Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det krävs mycket kläder på vintern! Jag frös inte dag, trots 5 minus och blåst.
Fast då kan man varken röra sig eller ta i saker ordentligt, tycker jag. Jag fryser inte om jag är ute och går, till exempel, men att hålla på i stallet med att mocka, packa höpåsar, borsta, osv gör att jag fryser hur jag än bär mig åt. Tyvärr.

Här faller temperaturen snabbt, trots att kaminen brinner för fullt så slår kylan in från fönstret, det blir nog neråt -15 här i natt också. Barnen åkte till sin andra familj för att sova, och surfa fritt :angel::rofl: de är rätt sura över att inte ha något mer än mobilt nätverk här hemma. Jag kan konstatera att på två månader har vi använt 400 GB och då har vi inte gjort allt vi vill på nätet. Jag har tex inte tittat på netflix en enda gång, barnen har kolla lite grann men inte i samma utsträckning som normalt. Sonen har inte spelat online på tvn en enda gång. Vi klarar oss inte på mobilt nätverk, där verkar 100 gb var det mesta man får i månaden...

Fast då kan man varken röra sig eller ta i saker ordentligt, tycker jag. Jag fryser inte om jag är ute och går, till exempel, men att hålla på i stallet med att mocka, packa höpåsar, borsta, osv gör att jag fryser hur jag än bär mig åt. Tyvärr.
Du får testa med lite värmande pausgympa med jämna mellanrum :up: Allt är tillåtet för att slippa frysa.

Jag hade planer på att storstäda idag men allt jag gjort är att gå till affären... Nu är det bara väntan till imorgon, börjar min praktik då men jag längtar efter några fler lediga dagar eftersom vi precis haft två intensiva kurser på raken. De har gott rykte iaf. Lär bli en tidig kväll men tänkte jag ska vänta till kl 20 innan jag sover iaf :p

Usch, jag blir alltid så sur på söndagar! Avskyr söndagar! Men inte för att jag har nån ångest inför måndagar, jag blir snarare så sur för att jag blir rastlös. Skulle behöva 10 hästar att rida.

-5 nu och inget snöade.
Väntar på att päronen ska komma hem ifrån syrran. Lite läskigt är det när det är mörkt, kallt och halt ute. Är ändå runt 17 mil, och farsan är inte purung längre

Elsulor! Då kan man tom som extrem fryslort ha lektioner i kalla ridhus heldagar.
I min värld ligger de nästan på samma nivå som att man uppfann penicillin i hur revolutionerade livet.. ;)

Här faller temperaturen snabbt, trots att kaminen brinner för fullt så slår kylan in från fönstret, det blir nog neråt -15 här i natt också. Barnen åkte till sin andra familj för att sova, och surfa fritt :angel::rofl: de är rätt sura över att inte ha något mer än mobilt nätverk här hemma. Jag kan konstatera att på två månader har vi använt 400 GB och då har vi inte gjort allt vi vill på nätet. Jag har tex inte tittat på netflix en enda gång, barnen har kolla lite grann men inte i samma utsträckning som normalt. Sonen har inte spelat online på tvn en enda gång. Vi klarar oss inte på mobilt nätverk, där verkar 100 gb var det mesta man får i månaden...
Tre kontant har 200 gb i månaden.för fyndpriset 799 kr per månad

Tre kontant har 200 gb i månaden.för fyndpriset 799 kr per månad
Och det räcker bara till snålsurfning för oss... :down: Snart tar jag och börjar gräva för den där fibern själv, jag fick höra att det har blivit broms på grävningen igen eftersom de har dåliga underleverantörer. :arghh: Min insider jobbar som "siste kopplare" alltså den som ser till att det kommer igång när allt är färdigdraget, och hen konstatera att mycket tid har gått åt till att försöka reda ut underleverantörernas dåliga arbete. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 156
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat