Nu är River äntligen hemma! Hon kom från Belgien sent fredag kväll, eller snarare lördag morgon, vi var hemma ca. 1.30 på natten. Vilken trevlig valp! Visst är det på ett sätt lite trist att behöva vänta tills de är 3 månader och 3 veckor, men hon är ju fortfarande valpig. Jättetrevlig, superstabil, galen i mat, gillar leksaker, social och glad, jätteduktig på att koppla av när inget händer. Hon har redan lärt sig att ligga på en filt i köket när vi grejar vid spisen, att sitta innanför dörren innan man går ut, att inte smita ut i tvättstugan eller skafferiet när vi öppnar dörrarna (båda rummen har dörr in till köket och vi har hundmat stående i båda utrymmena).
Hon lägger sig direkt och sover när hon åker bil, vilket är så himla skönt! Igår var vi och hämtade nya burar till bilen, River fick följa med och så passade vi på att även hälsa på min mamma. Vi kikade på tåg (burkillen bor precis vid järnvägen) vilket inte var något speciellt intressant men heller inget skrämmande tyckte River, sen hos min mamma la hon sig ner bredvid husse när vi fikade och bara kopplade av.
Vi har knappt valpsäkrat alls, hon har inte visat intresse att bita på nästan något alls - hon råkade få tag i mattan i köket istället för leksaken en gång men det var nog bara misstag. Jag var lite orolig för alla ekollon som ligger överallt både på tomten och på promenadvägarna men hon har bara provat en gång, fick en tillsägelse och sen var det bra med det. Jag trodde ärligt talat det skulle bli jobbigare men hon sköter sig helt fantastiskt bra. Hon är oerhört lik hur Indigo var som valp men så är han också både hennes farbror och morbror (båda föräldrarna är alltså halvsyskon till Indi) och det var hela anledningen till valet av just denna kull, så det kanske inte är så konstigt.
Visa bifogad fil 19749
Kan man bara lägga in en bild i varje inlägg numera? Jag hittar inget annat sätt, så störigt....