Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brio finns också på min lista, men jag tänkte på de små fyrkantiga godisarna från MalacoFast om en heter Lego så borde ju den andra heta Brio
Fast om en heter Lego så borde ju den andra heta Brio
Här ser det ut att trilla in en borderterriervalp till hösten . Det är förstås mycket som ska stämma, inte minst ekonomiskt, men där har jag en plan på gång .
Men - hur "tjatig" kan man vara på uppfödare? Jag slängde iväg ett meddelande till en BT-uppfödare för någon vecka sedan men har inte fått svar än.
Vi har flera gemensamma bekanta och hon vet vem jag är, dock vet jag inte om hon kan tänka sig att sälja till mig eftersom jag inte jagar.
Jag vill ju veta om jag överhuvudtaget är tänkbar som valpköpare ändå eller om jag skall leta vidare.
Gah!
Idag gråter Gissa, det blev ingen Lily. Flera av valparna i kullen blev bes med små navelbråck,bla Lily. Och då är det inget för mig.
Jag är ju uppfödare så alla mina hundar måste hålla avelsstandard. Även om jag inte planerar att avla Boston.får jag fråga varför? du verkar väldigt petig med hundar
Ledsen för din skull men nu kan du skaffa dig en riktig hund istället!Idag gråter Gissa, det blev ingen Lily. Flera av valparna i kullen blev bes med små navelbråck,bla Lily. Och då är det inget för mig.
Det var Gissas kompis så det är henne det är synd om.Självklart ska jag ha en riktig hund och skokrämshundar finns det fler av.Ledsen för din skull men nu kan du skaffa dig en riktig hund istället!
När ska de komma? "Vår" tik blev parad för 5 veckor sedan, borde vara ca 4 kvar nu.... Känns nästan overkligt näraInte många veckor kvar tills valpisar kommer till världen.... Och ååh vad nervöst det är, jag hoppas så att det blir en tik till mig i kullen!
Jag vill veta NU!!!!
När ska de komma? "Vår" tik blev parad för 5 veckor sedan, borde vara ca 4 kvar nu.... Känns nästan overkligt nära
Åh vi har kommit in i en period av velande nu.
Vi står i kö på en Gończy polski-valp från Polen, men eftersom det kommer ta fyra månader från dess att den föds till att den levereras börjar det bli bråttom nu för att vi ska kunna få den lagom till semestern. Sambon jobbar statligt och hans val av semestertid är inte så flexibelt som mitt.
Samtidigt börjar vi också fundera på om rasvalet är rätt för oss? Vi vill gärna jaga gris och ha en drivande hund, men samtidigt är sambon med i NVR och för att bli ett mer komplett eftersöksekipage skulle vi egentligen ha större behov av en ställande hund som kan få stopp på viltet. Kanske vore det bättre att skaffa en jämte eller liknande då? Samtidigt så är de flesta eftersök i området på rådjur som ändå inte går att ställa…
Min rädsla är dock att om vi skaffar en jämte som har stort sök så kommer den alltid gå ur marken när vi jagar vanligt med den och att vi alltid kommer få åka och hämta den i grannkommunen. Jag har heller ingen erfarenhet av spetsar och ser ett mardrömsscenario med en hund som skäller konstant och äter upp möblerna om den inte får jaga varje helg, men jag vet inte om det är så illa?
Vår bayrare har också väldigt stort viltintresse men jag inbillar mig att han ändå inte är lika intensiv som en jämte?
Fördelen med gończy polski
+ Rasmässigt ganska lik vår nuvarande hund, borde personlighets- och storleksmässigt
+ Jagar troligen med mindre sök än en jämte
+ Inte lika självständig som en jämte
+ Valpen är lite äldre när vi får den
- Ingen ställande hund
- Lättskött päls
- Få valpar föds i Sverige, så vi kommer behöva importera
- Tveksamt om en intressant kull hinner födas
Fördelen med en jämte
+ Finns många intressanta valpar med bra linjer
+ Ställande egenskaper som är bra till eftersöket
- Kanske blir för mycket jaktmaskin för oss?
- Mer självständig och mindre förarvek än GP? Kanske blir mer svårformad?
- Valpen är yngre när vi får den, så vi kommer behöva trixa och fixa tills den är stor nog att vara ensam några timmar
Så svårt!!
vill ni inte ha en jämte ska ni inte köpa en.
Minnet kanske spelar ett spratt med mig men var det Flatte?Okej, nu har jag pratat med en uppfödare så nu får alla hoppas lite extra hårt! Om ni inte gör det så sätter jag er på min ignorelista
Var inne på det men nu har jag hoppat rasgrupp Har tänkt mig en dobbis nuMinnet kanske spelar ett spratt med mig men var det Flatte?