Visa bifogad fil 91092
Första revbenet
Från igårkväll till i eftermiddags så har jag undrat vad jag gett mig in, hon har varit en riktig illbatting.
När hon blir trött så bits hon så in i och man känner sig som en dålig matte som sätter ner henne i hagen.
Jag sitter bredvid såklart och det tar tio- femton minuter sen däckar hon.
Hon fick följa med till granngården idag och köpa mer hundmat, en riktig stjärna var hon.
Lite försiktig, men gick ändå runt och nosade, hade fickan full av foder och hon gick att få kontakt med.
Den andra hunden har fått säga till henne ett par gånger på skarpen att tagga ner och hon har gjort det på ett förvånansvärt bra sätt.
Så nu känner jag hopp igen.
Funderar på om nästa gång pengar kommer in på kontot om jag ska se om jag ska köpa en större stålbur. Hon har inga problem med att dra runt på kompostburen när hon vill ta sig fram.
Just nu står det möbler strategiskt placerade och jag håller i den när hon är som tokigast. (Det låter illa, men hon har lärt sig att hon kan dra runt den..)
Tre frågor till ni med valpar, hur avslutar ni när ni leker utan att det går överstyr?
Även om hon bits mindre och mindre, när hon kommer upp i varv så kan hon inte kontrollera sig.
Om ni har gård osv hur ofta åker ni iväg på "utflykter" med valpen?
Jag tycker fortfarande att vi har en del kvar att undersöka här, så jag har svårt att se vitsen att åka iväg just nu.
Jag har en liten lista på ställen jag tänker besöka, typ käka glass, åka till handelsträdgård osv men är det bättre att besöka ett par olika ställen ett par gånger (första gångerna är ju allt så nytt) eller är det bättre med "mängd"?