Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna dag :arghh: katt sjuk och matvägrar. ruinerad på vetbesök. Går och hämtar medicin och handlar, tycker det går ovanligt trögt. Håller på att tuppa av i kassan. Buss hem, kollar tempen - feber och bara och sjuka sig imorn. Kan ju inte gå omkring och tuppa av. Så nu har vi värsta sjukstugan hemma :meh: jävligt glad att jag ryckte åt mig både b&j och godis på affären och att jag hann hämta medicinen åt Sauron.

Advokaten är skit, vi försökte ta kontakt i samband med att vi lämnade in hindersprövningen i december = ingen respons alls :banghead: vi försökte hitta ny advokat men det var för sent i processen.. Och mig säger inget.:turd:
Fan och skit.
Det har varit reportage de senaste dagarna om advokater som misskött sig grovt. Detta verkar vara ytterligare en.

Det finns inget i ert läge som går att hävda som verkställighetshinder?

Skulle tina ett tak igår på en av våra verkstadsfastigheter men fastighetsskötaren var upp på vinden och kollade om det kommit in fukt när vi tinade där i fredags men fick se att takstolarna såg ut som bananer så det blev ingen tinat idag utan ett blixtinkallat gäng som skottat taket där idag

Argh jag har en så deppig dag. Flexade ut tidigt från jobbet och ligger nu uppkrupen i soffan och tittar på Skam (älskar säsong 3!). Vill tröstäta choklad, men det har jag ingen, så funderar på att inventera alkoholförrådet istället. Har jag tur har jag åtminstone en flaska gott vin, för det tycker jag att jag förtjänar (ja, kanske inte precis hela flaskan då...). Blä.

Är det någon som har ett fantastiskt filmtips på lager så släng gärna hit det!

Fan och skit.
Det har varit reportage de senaste dagarna om advokater som misskött sig grovt. Detta verkar vara ytterligare en.

Det finns inget i ert läge som går att hävda som verkställighetshinder?
Ska prata med I om det när han kommer, vi borde kunna hävda "ändrade familjeförhållanden", iom att vi gifter oss imorgon. Han har försökt med det tidigare (att få stanna pga giftemålet), men då var svaret från MIG att det skulle vi gjort tidigare typ :cautious:
Ja advokaten har gett dåliga "råd". Vid första mötet sa han åt I att om han ville kunde han byta advokat, för han jobbade inte med sånt här utom med brottsmål :meh: Tyvärr så är I för "mesig", och tyckte att det skulle väl gå bra ändå och vågade väl inte direkt ha en åsikt om saken... Samma under förhör då han fick tolk som inte var aktoriserad, när I sa till advokaten under en paus så fick han till svar "det är ingen idé att säga till att du inte tycker tolken översätter korrekt, det kommer bara vara ord mot ord och så blir det dålig stämning för du anser att dom inte kan sitt jobb" ungefär :turd: Och så tyckte advokaten att han skulle låta bli att säga vissa saker "för det är dumt att ge dom fler anledningar varför du ska få stanna, det blir för mycket". Advokaten rådde alltså att han skulle säga att han är muslim, istället för att säga att han inte är det som är det korrekta... Dessutom fel sorts muslim mot resten av hans familj O_oO_o Det är inte mycket som gått rätt, men tyvärr blev jag inte mer insatt förrän för sent, annars hade jag helt klart sagt åt honom och hjälpt honom att byta advokat :turd:

Ska prata med I om det när han kommer, vi borde kunna hävda "ändrade familjeförhållanden", iom att vi gifter oss imorgon. Han har försökt med det tidigare (att få stanna pga giftemålet), men då var svaret från MIG att det skulle vi gjort tidigare typ :cautious:
Ja advokaten har gett dåliga "råd". Vid första mötet sa han åt I att om han ville kunde han byta advokat, för han jobbade inte med sånt här utom med brottsmål :meh: Tyvärr så är I för "mesig", och tyckte att det skulle väl gå bra ändå och vågade väl inte direkt ha en åsikt om saken... Samma under förhör då han fick tolk som inte var aktoriserad, när I sa till advokaten under en paus så fick han till svar "det är ingen idé att säga till att du inte tycker tolken översätter korrekt, det kommer bara vara ord mot ord och så blir det dålig stämning för du anser att dom inte kan sitt jobb" ungefär :turd: Och så tyckte advokaten att han skulle låta bli att säga vissa saker "för det är dumt att ge dom fler anledningar varför du ska få stanna, det blir för mycket". Advokaten rådde alltså att han skulle säga att han är muslim, istället för att säga att han inte är det som är det korrekta... Dessutom fel sorts muslim mot resten av hans familj O_oO_o Det är inte mycket som gått rätt, men tyvärr blev jag inte mer insatt förrän för sent, annars hade jag helt klart sagt åt honom och hjälpt honom att byta advokat :turd:
Har ni varit i kontakt med den byrån jag tipsade om, de har egna som kan tolka

Har ni varit i kontakt med den byrån jag tipsade om, de har egna som kan tolka
Nej, vi var aldrig det, vi var i kontakt med två andra som vi redan hade kontaktat innan jag fick tipset, och båda sa att det var för sent i processen för att det skulle göra någon nytta. Det var ju när han väntade på sitt tredje beslut, i slutet av förra året.

Fan.

Tänker på er.
Imorgon ska jag tänka extra mycket på er och sänder alla varma tankar. Må ni få en fin vigsel i kretsen av nära och kära.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 536
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka