Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag må vara en gammal surkärring, men ibland undrar man över dagens ungdom. :banghead:

Två pojkar, ”över 15 men under 18 år” misstänks för att ha slagit en lärare på en skola i Karlstad i huvudet med en gurka. Pojkarna är misstänkta för misshandel och olaga integritetsintrång eftersom händelsen filmades. Företeelsen som kallas ”ortens batong” går ut på att filma när man slår någon hårt i huvudet med en gurka och lägga ut filmen på sociala medier. Slaget ska vara så hårt att gurkan går av.

På fredagsförmiddagen fick polisen i Karlstad ytterligare ett ärende om ”ortens batong” då en ung man slagit en gurka i huvudet på en man i en matbutik. Butiken anmälde ynglingen för skadegörelse då gurkan enligt NWT tappat sin ursprungliga form efter tilltaget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/tva-misstankta-for-gurkmisshandel

Varför är jag fortfarande uppe? :arghh: Jag vill vara som katten som sover med magen i vädret, dinglande tassar och snarkar högt.

Hade visst ingen vettig frukost hemma.. och affären öppnar inte förrän jag måste vara vid stallet och få loss transporten ur snöhelvetet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 593
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka