Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huvudvärk ger inte med sig. Funderar på att ringa 1177 och fråga om råd. Kanske inte borde jobba ändå.. Fast yrseln och koncentrationsförmågan är bättre så där är det inga större bekymmer. Äsch! Det ger sig väl med tiden. Har ändå bara jobb halva dagarna som det ser ut nu.

Nu kaffe!

Satt igång en deg för att göra kletcha (irakiskt bakverk). Igår bakade jag chokladkakor och kolakakor. Ska fortsätta den påbörjade inventeringen också. Ligger lite efter med den :meh:

Min näsa piper och datorn uppdaterar sig.

Min dator är snart på väg ut genom fönstret..
När jag bytte dator försvann helt plötsligt ett gäng fonter från mitt adobe. Typiskt nog den font jag måste ha..
Så har försökt göra klart pdf:erna i min nya och sen hoppas på att den gamla överlever och känner för att medverka och bara ändra font i dem pga orkar inte sätta mig in i hur fan jag får fonten igen.
Pratat med adobe som bara säger "kontakta någon annan" typ.

Nu har jag köpt till extrasaker och det funkar iaf inte. Igen "kontakta någon annan"..
Hoppas det funkar nu när jag hittat egen info iom att de andra bara har mailsupport och man inte får svar..

Funkar det inte nu går jag ner i stallet. Så jag inte hivar ut datorn..

Men lägg av!?

Du menar att han måste sitta vid en irakisk dator för att göra ansökan?
Ja typ :meh: för att sedan intervjuas på svensk ambassad. Vilket dom inte har i Irak. Eller jo, men inte för "allmänheten" :meh: citat: Sveriges ambassad i Bagdad har inte öppet för allmänheten. http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bagdad/Kontakt/Ambassaden--konsulat/

Man är hänvisad till kansliet i Erbil, öppet 13-15, måndag till onsdag :meh: har dessutom hört att man ändå inte kan intervjuas där utan måste till iran eller jordanien :banghead:

Ja typ :meh: för att sedan intervjuas på svensk ambassad. Vilket dom inte har i Irak. Eller jo, men inte för "allmänheten" :meh: citat: Sveriges ambassad i Bagdad har inte öppet för allmänheten. http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bagdad/Kontakt/Ambassaden--konsulat/

Man är hänvisad till kansliet i Erbil, öppet 13-15, måndag till onsdag :meh: har dessutom hört att man ändå inte kan intervjuas där utan måste till iran eller jordanien :banghead:
Men hjälp - vad är planen?
Så snurrigt.

Verkar ju kontraproduktivt att han reser till Irak om han ändå måste göra intervju i t.ex. Jordanien? Vad säger MIG om vad han ska göra? Eller säger de ingenting? Advokaten - vilka råd får han av sin advokat?

Så snurrigt.

Verkar ju kontraproduktivt att han reser till Irak om han ändå måste göra intervju i t.ex. Jordanien? Vad säger MIG om vad han ska göra? Eller säger de ingenting? Advokaten - vilka råd får han av sin advokat?
Lagen fanns långt före att internet blev tillgängligt, uppehållstillstånd sökes från hemlandet. Kanske läge att revidera den.

Så snurrigt.

Dom har ju redan sagt sitt,han är utvisad pga att dom inte kan se något behjärtansvärt skäl till att han ska få asyl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 536
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka