Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh vad har hänt med öronen :love::love::love::love: Visst har dom flippat fram?
Haha ja, det är en bra fråga, vad som händer med dem! :rofl: De fipplar fram och tillbaka lite hursomhelst just nu :p
44576934_10211847227724179_1353752594819842048_n.jpg

Kollar bara så stolsbenet är okej :D
Visa bifogad fil 20826

Vi har tänkt byta ut köksstolarna, förhoppningsvis snabbar Ata på processen lite :p

Hon ser ut att kämpa för det i alla fall!

Inte mycket vitt kvar på henne längre du! :D Syrran är också nästan helt brun nu, bara en liten vit svanstipp kvar.
36787965_208109546572419_2544554611465781248_n.jpg

(Ata är den med mest vitt till höger!)
Vad tycker du om den färgutvecklingen @dobbis ? :angel:

Var på hundfika/passivitetsträning igårkväll. Kände ett behov efter att ha skällt och härjat bort hela valpkursen på tis. Och ja, hon skötte sig mkt väl :heart Men nog märks det att hon är i en lite ljudligare fas av utvecklingen... ber till Gud att den blir kort :angel:

Ebbot fick följa med och hälsa på en släkting på demensboende för första gången. Han var rätt framfusig och fick hålla i honom i selen när han hälsade på några boenden. En man sa med sträng röst ”du måste fostra din hund, sådär kan han inte bete sig” men när jag förklarade att det var en valp mjuknade han lite :angel: Men var väldigt nyfiken på benställning, öronen och rasen. Men att jag hade importerat honom från Tjeckien var galenskap :D

Idag har "krokodilen" råkat ut för en olycka:nailbiting:. Vi lekte tillsammans ute på morgonen och jag skulle precis svänga runt och springa åt motsatt håll. Preciiis då jag snabbt svängde nappade Lovis tag i mitt ena byxben och fick då en hörntand avsliten:crazy:. Spetsen av tanden finito. Veterinären tyckte jag kunde avvakta så länge som tanden inte ändrade färg eller tandköttet blev svullet eller så. Bokade vaccinationstid och koll av tand samtidigt. Senare idag såg jag dock en spricka i tanden ner mot roten. Bokade därför in tid tills på måndag för säkerhets skull. Fröken själv äter, gnager, leker och lever på som vanligt.

En bild på hur det går när man är "anständig" och inte tänkte ha hunden i säng eller soffa. Slutar med att man själv ligger på golvet..:D
20181026_165429.webp

Det går inte så bra för Gissa.:cry:
Vi röntgade om henne ca 3 veckor efter första röntgen då hon blev riktigt halt så fort hon gjorde lite mer. Då har det blivit sprickor i tilkväxtzonerna. Vi velade ett tag om vi skulle gipsa men då hon skulle vara hos hundvakt i en vecka bestämdes att hon skulle fortsätta med koppelvila.
När jag kom hem i onsdags var hon inget bättre utan snarare sämre. Ny röntgen idag och det har blivit en vinkling i tillväxtzonen.
Så nu blir det operation på tisdag där man gör en fraktur, rätar ut benet och sätter in ett stift.

Bifogade filer

• IMG_20181017_153848_350.webp
    IMG_20181017_153848_350.webp
    124,6 KB · Visningar: 29
Vi röntgade om henne ca 3 veckor efter första röntgen då hon blev riktigt halt så fort hon gjorde lite mer. Då har det blivit sprickor i tilkväxtzonerna. Vi velade ett tag om vi skulle gipsa men då hon skulle vara hos hundvakt i en vecka bestämdes att hon skulle fortsätta med koppelvila.
När jag kom hem i onsdags var hon inget bättre utan snarare sämre. Ny röntgen idag och det har blivit en vinkling i tillväxtzonen.
Så nu blir det operation på tisdag där man gör en fraktur, rätar ut benet och sätter in ett stift.
:cry::heart:heart Håller tummarna för bättring!

Åh fy, det låter förskräckligt jobbigt :( Hoppas verkligen att allt går så bra som möjligt med operation och allt därefter.

:cry::heart Lilla hjärtat då, hoppas att det blir bra med operation! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 005
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
14 888
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar