Google translate...Valpfarmer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Google translate...Valpfarmer?
Det var superkul att få klappa gullisen!Haha! Visst gör vi det! Så roligt att ni stötte på varandra, tänkte direkt på dig när han berättade att du var medlem här och har en dobbis..
Det här funderar jag med på! Tilja är så galet rolig att jobba med så jag är sugen på att gå ALLA kurserFunderar på vad vi ska göra efter valpkursen; just nu lutar det åt en kurs i nosework
Det här funderar jag med på! Tilja är så galet rolig att jobba med så jag är sugen på att gå ALLA kurser
Men det måste ju vara helt som hon kan ta till sig bra och orka med... hur tänker ni andra efter valpkurs (om ni ens går den)?
Husse är väldigt sugen på kantarellsök Funderar på att testa någon privatlektion i det, men hon är ju inte ens 4 månader än och jag vill inte stressa henne heller.
Smart, det har ju den äldre hunden gjort dessutom, så matte är inte helt lost.Då hade jag börjat med nosework. Får ni hjälp att lära in en etikett kommer ni klara de andra fint sen och kan lära in kantarell på egen hand skulle jag säga
Låter som att det kan bli livat kanske tur att de är små?I mitten av augusti får vi, eller ja sambon främst, hem en till liten valp! Samma uppfödare och samma pappa(har jag för mig) men olika tikar. Vi träffade båda härliga föräldrar de 2 ggr vi var där och tingade valp om det kom en tik. Och det gjorde det!
De här var större modell än min lille valp. Och tiken brukar lämna hundar som är stora, tidiga i utveckling mentalt etc. Så den får vi hämta när de är 8 veckor.
Det roliga är att även den har vitt på örat. Jag har aldrig träffat pappisar med vitt på örat innan nuvarande valp. Nu får vi två!
Så kul att ILY får en kompis av sin egen sort!
Känns lite som en förutsättning!Låter som att det kan bli livat kanske tur att de är små?
Hade jag vetat vad jag vill satsa på och tävla inom så hade jag rimligen börjat där, men jag har tänkt prova lite olika och se vad som passar oss så det finns många kurser jag kan tänka mig att gå härnäst Just nosework råkar vara lättillgängligt för mig där jag bor vad gäller utbud av kurser, öppen träning, privatinstruktörer osv. så därför ligger det nära till hands (att lära hunden markera dofter känns också som en bra "basgrej" att ha i "aktiveringsarsenalen"). Jag kan dock lika gärna tänka mig ett gäng andra kurser att gå istället, bortsett från "vanlig vardagslydnad" som inte känns lockande.Det här funderar jag med på! Tilja är så galet rolig att jobba med så jag är sugen på att gå ALLA kurser
Men det måste ju vara helt som hon kan ta till sig bra och orka med... hur tänker ni andra efter valpkurs (om ni ens går den)?
Husse är väldigt sugen på kantarellsök Funderar på att testa någon privatlektion i det, men hon är ju inte ens 4 månader än och jag vill inte stressa henne heller.
Men åh, så trevligt! Det skulle vi gärna göra! Du kanske har tips på valpkurs här nere i Skåne?Det var superkul att få klappa gullisen!
Vill ni ses och umgås/träna nån dag så säg till! Bor i Lund men jobbar i Lomma
Härligt att läsa era uppdateringar, så skönt att valptänderna börjar ramla ut, det set vi fram emot här.. Så skönt att han kan gå på gallret hos er. Tistla tycker inte om galler ute men kan gå på det mesta annat, klättrar upp på bänkar, bord osv.. Men just galler eller hål, nope!Idag är jag glad, och har lite kul att komma med
För det första - ensamträningen går än så länge som på räls Jag har lämnat Tengil ensam, utan de andra hundarna och utan distraktion typ kong, regelbundet sedan start. Det har gått bra varje gång, och jag har trappat upp ganska långsamt. Den här veckan har han varit ensam 20-25 minuter, vilket är det längsta hittills När vi kommer hem ids han inte resa sig och hälsa ens, utan ligger kvar och vilar en stund till Livet blir så mycket smidigare med hundar som kan lämnas ensamma en stund, så det känns hoppfullt!
För det andra - precis utanför vår port ligger ett galler, som Tengil sedan han kom hit har tyckt varit lite läbbigt och inte velat gå på. Han har inte haft några problem med andra liknande galler, så vi har hoppats att det kommer växa bort men jag har såklart varit lite orolig ändå. De senaste dagarna har han släppt det helt, och går obekymrat igenom porten själv både på väg ut och på väg in! Mycket skönt!
Sist men inte minst, och kanske anledningen till att jag är lite extra glad just idag - de vassa små hajtänderna är på väg att ryka! Jag såg idag när jag kollade munnen att två framtänder i överkäken och en i underkäken var borta Jag har tyckt att han varit lite extra bitig senaste dagarna, och nu har han hamnat i en period då han ganska ofta vill hoppa upp i knät och tugga ben (vilket är gosigt men en aning trångt när jag sitter vid datorn ). Både sambon och jag har en del, eh, krigsskador efter sylvassa valptänder (för inget är tydligen så najs att bita i som människohud ) så det är efterlängtat
Visa bifogad fil 74071
Älskade lilla bebis, jag tycker att valptiden går för fort samtidigt som den inte går fort nog
Hade jag vetat vad jag vill satsa på och tävla inom så hade jag rimligen börjat där, men jag har tänkt prova lite olika och se vad som passar oss så det finns många kurser jag kan tänka mig att gå härnäst Just nosework råkar vara lättillgängligt för mig där jag bor vad gäller utbud av kurser, öppen träning, privatinstruktörer osv. så därför ligger det nära till hands (att lära hunden markera dofter känns också som en bra "basgrej" att ha i "aktiveringsarsenalen"). Jag kan dock lika gärna tänka mig ett gäng andra kurser att gå istället, bortsett från "vanlig vardagslydnad" som inte känns lockande.
Jag tror att de flesta grundkurser som riktar sig även mot valpar går att individanpassa ganska bra utifrån nivå (även låg sådan), och jag resonerar nog så att så länge valpen kan hantera kursmiljön och det finns en chans att ni får roligt ihop så är det bara att testa