Åh, vi har samma problem med River - hon blir så glad att hon håller på att spricka, typ när husse kommer hem, eller det kan räcka att han kelar med henne... Hon ÄLSKAR husse och jag upplever att det är mer glädje än nån sorts undergivenhet.
Själv jobbar jag hemifrån just nu pga River och hon är med mig hela dagen så där har det nästan försvunnit helt - nu händer det bara om jag kommer hem efter att ha varit borta lite längre stunder. Eftersom hon inte får vara i hallen just nu (hon tyckte det var intressant att göra utgrävningar i putsväggen
) får hon vara i köket med ett kompostgaller i dörröppningen till hallen och innan man hinner fram för att ta bort det och släppa ut henne på gården så hinner hon kissa i köket, speciellt som hon sätter sig innanför gallret i väntan på att vi ska ta undan det.... Hon blir liksom bara så GLAD att hon inte kan hålla sig.
Den lösning jag har kommit på är att använda godis - hon är galen i mat så jag går in genom tvättstugan som också har en dörr in till köket, slänger in en näve godis på golvet och så kan hon och Indigo ägna sig åt det, medan jag snabbt går in andra vägen, tar bort kompostgallret och sen låter ytterdörren stå öppen. Det funkar för det mesta men det är rätt tröttsamt att hålla på så och är man inte snabb nog så får man torka kiss....
När husse kommer hem så skickar han meddelande när han parkerar ute på gården och så går River och jag ut och hälsar på honom där...
man hittar ju kreativa lösningar men jag hoppas verkligen att hon slutar med det inom inte allt för avlägsen framtid.
Jag har bara haft hanvalpar innan - de tikar jag haft har mestadels varit vuxna omplaceringar - och jag är inte riktigt van vid sånt här glädjekissande, vet inte alls hur vanligt det är.