Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har knådat ryggen med två tennisbollar, linimentat, tagit på bot och nu sitter jag med vetekudden på axlarna. Skam den som ger sig, tänker inte gå under av snärtan i dag.... inte innan hästen är skodd i alla fall ;)
Sen kan jag befria mig med medicin men först när jag inte längre behöver köra bil mer i dag...

Har så ont i huvudet så att jag inte vet vart jag ska ta vägen, ingen migrän ännu i alla fall vilket är skönt.. Just nu sitter jag och väntar på att bli uppringd på Skype, ett härligt tvåtimmars-möte hägrar.

Har knådat ryggen med två tennisbollar, linimentat, tagit på bot och nu sitter jag med vetekudden på axlarna. Skam den som ger sig, tänker inte gå under av snärtan i dag.... inte innan hästen är skodd i alla fall ;)
Sen kan jag befria mig med medicin men först när jag inte längre behöver köra bil mer i dag...
Vilken kämpe du är! :heart

Väntar på att kunna jobba vidare. Behöver ett foto på en patient men chefen är ute i ett ärende och jag tänkte inte på att be om det innan :arghh:

Så nu kan man snart komma upp o ta ett bad ?
Jag badar redan nu, krypa ner i 39-gradigt varmvatten och ligga och titta på stjärnorna och höra vildsvinen precis utanför granhäcken är en skön känsla, dom har tom. varit fram till badet och hälsat. :D

Cirkulationspumpen går dygnet runt och värmen knäpper jag på manuellt än så länge, det behövs bara 1 timma varannan dag så håller sig vattnet varmt för värmen sjunker 1 grad/dygn så jag TROR isoleringen blev GANSKA bra, eller bättre än bra om jag ska vara ärlig. Inte många som har ett utomhus-spa som kostar under 150:- i månaden att hålla igång. :p

Försöker ringa till flera kunder på samma kommun men får samma automatsvar hos alla. Jag tror att de är på samma sammanträde... :cautious:

*spottar*

Är inne på 4:e dygnet med ohygglig smärta i kroppen. Gick hem från jobbet i går. Fick KS behandling och är lite bättre i dag men Alma löper och har fört ett j*vla liv i natt så i dag är huvudvärken förjävlig. Just i dag önskar jag nästan att jag inte räddat livet på kattungarna för att det tar så mycket energi, å andra sidan vet jag att dom hade dött av svält och kyla annars vilket inte heller är något jag önskar nån. Unghästen ska köras till hovis och skos också. Jag orkar inte hålla på och åka mer, jag behöver en hovis som kan komma hem och sko dom men det är så många klåpare som skor häromkring att det känns hopplöst att hitta någon. Fina hästen kommer nog alltid skos på smedjan. Men dom andra två vill och behöver jag få skodda hemma för att underlätta men det känns helt hopplöst.
Det händer så mycket just nu att tankarna virvlar både hit och dit och ändå hänger allt i ett runt snöre i väntan på besked. Blir beskedet positivt väntar många förändringar och jag vet inte hur jag lösa det men att det måste lösas. Det är lixom allt eller inget nu.
Ute vräker snön ner vilket betyder att jag dessutom måste skotta fram transporten. Huvudet värker och migränen är på G. Önskar jag kunde ställa in skoningen i dag så jag slapp köra häst men det går inte.

*ursäkta mitt gnäll*
Kanske dags att lyssna på kroppen och lägga ner hästeriet? Jag gjorde det och det var det bästa beslut jag gjort på många år. Visst saknar jag hästen men jag saknar INTE allt runt omkring och jag har aldrig haft en tanke på att öht. skaffa nåt mera djur. Nu måste jag inte åka nån stans eller göra ett smack för att serva djur och det är så SKÖNT.

Har ätit smörgås och druckit te. Imorgon ska jag försöka ta mig till jobbet, endast lite snuva kvar känns det som.

Åh fy @Marita73 :nailbiting: Jag kör också stor bil av bla den anledningen...

Kram @Trott hållas ni får en fin vigsel och att det löser sig för er :heart

Sitter på tåget nån minut till. Strax dags att promenera till jobbet.

@Trott
Önskar er all lycka i dag :heart

Och hoppas på att mirakel sker och att ni hittat någon som kan hjälpa er så ni kan vara tillsammans :heart

Jag önskar er en underbar bröllopsdag @Trott :heart

@Trott önskar er en underbar dag :heart

Önskar er en fantastisk dag @Trott :heart

Ha en så fantastisk dag det bara går idag @Trott :heart

Hoppas att du får en härlig dag @Trott

Väderomslag och stopp i skorstenen :cautious: Inte ens pappret ville brinna. Men nu så är det fart! :up:

Ha en helt underbar bröllopsdag @Trott och blivande herr Trott :heart kommer tänka lite extra på er idag.

Hoppas ni får en underbar bröllopsdag @Trott :heart :heart

Varma hälsningar till dig och din man idag @Trott !
Hoppas ni får en fantastisk dag ihop!

All kärlek till @Trott med make idag! :heart:heart:heart

Hoppas att ni får en fin dag @Trott :)
Tack kära ni för era lyckönskningar det värmer! Förlåt att jag klumpar ihop er men annars hade jag spammat tråden :rofl: STORT TACK! :heart :heart :heart :heart

Ser på OS. Skulle kolla curling i morse men somnade om och missade ca 45 minuter. Sen spelade de nån halvtimme tills Sverige gav upp. De har ändå vunnit grundspelet så denna match spelade ingen roll. Kl 12 ska tjejerna spela. :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 517
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka