Ska prata med I om det när han kommer, vi borde kunna hävda "ändrade familjeförhållanden", iom att vi gifter oss imorgon. Han har försökt med det tidigare (att få stanna pga giftemålet), men då var svaret från MIG att det skulle vi gjort tidigare typ
Ja advokaten har gett dåliga "råd". Vid första mötet sa han åt I att om han ville kunde han byta advokat, för han jobbade inte med sånt här utom med brottsmål
Tyvärr så är I för "mesig", och tyckte att det skulle väl gå bra ändå och vågade väl inte direkt ha en åsikt om saken... Samma under förhör då han fick tolk som inte var aktoriserad, när I sa till advokaten under en paus så fick han till svar "det är ingen idé att säga till att du inte tycker tolken översätter korrekt, det kommer bara vara ord mot ord och så blir det dålig stämning för du anser att dom inte kan sitt jobb" ungefär
Och så tyckte advokaten att han skulle låta bli att säga vissa saker "för det är dumt att ge dom fler anledningar varför du ska få stanna, det blir för mycket". Advokaten rådde alltså att han skulle säga att han är muslim, istället för att säga att han inte är det som är det korrekta... Dessutom fel sorts muslim mot resten av hans familj
Det är inte mycket som gått rätt, men tyvärr blev jag inte mer insatt förrän för sent, annars hade jag helt klart sagt åt honom och hjälpt honom att byta advokat