Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@AraSlei Jag funderar på om det inte var en av dina valpar jag träffade igår?
Vet du om det finns en tikvalp utanför Alingsås? Träffade den i min yrkesroll, så var inte läge att fråga
Haha, ok Det var en väldigt fin wachtel tik iafNej, ingen valp utanför Alingsås det blev bara en ur kullen som hamnade i VG, och den är med i denna tråden
Haha, ok Det var en väldigt fin wachtel tik iaf
Det kanske är lättare att se den här frågan och du kommer säkert att få mer svar om du gör en egen tråd?Jag har börjat ha långlina på Ebbot när vi promenerar själva, vilken skillnad! Han är mycket mer följsam och håller sig oftast 5-10 m ifrån mig men har ändå koll vart jag rör mig. Känns som att han behöver mer ”space”. Barnvagnspromenaderna kräver dock kortare koppel så där får vi fortsätta träna följsamheten.
Idag blev han dock väldigt rädd när han hörde kyrkklockorna slå för första gången på nära håll! Han ville springa åt andra hållet men jag samlade in honom och stod och klappade honom tills de tystnat. Försökte mata med godis men han ville inte ha. Darrade och rädd i blicken. Hur hanterar ni era hundar när de blir rädda? Första gången han reagerar såhär. Hemma är han väldigt cool, han kan ligga mitt i ett rum och sova när barnen leker högljutt och yvigt.
Var mest nyfiken om någon annan i tråden har mött någon rädsla hos sin valp och hur de hanterar det.Det kanske är lättare att se den här frågan och du kommer säkert att få mer svar om du gör en egen tråd?
@Sofie.S Ignorera! Klappar man och så är risken att rädslan stärks.
det räckte med att någon smällde igen en bildörr eller en joggare närmade sig bakom oss och så var promenaden förstörd för han blev livrädd och avreagerade inte. Hemma i lägenheten var han trygg/orädd och även i "hundmiljöer", tex på brukshundsklubben, där alla luktade hund för hundar var han alltid bra med. När han blev rädd försökte vi alla i familjen att inte göra någon grej av det utan försökte fortsätta promenaden så gott det gick, även om jag gick hem gråtandes ibland för jag tyckte så synd om honom och kände mig maktlös. Sakta men säkert blev han dock bättre och mindre rädd. När han var runt två år var han egentligen bara rädd för barnvagnar och folk med rullatorer .
Själv kan jag inte lämna dörren till trapphuset uppe längre medan jag knyter skorna. För någon vecka sen gjorde jag det och jag hittade Asni tre våningar nerSläpper ut Ata på framsidan, går ut i groventrén för att knyta skorna ifred och hör hur Ata kommer i full galopp inifrån huset... Här knyts inga skor utan att hon är med och övervakar, att det var öppet ut till altanen hade hon bättre koll på än jag
Visa bifogad fil 19878