Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter mycket om och men blev det en mittelspitz till. :) Fann inte så mycket annat som kändes lockande. De raser jag tittade på i övrigt var shetland sheepdog, papillon, lancashire heeler, australisk terrier, miniature american shepherd, welsh springer spaniel, collie (både korthår och långhår), schapendoes, bearded collie, schipperke. Men det blev mittel till slut ändå av olika anledningar. :)

Vilken som blir min ännu vet jag inte då det finns två tikar att välja mellan om man har i åtanke att uppfödaren funderar på att eventuellt behålla en själv (det är alltså tre tikar i kullen) och man vill ju se hur de utvecklas exteriört, storleksmässigt och mentalt först, inte endast välja efter färg. Men jag är ganska säker på vilken jag vill ha. En djupröd liten sobeltik med svart ansiktsmask och svart skuggning har jag siktet mest inställt på. :love:

Nu låter det i mitt inlägg som att jag väljer mittelspitz "i brist på bättre alternativ", så behöver nog förtydliga att så är det inte. Även om jag såklart är nyfiken på andra raser också, så älskar jag min ras. :heart Och det känns som ett vettigt val för jag vet ungefär vad jag får när jag köper mittel och jag tycker om mittelns egenskaper och lagom storlek.

Lilla fina Ville :love: matte är dunderförkyld så idag har det varit sovdav. Husse var ute i skogen en sväng på morgonen, annars har det bara blivit rastningar i trädgården och han bara finner sig i det.
IMG_20180829_185619_834.webp

Introducerade pallen för valpen idag. Bara egentligen att kliva upp med framtassarna på den, men hon ville gärna klättra upp och sitta på den :p Men det gick in efter något försök. Sen lite följa i fotposition, testade att inte mata hela tiden. Lite studs men annars är hon så himla fin och söt när hon glatt följer med :love:

Hon är dock inte så fin och söt just nu, för hon har historiens värsta kvällsryck :cautious: Lyckades lugna henne liiiite när hon fick slicka i sig lite milkshake. Hon tryckte in hela ansiktet i muggen :rofl: Men nu är hon lika vild igen.

Jo just det. Vi var på valpkurs del 5 idag. Spårning. Det var en bottennotering. Jag har anmält mig till en valpkurs till som börjar i oktober - på ett annat ställe.
Det är kul att gå på kurs och jag behöver moroten. Och hoppas att det ska ge liiiite mer.

Jo just det. Vi var på valpkurs del 5 idag. Spårning. Det var en bottennotering. Jag har anmält mig till en valpkurs till som börjar i oktober - på ett annat ställe.
Det är kul att gå på kurs och jag behöver moroten. Och hoppas att det ska ge liiiite mer.

"Bottennotering"? Varför? Jag gick också två valpkurser med Lasse, tyckte den första var jättedålig.

Det närmar sig... det har varit en lång väntan men nästa helg kommer River äntligen hem! Nackdelen med att importera numera - när jag tog in Indigo 2013 fick man ta in valpar upp till 3 månaders ålder utan rabiesvaccinering så han var bara drygt 10 veckor, men nu måste man vänta på rabiesvaccineringen och då tar det ju tid - River blir 16 veckor nästa vecka. Fick några bilder av uppfödaren igår (men så hopplöst att man bara får bifoga en bild numera??) det är River som står upp och brorsan Rémo (som ska till en vän till mig och kommer att bo bara 40 minuter från oss!) som ligger ner.

Bifogade filer

• River180911-1.webp
    River180911-1.webp
    361,2 KB · Visningar: 90
Det närmar sig... det har varit en lång väntan men nästa helg kommer River äntligen hem! Nackdelen med att importera numera - när jag tog in Indigo 2013 fick man ta in valpar upp till 3 månaders ålder utan rabiesvaccinering så han var bara drygt 10 veckor, men nu måste man vänta på rabiesvaccineringen och då tar det ju tid - River blir 16 veckor nästa vecka. Fick några bilder av uppfödaren igår (men så hopplöst att man bara får bifoga en bild numera??) det är River som står upp och brorsan Rémo (som ska till en vän till mig och kommer att bo bara 40 minuter från oss!) som ligger ner.
Du kan ju lägga in bilderna direkt, då kan du lägga in flera, men då måste de finnas på nätet.

"Bottennotering"? Varför? Jag gick också två valpkurser med Lasse, tyckte den första var jättedålig.
Ett av momenten; Sökruta 25X25 m - ja tjugofem meter - där jag fick kasta ut en leksak 3 ggr. Jag var tvungen att kasta väldigt kort och hänga med henne ut för att hon skulle tända på den. Grejer är inte hennes grej. Tänkte att när jag fått igång henne så skulle jag kasta den så vi fick gå ut och söka/leta. Nä. Då var det klart. Och det var ingen som väntade på sin tur bakom mig...

Ett av momenten; Sökruta 25X25 m - ja tjugofem meter - där jag fick kasta ut en leksak 3 ggr. Jag var tvungen att kasta väldigt kort och hänga med henne ut för att hon skulle tända på den. Grejer är inte hennes grej. Tänkte att när jag fått igång henne så skulle jag kasta den så vi fick gå ut och söka/leta. Nä. Då var det klart. Och det var ingen som väntade på sin tur bakom mig...

Meh, fick ni ingen hjälp? Urdåligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 082
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
15 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka