Status
Stängd för vidare inlägg.
Meh, fick ni ingen hjälp? Urdåligt.
Jo, hon sa ju till mig att kasta ut leksaken...när jag tyckte jag fått igång henne på det så avslutade alltså ledaren övningen. Och en sökruta på tjugofem meter till en valpövning - och sen får valpen inte ens försöka söka? Hon pratade om att dom egentligen brukar ha toarullar med godis men vädret omöjliggjorde det. Det är ju bara att "ladda" en plastburk med godis....Den mest korkade jycke brukar förstå att burken har godis i sig om den får se och smaka när man stoppar i godiset och om man sen hjälper till att hitta burken första gången.
Nä, det var bara märkligt.

Jo, hon sa ju till mig att kasta ut leksaken...när jag tyckte jag fått igång henne på det så avslutade alltså ledaren övningen. Och en sökruta på tjugofem meter till en valpövning - och sen får valpen inte ens försöka söka? Hon pratade om att dom egentligen brukar ha toarullar med godis men vädret omöjliggjorde det. Det är ju bara att "ladda" en plastburk med godis....Den mest korkade jycke brukar förstå att burken har godis i sig om den får se och smaka när man stoppar i godiset och om man sen hjälper till att hitta burken första gången.
Nä, det var bara märkligt.
En mindre petflaska är toppen för sånt! Man kan till och med göra några små hål i den om hunden behöver lite extra doft-motivation. Älskar att använda såna :D

Det närmar sig... det har varit en lång väntan men nästa helg kommer River äntligen hem! Nackdelen med att importera numera - när jag tog in Indigo 2013 fick man ta in valpar upp till 3 månaders ålder utan rabiesvaccinering så han var bara drygt 10 veckor, men nu måste man vänta på rabiesvaccineringen och då tar det ju tid - River blir 16 veckor nästa vecka. Fick några bilder av uppfödaren igår (men så hopplöst att man bara får bifoga en bild numera??) det är River som står upp och brorsan Rémo (som ska till en vän till mig och kommer att bo bara 40 minuter från oss!) som ligger ner.
Vad är det för ras och vilket land importerar du ifrån? :)
Vår Ebbot importerades från Tjeckien för en månad sedan. Håller med dig om att det är synd att de har höjt åldern för import.

Vad är det för ras och vilket land importerar du ifrån? :)
Vår Ebbot importerades från Tjeckien för en månad sedan. Håller med dig om att det är synd att de har höjt åldern för import.

Beauceron, från Belgien.

Ja, det är tråkigt; jag har förvisso full förståelse för att man vill minska risken för att få in rabies till Sverige men jag tror inte att enstaka importerade valpar från seriösa uppfödare i Europa direkt ökar den risken. Å andra sidan är det förstås svårt att skriva regler så att man täcker in alla fall, så det är ju bara att stå ut.

Tacksam för att valpens uppfödare verkar väldigt vettiga, valparna har fått miljö- och socialträning, de har fått umgås med deras vuxna hundar som verkar sunda i huvudet och har därmed förhoppningsvis fått ett bra hundspråk och vad jag sett av deras övriga hundar så är alla trygga och sociala och framåt, så det ska förhoppningsvis bli bra.

Att ha en storasyster :heart
182B1212-EF19-46B6-88A5-B9F86622EFD3.webp

Nu har första valpen i kullen gjort premiärbesök på djursjukhuset.. Att äta flugsvamp är en jättedålig idé!
Det gick bra, som väl var :heart

Ja, verkligen! Den "orange" tiken var det..
Finn har också varit väldigt intresserad av svampar när vi har varit ute, så det vill verkligen till att hålla ett extra vaksamt öga :crazy:
:cautious: Vad är det för gener? Ville är helt tokig i svamp också, men jag har lyckats få honom att låta bli flugsvampar åtminstone. Här det sjukt mycket svamp och Ville kör "öppna käften och spring" och sen får man se hur många svampar man lyckas döda. :nailbiting::arghh:

Ja, verkligen! Den "orange" tiken var det..
Finn har också varit väldigt intresserad av svampar när vi har varit ute, så det vill verkligen till att hålla ett extra vaksamt öga :crazy:
:cautious: Vad är det för gener? Ville är helt tokig i svamp också, men jag har lyckats få honom att låta bli flugsvampar åtminstone. Här det sjukt mycket svamp och Ville kör "öppna käften och spring" och sen får man se hur många svampar man lyckas döda. :nailbiting::arghh:
Vi har också en svamphuligan :crazy: Men det är inte riktigt på så tuff nivå som Ville verkar ta det. Skogen vi har precis bakom huset består av 99% ek så där trivs inte svampen så bra, så vi försöker hålla oss där. M har kört en del godissök med henne i skogen, kastat ut lite småbitar när hon varit en bit bort och sen satt sig en bit ifrån det. Hon har själv fått leta sig fram till det och jag tror nog att hon uppskattar godiset mer än svamp så förhoppningsvis är det därför hon inte är så tuff på svampen. Det finns liksom bättre grejer i skogen :D

Qaxi har varit mer intresserad av svamp än någon annan hund jag haft men har lyssnat på mitt nej. Svampen i år kanske har mer doft? Torr sommar och sen explosion.

Vi har också en svamphuligan :crazy: Men det är inte riktigt på så tuff nivå som Ville verkar ta det. Skogen vi har precis bakom huset består av 99% ek så där trivs inte svampen så bra, så vi försöker hålla oss där. M har kört en del godissök med henne i skogen, kastat ut lite småbitar när hon varit en bit bort och sen satt sig en bit ifrån det. Hon har själv fått leta sig fram till det och jag tror nog att hon uppskattar godiset mer än svamp så förhoppningsvis är det därför hon inte är så tuff på svampen. Det finns liksom bättre grejer i skogen :D
Här finns det inte fria ytor från svamp :crazy: Jo om vi går i grusgroparna men sand och sten är inte så kul i längden. ;)
@Luff han lyssnar på nej, men när han springer i skogen och har kul så är frågan om han förstår att mitt nej gäller svampen och inte att han springer. Jag vill att han ska känna sig trygg att söka ut från mig så nej används väldigt lite i de situationerna utan det sparar vi till de gånger nejet verkligen är åt rätt sak.

Idag har vi varit i stan, mycket knepigt tyckte Ville men efter en stund så var det bara kul! :D Men han är brydd över alla hundar som skäller över allt, han fattar inte varför de låter så arga när han inte ens ser dem. Tack och lov ingen som försökte släppa fram sina hundar till honom! Men Ville tycker att det är väldigt märkligt att inte alla människor är till honom, han är ju universums medelpunkt så vad menar de egentligen med att de bara går förbi honom? :rage::rofl:

Varit ute i skogen i typ 2 timmar. Mest häng, lite off-track lunkande. Otroligt härligt väder ute idag, alldeles lagom. Och Asni är ju bara för härlig, vild och följsam på samma gång :love:
41656706_10211623494010976_7806282499918659584_n.jpg

Asni hälsar att lerinpackning är väldigt bra för valpar! En gyttjegrop i skogen är som ett lyxigt spa :p
41694395_10211623550052377_5878601787635662848_n.jpg

Här finns det inte fria ytor från svamp :crazy: Jo om vi går i grusgroparna men sand och sten är inte så kul i längden. ;)
@Luff han lyssnar på nej, men när han springer i skogen och har kul så är frågan om han förstår att mitt nej gäller svampen och inte att han springer. Jag vill att han ska känna sig trygg att söka ut från mig så nej används väldigt lite i de situationerna utan det sparar vi till de gånger nejet verkligen är åt rätt sak.

Idag har vi varit i stan, mycket knepigt tyckte Ville men efter en stund så var det bara kul! :D Men han är brydd över alla hundar som skäller över allt, han fattar inte varför de låter så arga när han inte ens ser dem. Tack och lov ingen som försökte släppa fram sina hundar till honom! Men Ville tycker att det är väldigt märkligt att inte alla människor är till honom, han är ju universums medelpunkt så vad menar de egentligen med att de bara går förbi honom? :rage::rofl:
Nä sand och grus är bara kul här med en kort liten stund :p
Ata är också brydd över andra hundar som skäller, tycker det är jättekonstigt. Däremot var det någon som sköt två smällar på ganska nära håll imorse när vi kom till kontoret, men det bekom henne inte det minsta. Skönt :)

Min lilla skit har tappat flera framtänder! :heart

...men är fortfarande inte rumsren. :(
Tycker att det är ganska jobbigt. Sherlock blev rumsren riktigt snabbt så jag hade ju hoppats att Watson skulle bli det med. Nu har jag lite ångest över att det kan bli som med Professorn. Han blev aldrig rumsren och det var jättejobbigt att hela tiden behöva förekomma honom och hålla koll.

Watson har inga som helst problem med att kissa ute, kissar inte inne när vi kommer in eller sådana saker, utan han säger bara inte till när han behöver gå ut. Är det bara att sitta och vänta och hoppas att han lär sig eller finns det nåt man kan göra?

Min lilla skit har tappat flera framtänder! :heart

...men är fortfarande inte rumsren. :(
Tycker att det är ganska jobbigt. Sherlock blev rumsren riktigt snabbt så jag hade ju hoppats att Watson skulle bli det med. Nu har jag lite ångest över att det kan bli som med Professorn. Han blev aldrig rumsren och det var jättejobbigt att hela tiden behöva förekomma honom och hålla koll.

Watson har inga som helst problem med att kissa ute, kissar inte inne när vi kommer in eller sådana saker, utan han säger bara inte till när han behöver gå ut. Är det bara att sitta och vänta och hoppas att han lär sig eller finns det nåt man kan göra?
Gå ut regelbundet, typ var 4e timme, efter mat o lek, samt direkt han vaknar.

Gå ut regelbundet, typ var 4e timme, efter mat o lek, samt direkt han vaknar.
Ja det gör vi ju förstås. Det är ju inte som att han kissar inne ofta. Tror det är två gånger på en dryg vecka han kissat inne, och det har varit precis innan det var tänkt ta ut honom men då vi inte trott att det varit så väldigt brådskande. Igår var det att Watson klev upp efter en tvåtimmarsvila och svassade efter sambon som gick iväg på toa, och sambon trodde att det var okej att han kissade klart själv först. Men Watson gick in i badrummet, bet några gånger i en handduk och satte sig sedan och kissade mitt på golvet.
Han går målmedvetet till gräset och kissar direkt när han kommer utanför porten, så han har ju fattat den biten. Men han går ju alltså runt och håller sig i tysthet, går inte till hallen, tar inte kontakt osv. Om han "säger" nåt så missar vi båda de signalerna.
Han är lite drygt fyra månader nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 082
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
15 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat