Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 25 idag och det har hänt en hel del med spenarna redan nu - om hon inte fejkar ;) Trodde det skulle vara svårare att se denna gång.
Vägrar äta färsk mat på morgonen, för allt "väldoftande" är äckligt då - några få kulor torrisar på en flat tallrik går ner. Bara för att hon aldrig äter det annars :p

Bilderna talar för sig själva...tagna dag 9 och dag 25 :)

Jag har fått en sååååå intressant avelsförfrågan på min hane. Ska åka o göra fertilitetstest på honom på torsdag, tyvärr tror jag inte att han är fertil. Och är han fertil så ska tiken "bara" röntgas nästa måndag. Och sen är det bara att hoppas att vi får till parningar och tiken får många fiiiina valpar. Jag ska ha en parningsvalp isf, så håll tummarna för oss snälla ni!! :love:Om allt går vägen så får jag hem min valp typ i slutet på 2016-början på 2017!

Jag är sugen på en brukshund i år. Längtar så det värker i kroppen och det lutar mer och mer åt schäfer ändå..

Att resa med en rejäl hund med sig kan ju också ha sina fördelar, man ska inte vara negativ och se en massa problem :angel:

Fattar jag inte riktigt, eller varför skulle det vara mer fördelar att resa med en mindre rejäl hund?:D Menar du storleksmässigt eller?

Fattar jag inte riktigt, eller varför skulle det vara mer fördelar att resa med en mindre rejäl hund?:D Menar du storleksmässigt eller?

Jag tänker faktiskt säkerhetsmässigt :)
Om man är ute på kvällen eller ställen där man som kvinna kanske inte är riktigt trygg, eller känner sig trygg. Så om jag nu ska ha brukshund att träna, tävla och eventuellt till tjänst så varför inte en fäfer :D

Och nu fattar jag vad du menar haha. Fördelen med mindre hund är ju att de är fysiskt lättare att få plats med överallt ja :)
Men jag tror inte att en större hund hindrar så mycket, lite mer pusslande blir det säkert men det behöver ju inte vara ett hinder tänker jag :)

Jag tänker faktiskt säkerhetsmässigt :)
Om man är ute på kvällen eller ställen där man som kvinna kanske inte är riktigt trygg, eller känner sig trygg. Så om jag nu ska ha brukshund att träna, tävla och eventuellt till tjänst så varför inte en fäfer :D

Jaha! Fattade inte det när du sa "resa", men absolut! Ja varför inte! Jag är inte kvinna men jag känner ändå också att det ger en ytterligare fördel med en hund om den är lite rejälare!

Även om inte schäfer är min personliga favorit så tycker jag de är väldigt fina hundar, men jag har väl blivit lite avskräckt av allt man hört om aveln numera. Men såklart finns det väldigt fina schäfrar att hitta nu med, är väl folk på det här forumet som avlar såna tom!

Själv kommer jag alltid luta åt att favorisera större hundar, jag gillar dem mer bara. Men på en "lagom" nivå, behöver inget monster heller... 40kg +-5kg och en mankhöjd just under 70cm har jag insett är precis vad jag tycker är rätt storlek för min del, då är de stora nog för vad jag gillar men inte så stora att de blir för bökiga att hantera, eller inte går att lyfta på ett vettigt sätt om det skulle behövas.

(jag tokgillar iofs dvärgschnauzrar med vilket säger emot ovanstående lite, det är nog min undantagsras vad gäller "småhundar" =D)

Och nu fattar jag vad du menar haha. Fördelen med mindre hund är ju att de är fysiskt lättare att få plats med överallt ja :)
Men jag tror inte att en större hund hindrar så mycket, lite mer pusslande blir det säkert men det behöver ju inte vara ett hinder tänker jag :)

Nä, större hund hindrar inte just nått särskilt tycker jag. Iaf inte om man bara har en haha :) Jag tycker inte det ska behöva vara den enda anledningen som begränsar en från vad man väljer iaf!

Jag har fått en sååååå intressant avelsförfrågan på min hane. Ska åka o göra fertilitetstest på honom på torsdag, tyvärr tror jag inte att han är fertil. Och är han fertil så ska tiken "bara" röntgas nästa måndag. Och sen är det bara att hoppas att vi får till parningar och tiken får många fiiiina valpar. Jag ska ha en parningsvalp isf, så håll tummarna för oss snälla ni!! :love:Om allt går vägen så får jag hem min valp typ i slutet på 2016-början på 2017!
Varför skulle han inte vara fertil?

Nyfiken! PM gärna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 432
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 526
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?