Snurrfian
Moderator
Våran förra dröjde nog till året innan jag kallade honom rumsren på riktigt, så tillvida att han sa till när han ville gå ut. Innan dess var det bara att hålla koll på att det kanske var dags att gå ut, mot slutet blev det tydligare att han sökte sig bort från oss inomhus när han behövde göra ifrån sig, så då blev det lättare att lägga till frågan "ska du gå ut?" och när han hade kommit så långt så gick det snabbt att förstå att det var mot dörren man skulle gå och söka ögonkontakt.Min lilla skit har tappat flera framtänder!
...men är fortfarande inte rumsren.
Tycker att det är ganska jobbigt. Sherlock blev rumsren riktigt snabbt så jag hade ju hoppats att Watson skulle bli det med. Nu har jag lite ångest över att det kan bli som med Professorn. Han blev aldrig rumsren och det var jättejobbigt att hela tiden behöva förekomma honom och hålla koll.
Watson har inga som helst problem med att kissa ute, kissar inte inne när vi kommer in eller sådana saker, utan han säger bara inte till när han behöver gå ut. Är det bara att sitta och vänta och hoppas att han lär sig eller finns det nåt man kan göra?
Jag skulle verkligen inte ge upp hoppet än om en rumsren hund!