Vad sysslas det med? Del LXXVIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det blir en omställning. Från haft överproduktion till att få underfunktion. O_o
Jag märkte först efteråt hur brutalt sliten min kropp var av giftstruman. Den var lixom helt slut. Jag fick längre sjukskrivning pga av det. Jag tror det är viktigt att man försöker ge kroppen tid till återhämtning. Den har ju på ett sätt försökt förgifta sig själv undrr ganska lång tid, det säger sig själv att den nog blir lite sliten av det ;)

Hemska eftermiddag.
Hämtar barnen från busstationen Norrköping.
Äldsta dottern gråter, de två andra är upprörda.
De är ledsna över att den nya manen tvingar dem att bädda på morgonen sedan stå vid sängen för inspektion och hälsa på honom.
Samtidigt så sups det en hel del i huset, och mitt ex har också börja dricka. (hon gjorde aldrig det under de 25 år vi var ihop).
Man blir orolig.

Men hjälp! Det låter ju verkligen inte sunt.
Förstår att du blir orolig. :(

Jag tänkte skriva ner vad jag ska prata om på den muntliga tentan i medicinsk engelska, dubbelkollar informationen och ser att vi ska prata i 5 minuter så nu måste jag komma på en till sak att prata om för att täcka hela tiden :meh: Med tanke på hur mycket vi pratar på lektionerna så tycker jag vi kan skippa muntliga tentan istället :p
Bara att jobba på för om en timma ska jag beställa middag och ta ett glas vin :d Ska beställa en kycklingrulle från mitt favoritställe :d

Vädret är bedövande vackert här idag och man får VÅRKÄNSLOR av sol och droppande från träden :D:
IMG_20180217_142904_222.jpg

Jag har fått Saroten. Jag ville inte skriva ut det igentligen för jag vill inte att det ska börjas diskutera biverkningar och sånt i tråden men nu hann någon före och jag är livrädd för alla sorters biverkningar och kommer nu klura på om det är värt att gå upp i vikt för eller inte. Jag fixar inte sånt just nu. Då kommer jag lämna tråden. Att ta annan medicin än smärtstillande är otroligt laddat för mig.
Jag är likadan. Men det är inga problem att hålla vikten om man ger sjutton i att småäta. Det är suget efter något som åtminstone hos mig har blivit så mycket större, att jag glatt har passat på... Så det är inte så att jag har fått ökad vätskemängd. Nu har jag dock tagit tag i det och går sakta neråt, även att jag inte slutat med pillrena, så att komma tillbaka till ungefärlig startvikt känns inte som något problem. Har dock insett att jag mår så mycket bättre av att få sova ordentligt, att då får det vara värt det där suget!

Jag har lusläst fass och googlat på alla språk jag kan :o sen ska ju skiten trappas ut,men det kanske bara gäller när den ges för depp och inte som i vårat fall i mindre mängd o för nervimpulser.
Nej, den behöver inte fasas ut, det är så små mängder. Däremot kan det ju vara bra att trappa upp den så att man hamnar rätt. 25 mg hjälper inte ett smack för mig, men 30 funkar klockrent. När jag har fått för mig att prova sluta så har jag gjort det rätt av utan några problem, mer än att stickningar och värk kommer tillbaka...

En kollega med höggravid sambo hemma har sjukskrivit sig mitt i passet och vi andra trampar omkring som yra höns och undrar om det satt igång :nailbiting: hen var kärnfrisk när jag träffade hen i morse sååå :D
(Men visst, magsjuka kommer fort osv)

Jag är likadan. Men det är inga problem att hålla vikten om man ger sjutton i att småäta. Det är suget efter något som åtminstone hos mig har blivit så mycket större, att jag glatt har passat på... Så det är inte så att jag har fått ökad vätskemängd. Nu har jag dock tagit tag i det och går sakta neråt, även att jag inte slutat med pillrena, så att komma tillbaka till ungefärlig startvikt känns inte som något problem. Har dock insett att jag mår så mycket bättre av att få sova ordentligt, att då får det vara värt det där suget!
Suget har jag redan :o:D men jag ska ta tag i det för vågen säger att det får vara slut på semlor o must o julchoklad.

Försöker vakna till liv med lite kaffe. Ute sjunger fåglarna i kör som om det vore vår och inte massa snö och minusgrader. :cautious:
Är så nöjd med sänggaveln jag gjorde i går. Nu ska jag bara hinna måla den oxå :up:

Vilken typ av sänggavel har du gjort? Jag ska köpa ny säng och funderar på att göra sänggaveln själv men jag har kunnat bestämma vilken sänggavel jag vill ha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
949
· Visningar
95 415
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 272
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
245
Senast: Mabuse
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka