Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske dags att lyssna på kroppen och lägga ner hästeriet? Jag gjorde det och det var det bästa beslut jag gjort på många år. Visst saknar jag hästen men jag saknar INTE allt runt omkring och jag har aldrig haft en tanke på att öht. skaffa nåt mera djur. Nu måste jag inte åka nån stans eller göra ett smack för att serva djur och det är så SKÖNT.
Finns ingen anledning. Hästeriet är inte orsaken till smärtan. Snarare det som får mig att härda ut och får mig att må bättre.
Att åka och handla i dag känns med skit men inte tänker jag sluta med det heller bara för att det råkar sammanfalla med en migrändag.

Underligt, jag var säker på att jag skulle komma upp i frikort, med råge idag på apoteket. Istället var det i princip hälften så dyrt. :confused: Iofs så var det en av de dyra medicinerna som restnoterats. Intressant vad som är dyrt och inte. Det i särklass dyraste är kalktabletter och sedan är det Divisun, dvs d-vitamin på recept. Levaxin, sömn och ångestdämpande är billiga likaså citodon.

Jag fick ju ont i ryggen, gick till VC läkare berättade lite om symtom, gav honom journaler från tidigare ortopeder. Han klämde inte ens på mig - inte för att jag ville bli klämd på - utan vi pratade bara i fem minuter. Han sa till mig att hitta en sjukgymnast. Jag bad att få några Citodon utskrivna om/när det gör riktigt ont. Hämtade ut receptet idag, mer än en vecka senare, eftersom det varit ganska ok men börjat göra ont igen. Receptet är på 100 tabletter! :nailbiting:

Sen finns det en stackars bukekatt som inte vill äta sin frukost men efter att betjänten försökt locka med roliga platser, lock över maten (kan funka ibland) så blev det intressant när hon tog tillfället att smaka i soffan. :meh:
Åt och det var ju huvudsaken även om jag inte riktigt hade den planen egentligen.
Betjäntens skrälle :love::rofl::banghead:

@Marita73 finn ett fel på bilden haha
Undrade varför tåget tutade, det gör aldrig det annars.
IMG_20180221_141217.webp

Jag är så uttråkad, det ser jag iofs som ett friskhetstecken. Maken har åkt till Jokkmokk så jag kommer inte ens ha nån att prata med ikväll!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 517
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka