Jag förstår! Men vad braLugn bara lugn, dobbis blir det så klart till mig. Det är mycket lättare att köpa skit på snöre än det är att köpa hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår! Men vad braLugn bara lugn, dobbis blir det så klart till mig. Det är mycket lättare att köpa skit på snöre än det är att köpa hund.
RR är "en handfull" på ett annat sätt en de raser som finns i din korsning. Alla de raserna är ju ändå avlade för samarbete vilket inte RR är. De är enormt självständiga vilket gör det hela klurigt på ett lite annat sätt
Jag har ju brukshundar också men hur "mycket" hund det än är i dem så är ändå RR jobbigare eftersom de samarbetar med mig vilket hon helst inte gör förutom när det råkar passa hennes egen agenda
DalmatinerHmm.. ja det är inte lätt detta. Kommer nog behövas en hel del efterforskande på om den passar oss och vår familj.
Om vi bortser från RR, och vinthundar ( @Red_Chili ) förslag på andra raser? Har funderat på mastiffer av dem olika slagen. Finns där någon som inte korsar 50 kg sträcket? Vill försöka hålla mig i samma viktklass som min nuvarande så nånstans mellan 30-40 kg
Dalmatiner
Fula?Sambon tycker dem är skitfula så det lär ju inte hända.. Dessutom är jag iväg skrämd av alla allergierna som verkar finnas i rasen.
Fula?
Ja, det är mycket allergier tyvärr När jag var med i rasfolkets fb-grupp så kände jag bara "aldrig mer en prick". Nu har jag gått ur, så nu ser jag ju istortsätt bara min plus min kompis 2 hundar och båda mina uppfödares. Och dom är friska allihopa! Så, det kanske inte är så illa trots allt.. Rasklubben försöker ju uttrycka att det är en generellt frisk ras men nja, så långt sträcker jag mig nog inte.. Men allt är ju relativt.
Hmm.. ja det är inte lätt detta. Kommer nog behövas en hel del efterforskande på om den passar oss och vår familj.
Om vi bortser från RR, och vinthundar ( @Red_Chili ) förslag på andra raser? Har funderat på mastiffer av dem olika slagen. Finns där någon som inte korsar 50 kg sträcket? Vill försöka hålla mig i samma viktklass som min nuvarande så nånstans mellan 30-40 kg
Spontant skulle jag nog säga att amstaffen är värre än dalmatiner. Men jag vet inte.Haha
Jo men så är det ju. Jag har haft en amstaff/pitbull som va allergisk mot allt och inget. Det gör jag inte om..
Jag har inte den blekaste faktiskt. Honom fick jag när han var 6 som omplacering.. Ägarna tyckte han va sjukt jobbig eftersom han kliade sig sönder och samman, det var en olat som han hade lagt sig till med Det tog ett jäkla tag att få rätt på honom.. Och sen fick vi avliva honom ett lite tag senare ändå pga oupptäckt cancer.Spontant skulle jag nog säga att amstaffen är värre än dalmatiner. Men jag vet inte.
Jag har inte den blekaste faktiskt. Honom fick jag när han var 6 som omplacering.. Ägarna tyckte han va sjukt jobbig eftersom han kliade sig sönder och samman, det var en olat som han hade lagt sig till med Det tog ett jäkla tag att få rätt på honom.. Och sen fick vi avliva honom ett lite tag senare ändå pga oupptäckt cancer.
Visst haha ja här är vi inte rädda för mönster
Åh vad vi längtar, men det är så långt kvar! Om allt går enligt plan är valparna leveransklara i juni nån gång men det är många om och men kvar innan vi vet att vi får en valp. En hanvalp är dock tingad om det skulle bli en sådan