att hålla sig beredd från start. Och så preciiis när det var dags för oss att gå in så var det en hund i bur som tyckte att vi kom för nära och skällde argt på Lily, som absolut inte blev pepp på att gå in i någon ring och tyckte att det hela var lite obehagligt, framförallt eftersom hon aldrig riktigt såg hunden.

Inte heller fanns det tid att stå och fundera på situationen eller leta upp någon annan lucka för att kunna kila sig in i ringen utan jag fick istället bära in henne. Väl i ringen så uppförde hon sig exemplariskt, och hon var helt lugn vid domaren och så, men hade ingen större lust att springa förbi raderna med burar som var precis vid kanten på ringen.

Jag gjorde det bästa av situationen ändå och domaren var (förvånansvärt nog!) väldigt förtjust i henne. Hon fick HP och blev sedan BIM-valp med jättefin kritik. Hon tyckte också att det var kul när den andra valpen kom in i ringen så att hon fick lite sällskap där och väl utanför ringen så mötte hon sin kompis igen, kunde busa lite och verkade åter igen gilla allt med utställning. Och justja, domaren var mycket, mycket trevlig mot både mig och Lily, hanterade henne hur fint som helst och pratade uppmuntrande med både henne och mig. Det gillas!

Vi åkte hem snabbt och har sedan varit på en liten promenad, lekt i rastgård och haft det bra. En lagom avancerad dag, och jag tror att den här utställningen ändå var en nyttig erfarenhet för Lily. Jag ska helt klart försöka ta mig till fler platser där det är mycket hundar. Kanske bara gå förbi någon öppen träning på brukshundklubben eller så.

Fina rosetter fick hon också!
277441446_2233956533419381_7123058150031937523_n.jpg
Grattis! Kul!

Nu vet jag att 3 timmar och 10 minuter fungerar hur bra som helst för Lily att vara hemma med Ebrah. Troligen skulle även 3 1/2 timme gått bra, men sedan misstänker jag att hon kan behöva ut. Det känns i alla fall skönt att kunna lämna henne en längre stund, och det här gör att jag kan hoppa in som timmis lite på mitt jobb utan hundvakt eller så.

Det är lite dumt, för hon är sällan jättematglad på morgonen, utan äter mer ordentligt vid lunch och middag. Det gör ju också att hon tidigare behöver ut än om hon bara hade ätit morgon och middag. Om jag bara skippar lunchen så blir hon istället väldigt hungrig, men jag ska nog försöka vänja henne vid det ändå eller i alla fall dra ner på mängden mat vid lunchtid.

Nu vid drygt 4 månader har hon börjat bli lite jobbig, valpskrället är rejält skällig. Hon skäller när hon blir uppjagad, när hon blir frustrerad och när hon tycker något är läskigt samt på katterna. Hon har inget skönt skall och är väl ihärdig 🤯 Funkar inte att ignorera 😅

Annars är hon fortfarande en liten ängel 🥰
Vi har börjat valpkurs också i veckan och hon var väldigt duktig när hon vant sig lite med miljön :)

Och öronen står åt alla håll, hon är ju inte vackrast här i världen 🤣
81AAB18A-7A1A-4340-9815-4613EB6AE81C.webp

Nu vid drygt 4 månader har hon börjat bli lite jobbig, valpskrället är rejält skällig. Hon skäller när hon blir uppjagad, när hon blir frustrerad och när hon tycker något är läskigt samt på katterna. Hon har inget skönt skall och är väl ihärdig 🤯 Funkar inte att ignorera 😅

Vi har börjat valpkurs också i veckan och hon var väldigt duktig när hon vant sig lite med miljön :)

Visa bifogad fil 88648

Hon är urgullig!

Vi hade kontakt med uppfödaren ganska långt innan. Redan när kullen bara var i planeringsfas. Träffade uppfödare och tik, haft kontakt under tiden och fick om man kan kalla det godkänt som valpköpare. Att vi blev med valp viste vi inte förens kullen var född. Vilken valp det blir vet vi inte förens sista veckan.
Vad ska ni ha för ras? 😃

Visa bifogad fil 88648

Tycker hon är helt ljuvlig 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 857
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar