Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sportlov. Jag tänker att det blir väldigt lugnt på jobbet idag, när vare sig elever eller lärare är där. Endast förskole- och fritidsverksamhet igång denna veckan. Jag planerar att organisera, städa och ha en lugn vecka på jobbet.... :up:

Gick bort är naturligtvis vanligt här också men jag tror nog "fått sluta" är väldigt lokalt och gammaldags. Min far var ju äldre än mamma (han var född -26) och det är främst från honom och hans jämnåriga jag hört det.
Jag tror att "fått sluta", är en förkortning av "fått sluta sina dagar" även om det också nog kan behöva sin förklaring om det är någon som inte känner igen det.

Själv har jag ont i huvudet och är trött efter helgen men det flöt ändå på rätt smärtfritt och inga klagomål från de som kom och tävla. Men två kravliga ungar verkar jag ha, dottern har varit hängig hela helgen och sonen klagar på ont i magen och illamående nu på morgonen. Men han är svår, det kan lika gärna vara att han inte har ätit. Så nu måste jag fundera på om han ska vara hemma eller inte, dottern har jag redan konstaterat att hon får vara hemma.

Lyckades sova men har drömt massor. Är mentalt helt slut redan nu. Så många frågetecken och så mycket att göra. Vet inte riktigt hur jag ska orka med dagen men antar att kaffe är en bra början.

Väntar på tåget som ska ta mig till jobbet. Första dagen på läääänge! Småkrasslig är jag också, barnen har väl smittat mig. Minstingen fick konstaterat dubbelsidig öroninflammation igår :( så inskolningen går ju verkligen åt fanders.

Mår bättre idag. Feberkänslan är borta så nu är det bara halsontet och värken i kroppen kvar. Men är ändå hemma idag och troligen imorgon. Har ju redan sjukanmält mig.

Krya på er alla som behöver det. :up:

Sonen blev hemma också jag tror inte att det är magsjuka utan snarare mycket skräpmat som ställer till det. Nåja han får väl plugga hemma idag.

Gomorron, varför inte börja arbetsveckan med lite ögonmigrän samtidigt som nya kontorstädaren dammsuger för fullt på kontoret :banghead:

20180219_085500.webp

Det är något magiskt med alldeles orörd snö :love:
På bild är skolan där A går och jag gick åk 1-6. Jag växte upp i och mina föräldrar bor i villan som syns lite till vänster om mitten :D lagom nära till skolan :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 512
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka