Vakthund av vilken ras?

Sv: Vakthund av vilken ras?

Köp Beauceron så kommer du få slita det kan jag lova dig mer än nån annan sate som tränar skydd för som Allide säger dom saknar nog det mesta en skyddshund ska ha...

Jag avvaktar och ser vad min chef säger.

Din chef vet nog mycket om Beauceroner, för dom är ju väldigt vanliga inom tjänst. Inte.

Han ska prata med folk som vet något om dem eftersom han själv inte visste så mycket. Du vet man kan ta reda på saker som man inte vet.

Han ska prata med folk som vet något om dem eftersom han själv inte visste så mycket. Du vet man kan ta reda på saker som man inte vet.

Varför litar du inte bara på mig som äger en Beauceron? Och känner till 80% av de svenska Beauceronerna?

Varför litar du inte bara på mig som äger en Beauceron? Och känner till 80% av de svenska Beauceronerna?

Jag kan lita på dig men min chef sa i dag att han skulle kolla tills imorgon och jag kan knappast ringa honom nu och säga att han inte behöver

Jag kan lita på dig men min chef sa i dag att han skulle kolla tills imorgon och jag kan knappast ringa honom nu och säga att han inte behöver

Det finns som sagt en anledning att man aldrig ser en Beauceron i tjänst. Dom fixar inte det. Varför tror du jag ska byta ras för?

Satsa på schäfer, även om du tycker dom är opålitliga. Skillnad när du köper en valp själv. Schäfern har lite mer tänk än en Malinois som reagerar först och tänker sen. Man måste vara jävla snabb med en sån hund. Och att passa in i familjen, det formar man dom ju till att göra. Det är ju träning som med allt annat.

Skulle du lita på en okänd användare på nätet bara för att den har en hund av den rasen och påstår sig känna till 80% av den rasens individer?
Inget illa ment, men det är nog att begära för mycket. ;)

Skulle du lita på en okänd användare på nätet bara för att den har en hund av den rasen och påstår sig känna till 80% av den rasens individer?

Jo, men fortfarande. Hur många chefer känner till något om Beauceronen i tjänst? Ska dom fråga den enda personen dom vet som har en i tjänt så är det säkert bara bra dom får höra. Men fråga resterande i Sverige som har Beauceron. Eller enkelt. Gå in på www.beauceronfakta.se och kolla korningarna! :smirk:

Senast ändrad:

Jag litar på att det är hennes uppfattning. Sedan så vet jag enhel del själv också eftersom de jag träffat som kan beauceroner hävdar att min tik som är 50% har deras psyke.

Jo, men fortfarande. Hur många chefer känner till något om Beauceronen i tjänst? Ska dom fråga den enda personen dom vet som har en i tjänt så är det säkert bara bra dom får höra. Men fråga resterande i Sverige som har Beauceron. Eller enkelt. Gå in på www.beauceronfakta.se och kolla korningarna! :smirk:

Men han skulle kontakta en uppfödare som han kände till som föder upp beauceroner. Vem det är vet jag inte.

Jag vet att PIRU kan en massa, han är väldigt duktig på skydd, men man kan ändå svara vänligt, utan att vara så jävla nedvärderande som han är ibland. :mad:

Kan inte du ta din jävla skitattityd och stoppa upp någonstans!

Eller bara svara och ge råd utan att vara spydig?

Ställer man så otroligt dumma och ogenomtänkta frågor o svar så har man noll respekt hos mig iaf.

Så nej jag tänker inte köra upp min attityd nånstans.

Om dom nu är så dumma så kan ju du ge fan i å svara på dem!

Respekt hit å dit, TS kanske inte vill ha din respekt heller?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 278
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 663
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 731
Senast: Otherside
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 487
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023