Dags att börja med knyppling eller frimärken istället tror jag.Eller hur! Borde ordnas interventions för hundfolk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dags att börja med knyppling eller frimärken istället tror jag.Eller hur! Borde ordnas interventions för hundfolk
Precis, men ändå kommer jag fortsätta med hundar. Antar jag är galen, speciellt med tanke på att jag även håller på med agilityDags att börja med knyppling eller frimärken istället tror jag.
Precis, men ändå kommer jag fortsätta med hundar. Antar jag är galen, speciellt med tanke på att jag även håller på med agility
Allt med avel känns som ett jäkla väntande.Ja herregud, det är ALLDELES för mycket som ska klaffa. Tycker tiken och hanen om varandra? Blir det en bra parning? Tar det sig? Kommer dräktigheten och valpningen gå bra? Hur många? Hur många tikar???
Tortyr
Precis, och det är väntande man har noll kontroll över!Allt med avel känns som ett jäkla väntande.
Vänta på löp
Vänta på höglöp
Vänta på hängning
Vänta på dräktighetstecken
Vänta på valpning
Vänta på att de öppnar ögonen
Vänta på leverans
Vänta på att valptänderna ska lossna
Vänta på att de blir stora nog att starta på fåren
Vänta på avelsutvärderingen...
Ugh...
Och glöm inte besiktningen!Allt med avel känns som ett jäkla väntande.
Vänta på löp
Vänta på höglöp
Vänta på hängning
Vänta på dräktighetstecken
Vänta på valpning
Vänta på att de öppnar ögonen
Vänta på leverans
Vänta på att valptänderna ska lossna
Vänta på att de blir stora nog att starta på fåren
Vänta på avelsutvärderingen...
Ugh...
Jag hade sån stenkoll på mina valpar så den var ingen stor grej- jag är petigare i min vardagsbesiktning än de flesta veterinärer är med valpbesiktningenOch glöm inte besiktningen!
Jag har ju inte haft en valpkull än, men jag gissar att jag skulle vara likadanJag hade sån stenkoll på mina valpar så den var ingen stor grej- jag är petigare i min vardagsbesiktning än de flesta veterinärer är med valpbesiktningen
Som köpare... ja, då är det ännu en väntan
Just ja, jag glömde helt av att jag skulle tipsa er om beauceronuppfödare, men då behöver jag inte göra det nu alltså.... det var ju lite tråkigt att höra att ni valde bort rasen. Men det ska ju kännas rätt och ni är vana vid schäfer så det blir säkert bra.Här blir det valp framåt april månad. En Schäfer blir det. Den fjärde vi har nu. Vi hade funderingar på en annan ras, men kände inte att det klickade med uppfödare vi hade kontakt med. Så vi fortsätter med Schäfer och ser fram emot en arbetsmyra med långa rader bruksmeriterade släktingar bakåt i leden.
Nej, det är säkert inte något fel på rasen. Den skulle säkert passa oss bra. Det kändes inte som om vi var intressanta som valpköpare hos den ena uppfödaren och så ville vi inte vänta till hösten för att eventuellt få köpa valp hos någon annan. Så det fick bli en Schäfer efter rekommendation från en som vi tränat hund ihop med tidigare. Så det blir säkert kanonJust ja, jag glömde helt av att jag skulle tipsa er om beauceronuppfödare, men då behöver jag inte göra det nu alltså.... det var ju lite tråkigt att höra att ni valde bort rasen. Men det ska ju kännas rätt och ni är vana vid schäfer så det blir säkert bra.
Så tråkigt - jag som hade trott att ni skulle vara väldigt rätt som valpköpare. Men ja, vänta kan man tyvärr få göra, föds inte så många kullar, då är det ju enklare att välja schäfer.Nej, det är säkert inte något fel på rasen. Den skulle säkert passa oss bra. Det kändes inte som om vi var intressanta som valpköpare hos den ena uppfödaren och så ville vi inte vänta till hösten för att eventuellt få köpa valp hos någon annan. Så det fick bli en Schäfer efter rekommendation från en som vi tränat hund ihop med tidigare. Så det blir säkert kanon
Ja, lite trist inställning, men, men. Just tävlingsmomentet var viktigt i det här fallet, medan vi vill träna och inte är så intresserade av tävling. För schäfervalpen är huvudkravet från uppfödaren träning istället, så det passar oss bättre.Så tråkigt - jag som hade trott att ni skulle vara väldigt rätt som valpköpare. Men ja, vänta kan man tyvärr få göra, föds inte så många kullar, då är det ju enklare att välja schäfer.
Har väntat på en tik genom tre parningar nu men hon har tyvärr gått tom varje gång. Har kull sedan tidigare och är testad efter konstens alla regler för att se vad som är fel. Även byte av hane till en jag själv letade upp. Men icke, nu har hon gått tom för tredje gången och pensioneras därmed. Över till plan b, samma hane men annan, också väldigt trevlig, tik.
Åh va kul! Vilken kennel blev det?Här blir det valp framåt april månad. En Schäfer blir det. Den fjärde vi har nu. Vi hade funderingar på en annan ras, men kände inte att det klickade med uppfödare vi hade kontakt med. Så vi fortsätter med Schäfer och ser fram emot en arbetsmyra med långa rader bruksmeriterade släktingar bakåt i leden.