Valet i USA

Biden ville snarare reparera det som holl pa att falla samman som Trump latit bygga. Och for att ge tillbaka privat land som Trump's regering tagit med hjalp av "eminent domain". Land som det pa manga stallen inte gar att bygga en "mur" pa.
Men Joe skulle ju fortsätta bygga på muren vid McAllen, Texas.

Obama har väl byggt på muren? Det är ju många presidenter som byggt på den. Tro mig men dom flesta är väl eniga om att muren ska färdigställas förr eller senare. Varje administration bygger sin del, för alla vill MAGA
 
För att han fick mest reklam av alla Presidenter för murbygget och att Mexiko skulle få betala :laugh:. Jag har inte påstått att Donald skulle ha byggt muren från coast to coast

Det blir ingen mur "from coast to coast" och ingen annan an Trump har tankt sig en mur fran "coast to coast". Det gar inte att bygga nagonting alls hela vagen. Orsaken att vissa delar som Trump byggt nu haller pa att rasa ihop ar for att det delvis ar mycket daligt byggt och delvis for att det ar byggt langs bergiga okenomraden av sandsten som deteriorate i mycket snabb takt helt utan hjalp av byggnationer.

Bush startade "staketet" mot Mexico, sedan har alla efter gjort sitt och adderat pa det. Obama annonserade att det var fardigbyggt under sin tid som president.

Och du, America ar Great helt utan Trump's inblandning.:)
 
Det blir ingen mur "from coast to coast" och ingen annan an Trump har tankt sig en mur fran "coast to coast". Det gar inte att bygga nagonting alls hela vagen. Orsaken att vissa delar som Trump byggt nu haller pa att rasa ihop ar for att det delvis ar mycket daligt byggt och delvis for att det ar byggt langs bergiga okenomraden av sandsten som deteriorate i mycket snabb takt helt utan hjalp av byggnationer.

Bush startade "staketet" mot Mexico, sedan har alla efter gjort sitt och adderat pa det. Obama annonserade att det var fardigbyggt under sin tid som president.

Och du, America ar Great helt utan Trump's inblandning.:)
Om Elon kan flyga sina raketer fram o tillbaka hur som helst så är det väl klart att man kan bygga en mur från coast to coast :). Det är väl ingen rocketsajens
 
För att han fick mest reklam av alla Presidenter för murbygget och att Mexiko skulle få betala :laugh:. Jag har inte påstått att Donald skulle ha byggt muren från coast to coast
Eh jo det har du. Jag kan inte tolka det som du skrev som annat än att du ansåg att muren var Trumps idé och genomförande. "Det var ju inte för inte som Donald lät bygga en mur där." låter inte direkt som han tog över projektet. Det han var först och ensam med var att försöka få Mexico att betala.


Donald var ju långt före dom som nyss fått Nobelpriset i ekonomi. I deras slutsats om vad som gör ett land rikt resp fattigt så tar man just gränsen mellan Mexiko och USA som number one. Det var ju inte för inte som Donald lät bygga en mur där. Och nu vill han stänga gränsen totalt.
 
Eh jo det har du. Jag kan inte tolka det som du skrev som annat än att du ansåg att muren var Trumps idé och genomförande. "Det var ju inte för inte som Donald lät bygga en mur där." låter inte direkt som han tog över projektet. Det han var först och ensam med var att försöka få Mexico att betala.
Just det. Det var DU som tolkade det.
 
Om Elon kan flyga sina raketer fram o tillbaka hur som helst så är det väl klart att man kan bygga en mur från coast to coast :). Det är väl ingen rocketsajens

Nej det ar inte rocket science, det ar geologisk science och som kraver mycket som aldrig gjorts forut. Elon lutar sig mot NASAs stora kunskap i rocket science och saker som redan ar utforda manga ganger.

En stor bit av strackan gar mitt igenom floden Rio Grande och stora omraden ar hoga berg med branta sidor ... i limestone (kalksten?). Fraga @athena_arabians hur enkelt det ar att bygga nagot i sadana omraden. Som jag forstar det sager varlden's geologer som kan sadant att det inte gar.


Sorry, men att anvanda Svensk TV som fakta finner jag lite ... nu ar det svart att hitta ord som inte blir for oforskamda. Kanske for "trusting" ... atminstone mycket, mycket naivt.
 
Sorry, men att anvanda Svensk TV som fakta finner jag lite ... nu ar det svart att hitta ord som inte blir for oforskamda. Kanske for "trusting" ... atminstone mycket, mycket naivt.
Där håller jag med dig. Svenska sk expert journalister tror dom kan alla länder och dess politik men det är bara en massa TV tid som måste fyllas ut med något som dom tror att tittarna ska gå på.
 
Nej det ar inte rocket science, det ar geologisk science och som kraver mycket som aldrig gjorts forut. Elon lutar sig mot NASAs stora kunskap i rocket science och saker som redan ar utforda manga ganger.

En stor bit av strackan gar mitt igenom floden Rio Grande och stora omraden ar hoga berg med branta sidor ... i limestone (kalksten?). Fraga @athena_arabians hur enkelt det ar att bygga nagot i sadana omraden. Som jag forstar det sager varlden's geologer som kan sadant att det inte gar.



Sorry, men att anvanda Svensk TV som fakta finner jag lite ... nu ar det svart att hitta ord som inte blir for oforskamda. Kanske for "trusting" ... atminstone mycket, mycket naivt.

Kalksten vittrar lätt... dvs ska en bygga hållbart på den måste en ta med det i beräkningen. Är det sedan mycket vatten och vattenflöden inblandat (dvs Rio Grande med tillflöden) så gissar jag att det blir än mer komplicerat.
 
Kalksten vittrar lätt... dvs ska en bygga hållbart på den måste en ta med det i beräkningen. Är det sedan mycket vatten och vattenflöden inblandat (dvs Rio Grande med tillflöden) så gissar jag att det blir än mer komplicerat.

Det ar vad jag forstatt ett av problemen, och ett annat stort problem ar att bergen dar de ska bygga "staketet" for att ga "from coast to coast" ar over 3000 meter hoga och det existerar inte utrustning som kan ta sig upp de branta bergssidorna.
 
Kollar på Fox när man sänder en intervju med Donald från The Economic Club Chicago. Han är så rolig att lyssna på och folk gillar verkligen honom. Nyss berättade han hur han prutade 1.7 biiljoner US $ på en ny Boing Air Force One. Det är ju bara HAN som kan göra det :rofl:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag röstade i EU-valet blev jag ombedd att inte klistra igen kuvertet utan bara vika det. Är det verkligen ett OK förfarande?
2 3
Svar
47
· Visningar
2 206
Senast: tanten
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 589
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 472
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
306
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp