Status
Stängd för vidare inlägg.
Ville var väldigt billig mitt på dagen idag :cautious: jag bakade tårtbottnar, lyckades bränna andra botten, fick skicka dottern till grannen för att låna ägg och kommer sen på Ville att smaka på den första tårtbotten i det enda rummet på nedervåningen där han inte får vara :rage:
Men sen visade han vilken pärla han är, 20 gäster, och han bara är på, minglade runt en stund för att sen tvärslockna i ett hörn någon timme eller två. Sen på han sig mitt under bordet och sov vidare.:love:
Men jag misstänker att han kommer att sova gott på måndag när vi är tillbaka i vardagen igen.
Haha :D hoppas det blev lite tårtbotten kvar till er andra :)

De är verkligen coola våra valpar. Här bytte vi batteri i en brandvarnare och jag lyckades testa den :o Ata bara tittade på mig och såg lite sur ut, typ ”kan du stänga av den där eller?!”

Finn har också gästat kalas, igår :D
Med en sockerstinn 7-åring och en sockerstinn 2-åring hade han fullt upp :idea:
Så himla duktig med ungarna, han blir inte alls särskilt bitig utan vill bara jaga, bli jagad och kampa med leksaker. Och gosa :D

Dock har han ätit på en vägg, huligan :cautious: Tur att vi inte fått i några dörrfoder där ännu...

Finn har också gästat kalas, igår :D
Med en sockerstinn 7-åring och en sockerstinn 2-åring hade han fullt upp :idea:
Så himla duktig med ungarna, han blir inte alls särskilt bitig utan vill bara jaga, bli jagad och kampa med leksaker. Och gosa :D

Dock har han ätit på en vägg, huligan :cautious: Tur att vi inte fått i några dörrfoder där ännu...
Vägg :nailbiting: här är det bara stolsben än så länge :angel:

Ja! :rage: Där man går in till köket/vardagsrummet från hallen. Vi har ju inte fått i något dörrfoder där ännu, så det var en smaskig kant som stack ut där, precis lagom för en valp att sätta tänderna i :idea:

Han kanske tycker att vi skulle bli klara med den där renoveringen någon gång :angel:
Inte valpsäkrat helt enkelt :D Tror snarare att han ville att ni skulle behöva göra om allt en gång till :p

Nu är River äntligen hemma! Hon kom från Belgien sent fredag kväll, eller snarare lördag morgon, vi var hemma ca. 1.30 på natten. Vilken trevlig valp! Visst är det på ett sätt lite trist att behöva vänta tills de är 3 månader och 3 veckor, men hon är ju fortfarande valpig. Jättetrevlig, superstabil, galen i mat, gillar leksaker, social och glad, jätteduktig på att koppla av när inget händer. Hon har redan lärt sig att ligga på en filt i köket när vi grejar vid spisen, att sitta innanför dörren innan man går ut, att inte smita ut i tvättstugan eller skafferiet när vi öppnar dörrarna (båda rummen har dörr in till köket och vi har hundmat stående i båda utrymmena).

Hon lägger sig direkt och sover när hon åker bil, vilket är så himla skönt! Igår var vi och hämtade nya burar till bilen, River fick följa med och så passade vi på att även hälsa på min mamma. Vi kikade på tåg (burkillen bor precis vid järnvägen) vilket inte var något speciellt intressant men heller inget skrämmande tyckte River, sen hos min mamma la hon sig ner bredvid husse när vi fikade och bara kopplade av.

Vi har knappt valpsäkrat alls, hon har inte visat intresse att bita på nästan något alls - hon råkade få tag i mattan i köket istället för leksaken en gång men det var nog bara misstag. Jag var lite orolig för alla ekollon som ligger överallt både på tomten och på promenadvägarna men hon har bara provat en gång, fick en tillsägelse och sen var det bra med det. Jag trodde ärligt talat det skulle bli jobbigare men hon sköter sig helt fantastiskt bra. Hon är oerhört lik hur Indigo var som valp men så är han också både hennes farbror och morbror (båda föräldrarna är alltså halvsyskon till Indi) och det var hela anledningen till valet av just denna kull, så det kanske inte är så konstigt. :)

42329629_779846602359579_3226855289361793024_n.webp

Kan man bara lägga in en bild i varje inlägg numera? Jag hittar inget annat sätt, så störigt....

Nu är River äntligen hemma! Hon kom från Belgien sent fredag kväll, eller snarare lördag morgon, vi var hemma ca. 1.30 på natten. Vilken trevlig valp! Visst är det på ett sätt lite trist att behöva vänta tills de är 3 månader och 3 veckor, men hon är ju fortfarande valpig. Jättetrevlig, superstabil, galen i mat, gillar leksaker, social och glad, jätteduktig på att koppla av när inget händer. Hon har redan lärt sig att ligga på en filt i köket när vi grejar vid spisen, att sitta innanför dörren innan man går ut, att inte smita ut i tvättstugan eller skafferiet när vi öppnar dörrarna (båda rummen har dörr in till köket och vi har hundmat stående i båda utrymmena).

Hon lägger sig direkt och sover när hon åker bil, vilket är så himla skönt! Igår var vi och hämtade nya burar till bilen, River fick följa med och så passade vi på att även hälsa på min mamma. Vi kikade på tåg (burkillen bor precis vid järnvägen) vilket inte var något speciellt intressant men heller inget skrämmande tyckte River, sen hos min mamma la hon sig ner bredvid husse när vi fikade och bara kopplade av.

Vi har knappt valpsäkrat alls, hon har inte visat intresse att bita på nästan något alls - hon råkade få tag i mattan i köket istället för leksaken en gång men det var nog bara misstag. Jag var lite orolig för alla ekollon som ligger överallt både på tomten och på promenadvägarna men hon har bara provat en gång, fick en tillsägelse och sen var det bra med det. Jag trodde ärligt talat det skulle bli jobbigare men hon sköter sig helt fantastiskt bra. Hon är oerhört lik hur Indigo var som valp men så är han också både hennes farbror och morbror (båda föräldrarna är alltså halvsyskon till Indi) och det var hela anledningen till valet av just denna kull, så det kanske inte är så konstigt. :)

Visa bifogad fil 19749

Kan man bara lägga in en bild i varje inlägg numera? Jag hittar inget annat sätt, så störigt....

Så söt! Går instruktörsutbildning med en som har två beacuroner, de är verkligen vänliga jättar!

Jag har ställt mig i valpkö :nailbiting: Egentligen ett par år för tidigt mot vad jag tänkt men den här chansen kommer nog aldrig igen. Blir ännu en hovawart och min hane är den som blir pappa till kullen. Parningen är gjord i helgen så blir en dryg väntan för att se om det tog sig.

Ja! :rage: Där man går in till köket/vardagsrummet från hallen. Vi har ju inte fått i något dörrfoder där ännu, så det var en smaskig kant som stack ut där, precis lagom för en valp att sätta tänderna i :idea:

Han kanske tycker att vi skulle bli klara med den där renoveringen någon gång :angel:
Han känner väl kanske att när Otis inte längre har koll på renoveringar så får någon annan ta över det ansvaret :D

Det var en väldigt trött Ville igår men det har gått väldigt bra med systerdotter, systersonen är bara 2 mån så där var bara problemet att Ville ville undersöka honom lite väl ingående men backade vid åtsägelse. På fredagkväll är vi bortbjudna så då ska han få hänga med bort också. :) jag ska nog lägga en del tid i skogen före så han sover gott när vi är borta för att göra det till en bra upplevelse.
Men jag är ständigt så glatt överraskad hur lätt han är att ha. Vi planerar att åka till syrran och sova på hotell med honom närmare jul och jag känner bara att det är inga problem. 😍 Vi kommer att vara mycket i deras lägenhet men just när vi ska sova allihopa blir det lite trångt hos dem än så länge.

Det var en väldigt trött Ville igår men det har gått väldigt bra med systerdotter, systersonen är bara 2 mån så där var bara problemet att Ville ville undersöka honom lite väl ingående men backade vid åtsägelse. På fredagkväll är vi bortbjudna så då ska han få hänga med bort också. :) jag ska nog lägga en del tid i skogen före så han sover gott när vi är borta för att göra det till en bra upplevelse.
Men jag är ständigt så glatt överraskad hur lätt han är att ha. Vi planerar att åka till syrran och sova på hotell med honom närmare jul och jag känner bara att det är inga problem. 😍 Vi kommer att vara mycket i deras lägenhet men just när vi ska sova allihopa blir det lite trångt hos dem än så länge.
Ata har redan hunnit med tre hotellnätter och tre nätter i nytt hus :o

Men jag håller med dig, så himla enkel! Go & glad och så grundtrygg på något sätt. I ett par dagar nu så har vi haft öppet så hon kan röra sig som hon vill - så uppskattat!

Visa bifogad fil 19749

Supersöt :love: ser välbyggd och fin ut med :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 082
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
15 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare