Status
Stängd för vidare inlägg.
Joodå, det kommer hon att vara :angel:
Min dam är hennes namne och jag kan meddela att heter man Lily så kommer det med att vara positiv till allt, göra allt som inga tidigare hundar har gjort, göra ett MH så att bruksfolket blir gröna av avund, vara helt hejdlös och glad i allt man ska göra, vara äcklig ibland MEN vi som ägare av en Lily faller ändå helt för deras ljuvlighet :heart

Dessutom kan jag meddela att en Lily är valpig, busig och lycklig till minst 4,5 års ålder, vilken min Lily är nu och det verkar inte avta ännu... :angel::D
Mottot för en Lily är; "fullt ös - medvetslös"...
I'll rest my case :p
Alltså, det känns inte som ett allt för orimligt scenario här :rofl: Men hon är faktiskt otroligt duktig på att sova hela kvällarna och nätterna, så jag får vila lite i alla fall, än så länge. Uppfödaren påstod att den här valpen var otroligt lugn... Jag vet inte riktigt om jag håller med :p

Små terriers är lustiga varelser enligt Lily :p
20220206_110743(0).webp

Alltså valpen är så LUGN och lättsam. Vara själv ett tag, inga problem, lägger sig och vilar. Hänga med på jobbet en hel dag, inga problem utan ligger bara där som en liten ängel. Ettåring som vaggar fram överallt hemma, inga problem hon är så försiktig medan hon kan busa lite vildare med 4:a åringen. Typ rumsren dessutom och sover hela nätter 👍

Som en liten stjärna ⭐

Bifogade filer

• 6FDA46DD-0915-42F6-B87C-89D0A8662814.webp
    6FDA46DD-0915-42F6-B87C-89D0A8662814.webp
    145,5 KB · Visningar: 138
Alltså valpen är så LUGN och lättsam. Vara själv ett tag, inga problem, lägger sig och vilar. Hänga med på jobbet en hel dag, inga problem utan ligger bara där som en liten ängel. Ettåring som vaggar fram överallt hemma, inga problem hon är så försiktig medan hon kan busa lite vildare med 4:a åringen. Typ rumsren dessutom och sover hela nätter 👍

Som en liten stjärna ⭐

Är det en BC? :)

Som en liten stjärna ⭐
Så var Lily också - de första dagarna (eller kanske första veckan) :devil:

Vad hände med den förra valpen? För visst hade du valp alldeles nyligen eller är jag helt borttappad? 🙈😆

Ja relativt ’nyligen’ kanske. Hon fungerade inte runt barnen så efter att ha kommit åt och hugga (inte leknafsa) de ordentligt några gånger kom jag och uppfödaren överens om att hon fick flytta tillbaka och sedan omplaceras av henne. Bor nu någonstans som passar henne bättre än en livlig småbarnsfamilj med mycket folk som rör sig runt oss i vardagslivet. Jätte fin hund men passade inte i vårat liv tyvärr och var över vår hundtränings kapacitet för att få styr på problemet.

Vår 4:a åring blev lite hundrädd men ser redan att denna valp hjälper till att bota hundrädslan <3

Senast ändrad:
Ja relativt ’nyligen’ kanske. Hon fungerade inte runt barnen så efter att ha kommit åt och hugga (inte leknafsa) de ordentligt några gånger kom jag och uppfödaren överens om att hon fick flytta tillbaka och sedan omplaceras av henne. Bor nu någonstans som passar henne bättre än en livlig småbarnsfamilj med mycket folk som rör sig runt oss i vardagslivet. Jätte fin hund men passade inte i vårat liv tyvärr och var över vår hundtränings kapacitet för att få styr på problemet.

Vår 4:a åring blev lite hundrädd men ser redan att denna valp hjälper till att bota hundrädslan :heart
Just det, jag minns att du startade någon tråd/skrev i någon tråd om det. Tråkigt att det inte fungerade men skönt att hon fått ett annat bra hem istället :)
Hoppas 4-åringen kan bli trygg med hundar igen nu med nya valpen.
Vad heter nytillskottet?

Brun och vit är ju snyggt men det kanske inte anses "bra" på BC?

Är väll en smaksak, finns många som tycker bruna är läckra. Jag gillar egentligen mest de riktigt svarta med endast små vita tecken om man bara tänker utseendemässigt 🤷‍♀️

Men i det stora hela kvittar ju färgen.

Är fortsatt glad åt hur lätt Lily är. Inga problem med ensamhetsträningen, hon tuggar fortfarande inte på inredning (har försökt smaka på en bänk bara, men då har jag frågat vad hon pysslar med vilket fått henne att sluta direkt).

Hon tyckte förut att andra hundar ute var jättejättekonstiga, vilket jag kan förstå då hon bara sett salukis innan hon kom till mig. Nu efter att ha fått hälsa på två hundkompisar i området (en JRT och en pudel) och fått stå och titta på alla andra hundar hon ser så är det inga konstigheter längre. Hon kan titta en del, precis som hon tittar på allt som rör sig, men hon blir inte orolig eller så och när vi mötte hund i skogen igår gick det fint att kalla in henne genom att helt enkelt ropa, vara lite rolig och gå åt andra hållet. Nästa grej ute blir att lära in kommando för att fortsätta gå framåt, vilket jag tycker är otroligt användbart vid just hundmöten och liknande.

Hanteringen går utmärkt, hon växer fint, hon är gosig och sover hela nätterna och så länge jag kommer ihåg att ta ut henne nååågot oftare än de vuxna så händer inga olyckor inomhus. Hon sover med och på de vuxna, mognar dag för dag i sitt beteende och jag är så glad att jag har de vuxnas hjälp med henne.

Utöver det har hon verkligen börjat springa på rejält när hon är lös ute med Ebrah. Tidigare var hon lite tveksam, men genom att ge Ebrah en oemotståndlig leksak (kaninskinn med pip) så gick det att bryta Ebrahs fokus på att leka med Lily och då började Lily ta för sig mer. Nu springer hon, och herregud vilken underbar teknik hon har när hon tar sig fram i terrängen :love: Jag hoppas verkligen att det kommer gå att fortsätta ha sådan lydnad på henne att hon kan vara lös i skogen även som vuxen, för hennes sätt att springa är verkligen något extra. Och SOM jag längtar efter att se henne på lure coursing-fälten... :D
273561067_2197476743734027_1471784414565843661_n.jpg

273579819_2197476837067351_6378003108417670134_n.jpg
273765913_2197476917067343_8953285501020793904_n.jpg

Och justja, tror inte jag lagt in senaste ståbilden på henne här. Från i måndags:
273052098_2195838493897852_8504710512243776895_n.jpg

52cm hög, 12,1kg tung.

Är fortsatt glad åt hur lätt Lily är. Inga problem med ensamhetsträningen, hon tuggar fortfarande inte på inredning (har försökt smaka på en bänk bara, men då har jag frågat vad hon pysslar med vilket fått henne att sluta direkt).

Hon tyckte förut att andra hundar ute var jättejättekonstiga, vilket jag kan förstå då hon bara sett salukis innan hon kom till mig. Nu efter att ha fått hälsa på två hundkompisar i området (en JRT och en pudel) och fått stå och titta på alla andra hundar hon ser så är det inga konstigheter längre. Hon kan titta en del, precis som hon tittar på allt som rör sig, men hon blir inte orolig eller så och när vi mötte hund i skogen igår gick det fint att kalla in henne genom att helt enkelt ropa, vara lite rolig och gå åt andra hållet. Nästa grej ute blir att lära in kommando för att fortsätta gå framåt, vilket jag tycker är otroligt användbart vid just hundmöten och liknande.

Hanteringen går utmärkt, hon växer fint, hon är gosig och sover hela nätterna och så länge jag kommer ihåg att ta ut henne nååågot oftare än de vuxna så händer inga olyckor inomhus. Hon sover med och på de vuxna, mognar dag för dag i sitt beteende och jag är så glad att jag har de vuxnas hjälp med henne.

Utöver det har hon verkligen börjat springa på rejält när hon är lös ute med Ebrah. Tidigare var hon lite tveksam, men genom att ge Ebrah en oemotståndlig leksak (kaninskinn med pip) så gick det att bryta Ebrahs fokus på att leka med Lily och då började Lily ta för sig mer. Nu springer hon, och herregud vilken underbar teknik hon har när hon tar sig fram i terrängen :love: Jag hoppas verkligen att det kommer gå att fortsätta ha sådan lydnad på henne att hon kan vara lös i skogen även som vuxen, för hennes sätt att springa är verkligen något extra. Och SOM jag längtar efter att se henne på lure coursing-fälten... :D
273561067_2197476743734027_1471784414565843661_n.jpg

273579819_2197476837067351_6378003108417670134_n.jpg
273765913_2197476917067343_8953285501020793904_n.jpg

Och justja, tror inte jag lagt in senaste ståbilden på henne här. Från i måndags:
273052098_2195838493897852_8504710512243776895_n.jpg

52cm hög, 12,1kg tung.
Underbara bilder 🤩

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 923
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 536
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 013
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 539
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar