Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vem har beställt mitt väder ? :devil::mad: På bara någon timme har det dyngat ner ca 15cm kramsnö :yuck:,så nu har jag massor att ploga/skotta igen,blir nog att köra hem traktorn o byta från kärra till plogblad.
Undrar om det är en bra ursäkt för att slippa köra 8mil (enkel resa) till tandis i morgon. :idea: Jag har ju en tid även på torsdag.

Vem har beställt mitt väder ? :devil::mad: På bara någon timme har det dyngat ner ca 15cm kramsnö :yuck:,så nu har jag massor att ploga/skotta igen,blir nog att köra hem traktorn o byta från kärra till plogblad.
Undrar om det är en bra ursäkt för att slippa köra 8mil (enkel resa) till tandis i morgon. :idea: Jag har ju en tid även på torsdag.
Här har det också snöat hela dagen så kommer få ploga och skotta imorgon :meh:

Visst det är vackert men ger sånt merjobb.

Jag skulle vilja se farmen nu men det blir för sent och sen lär jag väl bli uppjagad efter avsnittet som vanligt :p
Så det får bli imorgon istället.

Vet ni vad det bästa är med den här årstiden :love:?!

Här har det också snöat hela dagen så kommer få ploga och skotta imorgon :meh:

Visst det är vackert men ger sånt merjobb.
Jag har ju redan skottat massor i flera dagar och mina diskbråck gillar inte det,men jag hatar att gå i snö så vill ha lågsko skottat på både gångar,parkering,runt huset och för valparna att springa på.
Gissa kunde inte ens sätta ner rumpan som vanligt o kissa utan att få hela fifi i en snödriva.

Senast ändrad:
Ingen snö här så långt ögat kan nå. Och det verkar som att värmeböljan som varit senaste veckan börjar klinga av, ganska skönt i luften denna morgon.
Jag är ledig idag. Sambon har tid med doktorn om ett par timmar, det blir intressant..

Igår kläckte jag dock ur mig "du vet att vi förmodligen måste ställa in vår Melbourne F1 resa, va?"

Det är bara 1 månad tills F1 säsongen startar med första tävlingen i Melbourne som vi har 4-dagars biljetter till. Flyg och hotell bokat dessutom.. stackars sambo blev lite förkrossad... :(

Tittar på Det okända och funderar på ett märkligt fenoment som händer här ibland. Det luktar cigarettrök inne, både i kök, vardagsrum och sovrum. Igår luktade det som när en person nyss har rökt. Sådär inpyrt och äckligt. Ingen av oss röker :confused:

Tittar på Det okända och funderar på ett märkligt fenoment som händer här ibland. Det luktar cigarettrök inne, både i kök, vardagsrum och sovrum. Igår luktade det som när en person nyss har rökt. Sådär inpyrt och äckligt. Ingen av oss röker :confused:

Troligen har det bott rökare i huset.
Kallt ute och varmt inne kan leda till märkliga ting.
Vi fick slita bort tapet för att bli av med röklukt, måla över räckte inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 511
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat