Visa bifogad fil 73624
Det är inte lätt att vara den här tjejen. Ena dagen upp och andra ner. Nu har hon varit uppe i hög stress 3 dagar i rad utomhus. Svårt att få ro, är otroligt reaktiv på promenader och går och spontanskäller hemma. Vi hade vår andra träff med vår beteendevetare igår och jobbade med motbetingning och har fått i läxa att bara fortsätta jobba med det just nu för att få ner henne sa hon blir mer mottaglig för annan träning.
Fick veta ganska så tidigt att ett kullsyskon blev tillbaka lämnad till uppfödaren av en köpare då hon tydligen varit likadan som min fast ännu mer reaktiv. Det är så kämpigt och det gör så ont i mig att se min unga valp gå upp i så hög stress. Vi kämpar på med träning och hjälp. I morgon ska vi till veterinären för att göra en hälsokontroll utifall att de ser något som vi inte ser. Jag hoppas era valpar har en lugnare start i livet
När hon väl är lugn är hon helt fantastisk. Verkligen min dröm-vovve. Vi går på äventyr bort där det inte finns andra hundar eller jobbiga saker. Bada och aport är favoriten. Leksaker är det bästa som finns och bjuder alltid in till lek och kontakt. Vår beteendevetare tyckte vi skulle testa anmäla oss till noseworkkurs i höst när vi förhoppningsvis lyckas med motbetingningen och kanske vallning så småningom. Saker som jag inte alls har varit inne på från början att träna, men om hon tycker det är kul och det är bra för henne så är jag beredd att lägga mina ägg i den korgen.
Nosework tror jag kommer kunna passa henne jättefint. Det har varit, och är, väldigt bra för vår reaktiva hund.
När hon jobbar så jobbar hon, trots störning. Och efteråt är hon i regel väldigt nöjd! (sen pysslar vi med annat med, men nw var det första vi började med och hon är superduktig verkligen!)