Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du sitter i en fruktansvärd situation. Men i allt elände och ångest, grattis till bröllopet och äktenskapet! Må ni ha många lyckliga år tillsammans. :love:

cute-bride-with-groom-wedding-ceremony-wedding-couple-bride-and-groom-isolated-on-pink-vector-clip-art-vector_csp6381506.jpg
Tack så mycket :heart

Är ff febrig, snuvig och hostig:( Funderar på om det är flunsan jag har åkt på. Har tagit sprutan - men man kan väl få det ändå? En mildrare variant?:confused:
Har inte blivit så många knop gjorda idag heller. BS kom, hen hjälpte mig med mina bilder på datorn. Sen har jag gjort vattenbyte på mitt stora kar
Absolut kan man få flunsan ändå

Hallå ni som lagar mat! En fråga.

Kan man byta ut vitt vin mot vitvinsvinäger?

Hmm, vågar man tagga @dobbis @athena_arabians @bettysmatte kanske :o
Eller nån annan som känner sig manad att svara :)

Jag skulle säga att det beror på hur mycket som ska användas. Någon msk kanske det kan fungera med vinäger men generellt skulle jag säga nej. Det är svårt med substitut där (även om man absolut kan använda alkoholfria varianter, alkoholen ska ju kokas bort ändå).

Jag kan också tillägga att jag som princip inte använder alkohol när jag ska laga mat åt någon som är nykter alkoholist (även om alkoholen kokas bort). Det är en fråga om respekt. De som jag lagat mat åt har varit tacksamma kan jag säga.

Edit: Kan tillägga att "kryddhyllan" hos mig och särbon ser ut som ett barskåp. Vi har diverse alkohol i nästan allt :D

Måste gå och hämta bilen idag innan jobb... uhhh.... lämnade den (såklart) vid puben och tog taxi hem, tänkte inte då att jag behövde den nu på morgonen, haha...

Igår hade vi sån jäkla häftigt oväder!! Åska blixtar och dunder minst sagt! Försöker ladda upp film på insta men det går trögt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 533
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024