Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men suck ... det är väl självklart. Fast du kanske bara ville påpeka det för mig för säkerhets skull.Det gör korkarna också.
Så här står om plastkorken. Så har alltid tagit för givet att all plast sorteras bort när pappfibrerna löses upp i badet.Inte samma sorts plast plus att den väl avlägsnas innan de gör nya förpackningar.
Ja precis som jag skrivit hela tiden.Så här står om plastkorken. Så har alltid tagit för givet att all plast sorteras bort när pappfibrerna löses upp i badet.
"Plastlock från dryckesförpackningar är en av de vanligaste orsakerna till nedskräpning. Från och med juli 2024 införs ny lagstiftning från EU som kräver att alla korkar ska sitta fast vid dryckesförpackningar upp till tre liter. Det innebär att du som konsument också kan låta plastkorken sitta kvar på pappersförpackningen när den lämnas till återvinning. Korken sorteras bort från pappret under återvinningsprocessen."
+ @KrålusSå här står om plastkorken. Så har alltid tagit för givet att all plast sorteras bort när pappfibrerna löses upp i badet.
"Plastlock från dryckesförpackningar är en av de vanligaste orsakerna till nedskräpning. Från och med juli 2024 införs ny lagstiftning från EU som kräver att alla korkar ska sitta fast vid dryckesförpackningar upp till tre liter. Det innebär att du som konsument också kan låta plastkorken sitta kvar på pappersförpackningen när den lämnas till återvinning. Korken sorteras bort från pappret under återvinningsprocessen."
Ja annars hade de inte satt fast korkarna.+ @Krålus
Tidigare har det varit så att man skulle skruva loss korkarna,
annars skickades papptetran till förbränning.
Men de har väl ändrat på det nu då.
Ja annars hade de inte satt fast korkarna.
Så behöver man inte separera plasten alls längre? Jag äter Yoggi och hela överdelen är i plast som man river bort. Undrar om man kan sluta med det nu då.Ja annars hade de inte satt fast korkarna.
Vet inte vad det står på yoggi. Valio behöver man inte göra det på.Så behöver man inte separera plasten alls längre? Jag äter Yoggi och hela överdelen är i plast som man river bort. Undrar om man kan sluta med det nu då.
Jag tycker det är irriterande när jag dricker ur flaskan, jag vill inte ha korken på näsan…Jag brukar inte dricka läsk och sånt men igår köpte jag en flaska mineralvatten. Jag tyckte inte att korken var så jobbig som många andra verkar tycka. Jag bara fällde bak till det klickade och sen var den ur vägen när jag hällde upp.
Vrid på flaskan så korken hamnar på sidan?Jag tycker det är irriterande när jag dricker ur flaskan, jag vill inte ha korken på näsan…
Vill inte ha den i ansiktet alls, så ser inte hur det ska hjälpaVrid på flaskan så korken hamnar på sidan?
Jag håller undan korken med fingret när jag dricker ur flaska så att man inte behöver få den i ansiktet.Vill inte ha den i ansiktet alls, så ser inte hur det ska hjälpa
Edit. Jag brukar hålla i korken.
Vill inte ha den i ansiktet alls, så ser inte hur det ska hjälpa
Edit. Jag brukar hålla i korken.