Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket@Trott tänker på er och hoppas att allt löser sig
Fy, låter som du fått influensan faktiskt Kryp ner i sängen igen och sköt om dig, kramOnt i varenda led.. fick ge upp tanken på att jobba..
40 graders feber...
Kan inte sitta eller ligga för det värker...
Tack
Drygt!Jag hade chansen, men min kropp tyckte tydligen att det räckte med sömn vid sådär 4.45. Fullkomligt onödigt eftersom jag ändå inte orkar göra annat än ligga i soffan och glo på tv idag.
Mycket. Och jag kan inte ligga kvar i sängen värst länge efter att jag vaknar, då pajar ryggen.Drygt!
Men lägg av!?Tack
Nä, tyvärr är det inte så enkelt. Han måste göra ansökan om att få bo med mig och få uppehållstillstånd pga anknytning från sitt hemland Trots att det är en webbaserad ansökan man gör
Men lägg av!?
Du menar att han måste sitta vid en irakisk dator för att göra ansökan?
Min näsa piper och datorn uppdaterar sig.
Ja typ för att sedan intervjuas på svensk ambassad. Vilket dom inte har i Irak. Eller jo, men inte för "allmänheten" citat: Sveriges ambassad i Bagdad har inte öppet för allmänheten. http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bagdad/Kontakt/Ambassaden--konsulat/Men lägg av!?
Du menar att han måste sitta vid en irakisk dator för att göra ansökan?
Men hjälp - vad är planen?Ja typ för att sedan intervjuas på svensk ambassad. Vilket dom inte har i Irak. Eller jo, men inte för "allmänheten" citat: Sveriges ambassad i Bagdad har inte öppet för allmänheten. http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bagdad/Kontakt/Ambassaden--konsulat/
Man är hänvisad till kansliet i Erbil, öppet 13-15, måndag till onsdag har dessutom hört att man ändå inte kan intervjuas där utan måste till iran eller jordanien
Lagen fanns långt före att internet blev tillgängligt, uppehållstillstånd sökes från hemlandet. Kanske läge att revidera den.Men hjälp - vad är planen?
Så snurrigt.
Verkar ju kontraproduktivt att han reser till Irak om han ändå måste göra intervju i t.ex. Jordanien? Vad säger MIG om vad han ska göra? Eller säger de ingenting? Advokaten - vilka råd får han av sin advokat?
Dom har ju redan sagt sitt,han är utvisad pga att dom inte kan se något behjärtansvärt skäl till att han ska få asyl.Men hjälp - vad är planen?
Så snurrigt.
Verkar ju kontraproduktivt att han reser till Irak om han ändå måste göra intervju i t.ex. Jordanien? Vad säger MIG om vad han ska göra? Eller säger de ingenting? Advokaten - vilka råd får han av sin advokat?