Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
28191029_10213320921115461_1840339993_n.jpg
28109106_10213320921915481_864458585_n.jpg
Vad läckert.

Morsor är en särskild sort. Man måste inte prata med dem om det inte ger något.

Men du fick ju jobberbjudande i Australien :up:. Det är inte illa. Och du är jäkligt vass på en massa saker. Det fanns ju t.ex. ingen annan än dig de kunde skicka till Barcelona förra sommaren.
Jag tänkte med på jobbet i Australien.
Jag har inte pratat med min mamma på sex år.

Vem har beställt mitt väder ? :devil::mad: På bara någon timme har det dyngat ner ca 15cm kramsnö :yuck:,så nu har jag massor att ploga/skotta igen,blir nog att köra hem traktorn o byta från kärra till plogblad.
Undrar om det är en bra ursäkt för att slippa köra 8mil (enkel resa) till tandis i morgon. :idea: Jag har ju en tid även på torsdag.
Flåt, trodde du var rastlös och ville ha något och göra...

Dags att äta och det blir en riktigt "skojig" söndagsmiddag (fast klockan gått äver till måndag jag vet!).
Havregrynsgröt med äpplemos.
Passa dig magjävel (ursäkta ordvalet) jag drar till med tuffa åtgärder så nu ska jag vinna. Det är inte precis så att havregrynsgröt är något jag uppskattar alls :arghh: men ibland är det bara tvunget.

Igår hjälpte jag en familj med fyra barn med en matkasse. Absolut inget märkvärdigt eller lyxmat. Båda föräldrarna är sjuka och går på Socc. Dom fick pengar i fredags. 153 kr. Något har blivit Fel och tidigast tisdag får dom pengar. I åtta månader har dom gått på Socc. Varför reagerar ingen när en sådan liten summa betalas ut?? För mig är Det helt obegripligt.

Han som kör vägplogen här tror nog jag är knäpp,när han kom dundrande förbi hade jag lyckats frilägga trappan o ca 1,5 m ut med handskottare när snön bara öser ner O_o
Nu går det att gå runt huset o fram till grinden,5 blöta hundar,1 blöt människa och 6 dyngsura ytterkläder och så visade det sig att både min täckjacka o frallans inte var jätte vattenmotståndiga :yuck: och håret hänger i långa blöta testar.
Kaffe tror jag det får bli nu.
@åke jag skickar mina 30cm snö + påfyllningen till dig niu.

Här åkte det en minitraktor med plogbladet nere och skvätte bort vatten :confused::rofl: jag tycker att en stor rejäl fläkt med riktigt varm luft hade varit fint eller varför kan inte sommaren komma nu?

Han som kör vägplogen här tror nog jag är knäpp,när han kom dundrande förbi hade jag lyckats frilägga trappan o ca 1,5 m ut med handskottare när snön bara öser ner O_o
Nu går det att gå runt huset o fram till grinden,5 blöta hundar,1 blöt människa och 6 dyngsura ytterkläder och så visade det sig att både min täckjacka o frallans inte var jätte vattenmotståndiga :yuck: och håret hänger i långa blöta testar.
Kaffe tror jag det får bli nu.
@åke jag skickar mina 30cm snö + påfyllningen till dig niu.
Tack vad snällt. har bara fått 5 cm och Det ligger på nollan här. Vore hemskt om skiten försvann. Du är en hjälte.

Tack vad snällt. har bara fått 5 cm och Det ligger på nollan här. Vore hemskt om skiten försvann. Du är en hjälte.
Visst är jag :D Det har tack o lov slutat här :banana: så länge det nu varar.
Men det får nog bli plogning i morgon för sen skulle det frysa på och jag vill inte ha stenhårda högar liggandes över hela gården.

Jag har hittat naktdelarna med vadret i Californien's centrala dalgang. Vind. Da jag visste att man planterar traden i vinkel sa att vinden "knuffar upp dem" hade jag ju vetat om jag bara tankt till lite. :cautious:
Det snoade dock hemma i morse, bara nagra fjun, men det innebar KALLT. Sa, aven om vinden ar kall ar den inte frysgrader (utan runt 18-20*C) och man kan ga in i la for vinden ... samt solen ar ljuvligt varm och skon. Jag foredrar helt klart detta ... trots att bin haller pa att driva mig till vansinne. Det bor dock bli battre sa fort mandeltraden blommat klart, men tills dess ar det sa mycket bin att jag undrar hur vi lyckas att inte bli stuckna.:cautious:

Vaknade pga halsont. Samma mönster som för en vecka sedan :down: tror jag tar en sjukdag redan idag så kanske jag slipper bli ännu sämre :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 511
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat