Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade nästan glömt (eller snarare förträngt) hur svår med maten Polly blev förra dräktigheten. Min matglada hund har nu blivit oerhört kräsen och sen mest äcklad ut när mat serveras :wtf:

Jag som råutfodrar matglada hundar, har nu en hund som totalvägrar färskt på morgonen - men några torrisar går ner......om hon får äta dom i soffan. Matplatsen duger inte alls :meh: Jag som inte ens vill ge torrfoder :yuck: På kvällen äter hon rått, men det går sååå långsamt och varje liten bit ska vändas i munnen femtioelva gånger. Hon vägrar dessutom att äta ut vanliga skålen, utan endast på flat tallrik nu. Jaja, inte lätt med en kropp som gör konstiga saker med en - det kan hon inte rå för. Hon får bli lite bortskämt några veckor och få det hon vill äta (nästan i alla fall) :love: Har för mig det höll i sig till typ vecka 7-7,5 sist......med variation på vad hon gick med på att äta, för det kunde skifta mellan dagar :cautious:

Godis utomhus går däremot alldeles utmärkt :p

Bara några dagar kvar till BF för mors/systers frallatik. Nu består dagarna mest av stånk och stön. :D

Igår började värkarna, men det hände inget under natten så nu är de på Jönköpings djursjukhus och snittas. :( Håller alla tummar och tår för att mamma och valpar ska klara sig och må bra.

Mor med valpar mår bra. Av fem överlevde fyra, 2+2. Den femte hade tyvärr kilat sig fast, därav snittet. Tiken kastrerades samtidigt. Vi hade verkligen hoppats på naturlig födsel så det känns väldigt, väldigt tråkigt. Men huvudsaken är att alla mår bra.
Gillade givetvis att tiken + resten av valparna mår bra, inte kastrering och förlust av en valp :heart.

Min tvååriga "valp" skall veterinärbesiktigas och göra ultraljud av njurarna (även om han ser ut som hälsan själv så tar jag banne mig inga risker med eventuell renal dysplasi!) på måndag :nailbiting:.
Om allt är ua som vi hoppas och tror så är det bara att skriva papper så är han MIN:banana:! Tänk att vara cairnmatte igen :love:.
Får en toppenuppfödare på köpet, har länge sneglat på hennes kennel :up:. En av ytterst få som tar njurproblemen i rasen på allvar.

Gillade givetvis att tiken + resten av valparna mår bra, inte kastrering och förlust av en valp :heart.

Skönt att tiken klarade sig och de flesta valparna!

Min valp är född, 9 st varav 4 tikar:)

Rättelse: tiken är dålig och de är på väg mot Valla. :cry: Fan. Slö och vit i tandköttet, misstänker blodbrist.

Vad spännande att valpen är född! Förstår att den är efterlängtad.

Vad fint att ni tänker på "vår" lilla tik. :love:

Hon är enligt morgonens rapport fortfarande väldigt medtagen, men äter och dricker.
Min stackars syster och mor måste vara helt slut. Mamma "skojade" om att de skulle lägga ner kenneln när hon ringde från Valla igår, men det var nog en nypa sanning i skämtet just då. :angel: Måste vara hemskt att se sin hund så dålig för att man ville ta en kull valpar.

Vad fint att ni tänker på "vår" lilla tik. :love:

Hon är enligt morgonens rapport fortfarande väldigt medtagen, men äter och dricker.
Min stackars syster och mor måste vara helt slut. Mamma "skojade" om att de skulle lägga ner kenneln när hon ringde från Valla igår, men det var nog en nypa sanning i skämtet just då. :angel: Måste vara hemskt att se sin hund så dålig för att man ville ta en kull valpar.
Det är ju ens värsta mardröm som uppfödare, att något ska hända med tiken före/under/efter förlossningen :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 526
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar